بستن

استراتژی محتوا به زبان ساده؛ از چیستی و چرایی تا ۱۲ بخش طلایی

پادشاهی با استراتژی محتوا
راهنمای مطالعه 1

یکی از قانون‌های موفقیت، داشتن یک نقشه روشن از مسیر رسیدن به هدف است. چون در این صورت می‌توان از منابع و زمان به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. داشتن استراتژی محتوا نیز نقشه‌ای برای رسیدن به موفقیت در دنیای محتوا به شمار می‌رود.

هر اندازه که این نقشه، منسجم‌تر و عمیق‌تر باشد، رسیدن به پیروزی آسان‌تر می‌شود. در این قسمت از دیجیتالینگ به سراغ نکته‌هایی مهم در مورد «استراتژی محتوا» می‌رویم، چیستی آن را با هم بررسی می‌کنیم، علت نیاز هر برند به وجود این استراتژی را موشکافی کرده و به معرفی 12 بخش اصلی در سند استراتژی محتوایی دیجیتالینگ می‌پردازیم.

 اگر به دنبال تدوین یک سند استراتژی هستید یا می‌خواهید چند نکته مهم را در این مورد یاد بگیرید، حتما تا پایان این ماجرا با ما همراه باشید.

پادکست این مقاله برای کسانی که صداها را بیشتر از واژه‌ها دوست دارند آماده شده است. با کلیک روی بخش زیر می‌توانید آن را گوش دهید.

اپیزود جدیدتر، تجربه‌های جدیدتر?

نگاهی کنجکاوانه به چیستیِ ماجرایِ استراتژیاستراتژی برنده‌ی بازیست!

تعریف‌های زیادی برای استراتژی وجود دارند اما به نظر من تعریف «مایکل پورتر» در زمینه استراتژی کسب و کار، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از نظر او استراتژی یعنی: «کاری که دیگران انجام می‌دهند را با منابع کمتری انجام بدهیم. در ضمن، کارهایی را انجام بدهیم که هیچ‌کس به غیر از ما آنها را انجام نمی‌دهد.»نقلی از مایکل پورتر

 اگر قرار باشد این تعریف را از فیلتر من بشنوید باید بگویم که ما تعدادی هدف برای کارمان داریم و برای رسیدن به آنها چندین راه وجود دارد. انتخاب هوشمندانه این راه‌ها و رسیدن به آنها می‌شود همان استراتژی. نکته مهم این است که برای رسیدن به این هدف باید منابعمان را در نظر بگیریم.

 

«منابع» همه چیز را در بر می‌گیرد؛ از توانایی خودمان گرفته تا تیممان و پولی که داریم منابع ما را تشکیل می‌دهند. به همین دلیل باید استراتژی ما درست باشد تا بتواند با کمترین میزان برداشت از منابع، ما را به هدفمان برساند و در کنار این ماجرا نسخه‌ای ویژه و یگانه از ما را به نمایش بگذارد.

وقتی ما یک استراتژی موفق داریم کارهای خود را متفاوت از دیگران انجام می‌دهیم. این موضوع، تقلید کردن از ما را بسیار سخت می‌کند. از طرفی، مخاطبانمان ما را بهتر می‌شناسند و می‌توانند عمیق‌تر از برندهای دیگر با ما ارتباط برقرار کنند. اگر چیزی غیر از این باشد و دیگران – رقبا یا کسانی که در زمینه کاری ما فعالیت می‌کنند – بتوانند خیلی راحت از کار ما تقلید کنند باید فاتحه استراتژی خودمان را بخوانیم!

استراتژی محتوا دقیقا چیست؟

در مورد استراتژی محتوا هم تعریف‌های خوب زیادی بیان شده‌اند. ولی در این میان، کتابی وجود دارد به نام «استراتژی محتوا برای وب» نوشته «کریستینا هالورسن» که در آن تعریف خوبی از استراتژی محتوا ارائه شده است.

در این تعریف آمده که: «استراتژی محتوا یعنی برنامه‌ریزی برای تولید، تحویل و مدیریت محتوای خوب و کاربردی»نقل از کریستینا هالورسن

یعنی تمام کاری که ما انجام می‌دهیم برنامه‌ریزی و مدیریت برای رساندن یک محتوای درست از یک رسانه درست به مخاطب درست است.

بخش‌های طلایی این تعریف، همان برنامه‌ریزی و مدیریت درست هستند. ناگفته نماند که در این تعریف، منظور از «محتوای درست» محتوایی است که بتواند نیاز مخاطب را برطرف کند؛ البته مخاطبی که قبلا به شناخت خوبی از او دست یافته‌ایم.ترکیب برنده‌ی برنامه‌ریزی و استراتژی

چرا در استراتژی محتوا به برنامه نیاز داریم؟

با وجود آنکه ممکن است برنامه‌ریزی ما در طول مسیر دستخوش تغییرات شود اما باز هم می‌تواند مانند یک چراغ قوه، چندین قدم جلوتر را برایمان روشن کند. من هم در اوایل کارم، نمی‌توانستم مو به مو طبق برنامه‌ریزی که داشتم حرکت کنم.

اما کم‌کم وقتی تمرکز بیشتری روی کارم گذاشتم، توانستم برنامه خوبی برای خودم مشخص کنم و طبق آن رو به جلو قدم بردارم.

با وجود این برنامه‌ریزی، نه تنها می‌دانم که قرار است هفته بعد و حتی هفته‌های بعد چه کاری را انجام دهم بلکه از میزان استرسی که داشتم کم و بر حجم آرامشم افزوده شد.بودجه‌ی کافی همان آرامش حین طوفان است!

چه رابطه‌ای میان تدوین استراتژی محتوایی و بودجه وجود دارد؟

موضوع بودجه برای بازاریابی محتوایی، چیزی است که بسیاری از بیزنس‌ها به آن توجه چندانی نمی‌کنند. وقتی آنها در مورد تولید محتوا و برنامه‌ریزی برای آن صحبت می‌کنند، تقریبا می‌دانند که با چه حجمی از کار روبه‌رو هستند.

اما وقتی حرف از بودجه می‌شود نمی‌توانند مقدار مشخصی را برای این کار در نظر بگیرند. لطفا در نظر داشته باشید که بدون بودجه نمی‌توانید همگام با برنامه‌هایی که دارید جلو بروید.

اهداف اصلی استراتژی محتوا چه چیزهایی هستند؟

پرداختن به چرایی و کشف علت اهمیت یک ماجرا چیزی کم از دانستن چند و چون آن ندارد. در ادامه، به چند مورد از علت‌های اهمیت استراتژی محتوا می‌پردازیم:

  1. پیشگیری از سلیقه‌ای یا شانسی عمل کردن

سلیقه‌ای یا شانسی عمل کردن یکی از کارهای رایجی است که بیشتر کسب و کارها آن را انجام می‌دهند.تاس شانس ما همان تفر و استراتژیست!

  1. جایگزین کردن کیفیت با کمیتترازوی مناسب انتخاب کنید!

وقتی استراتژی محتوا داشته باشیم بیشتر به دنبال کیفیت محتوا و مخاطب هستیم تا کمیتشان؛ یعنی با وجود استراتژی محتوا دیگر به دنبال این نیستم که خودم را به آب و آتش بزنم تا تعداد بیشتری از مخاطبان را به سمت خودم بکشانم.

 

در عوض به دنبال جذب مخاطبانی هستم که درست و با کیفیت هستند و بعد از مدتی به مشتری تبدیل می‌شوند.

از این گذشته، نمی‌خواهم در کارخانه تولید محتوایم مطالب کم کیفیتی را با سرعت بالا منتشر کنم. در رسانه‌ها هم به دنبال تعداد زیادی از آنها نیستم و روی چند رسانه مهم متمرکز می‌شوم. حتی شاید منابع خودم را به رسانه‌های دیگر ترجیح بدهم.

  1. عمق شناخت ما نسبت به منابعمان افزایش پیدا می‌کند

تدوین استراتژی محتوا باعث می‌شود که ما با شناخت دقیق‌تر منابع خودمان پیش برویم. این موضوع به ما کمک می‌کند تا از جایی نامعلوم در میان ابرها روی واقعیت فرود بیاییم و به جای همه‌جا بودن و همه‌جور محتوا تولید کردن، در یک مسیر درست و سنجیده قدم برداریم.

مثالی از دیجیتالینگ برای شفاف‌سازی موضوع

اجازه بدهید از دیجیتالینگ برایتان مثال بزنم. اکنون در سال 1400 هستیم و ما هنوز پیج اینستاگرام نداریم. حتی با وجود قدرتمندی، اثرگذاری اینستاگرام و انبوه کاربرانی که در این فضا وجود دارند باز هم تصمیم گرفتیم که فعلا وارد فضای این شبکه اجتماعی نشویم. در واقع، ما با بررسی منابعمان به چنین تصمیمی رسیدیم.

این در حالی است که ساخت رسانه و تولید یک محتوای معمولی، چندان کار سختی – دست‌کم برای دیجیتالینگ – نیست؛ اما در حال حاضر، تمام تمرکزمان را روی سایت گذاشتیم تا بتوانیم محتوای خوبی را به کاربرانمان ارائه بدهیم. البته بعد از مدتی و همراه با گسترش منابعمان به سراغ اینستاگرام هم خواهیم رفت.

  1. استراتژی محتوا به ما کمک می‌کند تا نسخه ویژه خودمان را بسازیم

ما در استراتژی محتوا فقط به خودمان نگاه نمی‌کنیم بلکه رقبا را هم زیر نظر داریم و با نگاه عمیق به آنها می‌توانیم گپ‌هایی(شکاف) را پیدا کنیم که خودشان خبری از آنها ندارند. سپس با پوشش دادن آن گپ‌ها نسخه ویژه خودمان را ارائه می‌دهیم و به یک برند غیر قابل کپی تبدیل می‌شویم.

قدم به قدم تا ساخت استراتژی محتوا از صفر

اصلی‌ترین سوالی که در صحنه ذهنمان چرخ می‌خورد این است که چطور می‌توانیم یک استراتژی محتوا تدوین کنیم؟

البته باید برایتان بگویم که این موضوع، بسیار طولانی است و ریزه‌کاری‌های فراوانی دارد. به همین دلیل ما «دوره بازاریابی محتوا» را آماده کردیم تا بتوانیم با خیال راحت تمام نکته‌های این ماجرا را پوشش دهیم. بنابراین، اگر به دنبال پیشرفت جدی در عرض 16 ساعت آموزش ویدیویی و بیش از 50 ساعت تمرین عملی واقعی هستید و نمی‌خواهید کارتان را با آزمون و خطا پیش ببرید، حتما از این دوره آموزشی، نهایت استفاده را ببرید.

ورود به دوره جامع بازاریابی محتوایی

چرا باید سند استراتژی محتوای خودمان را تدوین کنیم؟قفلی از جنس سند بر برندتان

تمام حرف‌هایی که زدیم و اطلاعاتی که به دنبال آن جمع‌آوری کردیم باید در یک جا جمع شوند و آن می‌شود سند استراتژی محتوا.

در واقع، ما چاره‌ای جز نوشتن این اطلاعات نداریم چون گذر زمان با خودش گَرد فراموشی را می‌آورد و تمام چیزهایی که فهمیده‌ایم را از یادمان می‌برد. بنابراین، اگر می‌خواهیم شش ماه یا شش سال دیگر هم بتوانیم:

  • یکپارچگی محتوای خودمان را حفظ کنیم
  • از سلیقه‌ای عمل کردن به دور باشیم
  • محتوایمان را در راستای اهدافمان جلو ببریم
  • یک راهنمای جامع برای هدایت تیم تولید محتوایمان داشته باشیم تا بدون حضور ما هم بتوانند چرخ‌های کارخانه تولید محتوای ما را در حال حرکت نگه دارند
  • افراد اضافه شده به تیم هم بتوانند خیلی زود خودشان را با تیم وفق بدهند

باید سند استراتژی خودمان را تدوین کنیم. برای اینکه در آغاز راه، کار شما را ساده‌تر کنیم، «سند استراتژی محتوای دیجیتالینگ» را برایتان آماده کرده‌ایم و آن را به رایگان در بازارچه دیجیتالینگ گذاشته‌ایم تا به راحتی آن را دانلود کنید.کاور سند استراتژی محتوای دیجیتالینگ، منتشر شده در بخش بازارچه

با 12 بخش اصلی در سند استراتژی محتوا آشنا شوید

ما سند استراتژی محتوای دیجیتالینگ را در 12 بخش اصلی پیاده‌سازی کردیم. شاید شما به تمام این بخش‌ها نیازی نداشته باشید یا حتی چند بخش دیگر را به آن اضافه کنید. با این توضیح کوتاه به سراغ معرفی بخش‌های اصلی سند استراتژی محتوا می‌رویم:

  1. معرفی برند؛ باز کردن باب آشنایی با شخصیت اصلی داستان

تصور کنید که یک نفر به تازگی وارد تیم شما شده است و حالا باید در مورد برندتان به او توضیح بدهید؛ مثلا اینکه چه کسی هستید، در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید و … . به زبان ساده، شما باید شخصیت برند خودتان را برای او موشکافی کنید.

شخصیت برند، بخش‌های گوناگونی دارد که باید آن را در سندتان بیاورید؛ مثلا:

  • چشم‌اندازدوردست و آینده برندتان

شاید چشم‌انداز ما و آن نسخه ویژه از خودمان چندان هم نزدیکمان نباشد – مثلا 5 یا 10 سال آینده به آن برسیم – اما باید آن را بنویسیم.

چون مسیر حرکت را به اعضای تیممان نشان می‌دهد و ماموریت برند را روشن می‌سازد. اگر می‌خواهید این موضوع را بهتر و همراه با یک مثال درک کنید می‌توانید به سراغ سند استراتژی دیجیتالینگ بروید و پیشنهادهای منحصر به فردمان یا ارزش‌های پیشنهادی‌مان را بخوانید.

  • اهداف برند؛ کجا هستیم و به کدام سمت پیش می‌رویم؟

ما قبلا در مقاله «هدف‌گذاری در بازاریابی محتوایی» در مورد هدف و هدف‌گذاری با هم صحبت کردیم. می‌توانید برای عمیق‌تر شدن در این ماجرا به سراغ آن مقاله بروید.

  1. مخاطب؛ مشترک مورد نظر ما در ماجرای تولید محتوا

باید دقیقا بدانیم که مخاطب ما چه کسی است، در چه گروه سنی قرار می‌گیرد، پرسونا یا پرسوناهای ما چه کسانی هستند و … . این موضوع هم برای خودش پیچیدگی‌هایی زیادی دارد.

به همین دلیل «تمپلیت پرسونای دیجیتالینگ» را آماده کردیم و در آن از پرسوناهای خودمان گفتیم تا بتوانید از آن به عنوان یک الگو برای طراحی پرسوناهای خودتان کمک بگیرید. این فایل هم به صورت رایگان در بازارچه دیجیتالینگ و در کنار محصولات رایگان دیگر، قرار گرفته است.تصویر کتابچه پرسونا منتشر شده در بازارچه دیجیتالینگ

  1. رقبا و رفقا؛ آشنا شدن با حریف‌ها در خط مقدم بازاریابی محتواییپیمان رفاقت با رقیب در محتوا!

اسم این بخش را «رقبا و رفقا» گذاشتم. چون من رقیب محتوایی را رفیق خودم می‌دانم. وقتی در این بخش به توضیح رقیب‌های کاری‌مان می‌پردازیم به کسانی که تازه، وارد تیممان می‌شوند کمک می‌کنیم تا در یک نظر با رقبای ما آشنا شوند و بدانند که شبیه چه کسانی هستیم یا چه کسانی شبیه ما هستند؟ و آنها چه نقطه‌های قوت و ضعفی دارند؟

کشف این موارد به ما کمک می‌کند تا نقطه‌های قوت و ضعف خودمان را از دل بررسی رقبایمان بیرون بکشیم. ناگفته نماند که این ماجرا یک فرآیند است و با یک بار انجام دادن کامل نمی‌شود. بلکه باید در طول مسیر، مرتب این بررسی‌ها را انجام داد.

  1. کانال‌های توزیع؛ چه محتوایی، چه بستری؟

در مورد توزیع محتوا هم مقاله مفصلی داریم که دوم آبان ماه منتشر می‌شود و می‌توانید با مطالعه آن موضوع، توزیع محتوا را یاد بگیرید.

  1. ترویج محتوا؛ راه و چاه تبلیغ محتوایمان

در مقاله «ترویج محتوا چیست؟» بعد از توضیح چرایی و چیستی این ماجرا به سراغ 11 روش کاربردی رفتم که با کمک آنها می‌توانید محتوایتان را ترویج کنید.

  1. تحلیل محتوا؛ روش‌های اندازه‌گیری

تحلیل محتوا و شاخص‌هایی که از آنها استفاده می‌کنیم موضوع دیگری هستند که باید آنها را در استراتژی محتوایمان بگنجانیم.

  1. هرم بازاریابی محتوایی؛ سوا کردن اولویت‌ها

همان‌طور که می‌دانید هرم‌ها از یک نوک تیز و قاعده پهن تشکیل شده‌اند. در هرم بازاریابی محتوایی، نوک هرم به ارزشمندترین محتوای ما اختصاص پیدا می‌کند؛ مثلا ما در دیجیتالینگ، دوره‌ها را به عنوان نوک این هرم در نظر می‌گیریم، یکم پایین‌تر به کتابچه‌ها، مقاله‌ها، پادکست‌ها، پست‌های شبکه‌های اجتماعی و .. می‌رسیم.

با وجود این هرم بازاریابی محتوایی می‌فهمیم که قرار نیست همیشه محتواهای جدید را تولید کنیم؛ مثلا همین مقاله را در نظر بگیرید. من الان دارم بخشی از سند استراتژی محتوایی را با شما در میان می‌گذارم و چیزهایی که قبلا به شکل دیگری بیان کرده بودم را در قالب این گفتار توضیح می‌دهم.در یک مقاله جدا راجع به «هرم بازاریابی محتوایی» مفصل صحبت کرده‌ام.

  1. تقویم محتوا؛ یک برنامه‌ریزی هدفمندنمونه تقویم محتوایی در دیجیتالینگ

اگر در مورد تقویم محتوا به اطلاعات بیشتری نیاز دارید می‌توانید به مقاله «تقویم محتوایی چیست؟» سر بزنید. اگر هم به دنبال یک نمونه از تقویم محتوایی می‌گردید می‌توانید «نمونه تقویم محتوایی» را به صورت رایگان از بازارچه دیجیتالینگ دانلود کنید.

  1. زبان برند؛ لحن ویژه برند ما

ما در لحن و زبان برند به دنبال این هستیم که با در پیش گرفتن یک چهارچوب مشخص، شیوه ارتباط خودمان با مخاطبانمان را به صورت یکپارچه پیش ببریم و در عین حال، انعطاف‌پذیری هم داشته باشیم. می‌توانید در مقاله «لحن محتوا چیست؟» اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید.رابطه مستقیم لحن شما و منظور شما

  1. شیوه‌نامه UGC

ما تولیدکننده تمام محتواها نیستیم. بلکه برخی از محتواها از سوی کاربرانمان تولید می‌شوند؛ مثلا برایمان کامنت می‌گذارند، استوری‌های ما را در جای دیگری پست می‌کنند و … .

ما باید در استراتژی محتوایمان در مورد این موضوع صحبت کنیم و روش ویژه خودمان در واکنش‌ نشان دادن و سازماندهی کردن این محتواهای تولید شده را با جزئیات بیاوریم تا از برخورد سلیقه‌ای دوری کنیم.

اگر از UGC اطلاعاتی ندارید هیچ ایرادی ندارد مطلب «مفهوم UGC با مثال‌های ایرانی» برای شما آماده شده است.

  1. نبایدهای استراتژی محتوا

گاهی نبایدها، همچون هشدارهایی عمل می‌کنند که از چندین و چند «باید» ارزشمندتر هستند. نبایدهای استراتژی محتوا هم همین خاصیت را دارند. به همین دلیل باید در سند استراتژی محتوا از آنها هم صحبت کنیم.

  1. تیم محتوا؛ حلقه‌ای از دوستان هم‌فکر

در این بخش به معرفی اعضای تیم تولید محتوا می‌پردازیم و آنها را همراه با مسئولیتی که دارند معرفی می‌کنیم. این بخش به طور ویژه برای کسانی که به تازگی وارد تیم بازاریابی محتوایی ما شده‌اند بسیار راهگشا است. چون می‌توانند در یک نظر با افراد تیم و مسئولیت‌هایشان آشنا شوند.

تیم محتوا به ریاست علیرضا ابراهیمیان در دیجیتالینگ

تیم محتوای دیجیتالینگ

خلاصه‌ای از آنچه با هم در استراتژی محتوا گفتیم:

  • استراتژی، مجموعه انتخاب‌هایی است که از میان مسیرهای موجود برای رسیدن به هدفمان انجام می‌دهیم.
  • استراتژی محتوا یعنی برنامه‌ریزی برای تولید، تحویل و مدیریت محتوای خوب و کاربردی.
  • وجود استراتژی محتوا به معنای کنار گذاشتن برنامه‌ریزی نیست. چون شما زمانی به اهداف استراتژیک خود دست پیدا می‌کنید که آنها را در قالب گام‌هایی کوچک در برنامه‌هایتان قرار دهید.
  • «پیشگیری از سلیقه‌ای عمل کردن»، «جایگزین کردن کیفیت یا کمیت»، «افزایش عمق شناخت نسبت به منابع» و «ساخت نسخه ویژه خودمان» در شمار اهداف اصلی استراتژی محتوا هستند.
  • مواردی مانند «معرفی برند»، «مخاطب»، «رقبا و رفقا»، «کانال‌های توزیع»، «ترویج محتوا»، «تحلیل محتوا»، «هرم بازاریابی محتوا»، «تقویم محتوا»، «زبان برند»، «شیوه‌نامه UGC»، «نبایدهای استراتژی محتوا» و «تیم محتوا» 12 بخش اصلی در استراتژی محتوا را تشکیل می‌دهند.

نظر شما چیست؟

سند استراتژی محتوای شما چه اجزایی دارد؟

لطفا نظرتان را در بخش گپ و گفت دیجیتالینگ با ما در میان بگذارید.

این مطلب برای شما مفید بود؟

4.4/5 - (10 امتیاز)

آیا خواندن این مقاله چیزی به دانسته‌های شما اضافه کرد؟

با نشر این محتوا، جامعه دیجیتالینگ را گسترش دهید

1
محتوا چیست؟ در هزارتوی محتوای دیجیتال چه خبر است؟

. مقدماتی

قرن 21، دوران پادشاهی اطلاعات است. در این زمان، موفقیت افراد در هر زمینه‌ای به میزان اطلاعاتی که در اختیار دارند بستگی پیدا می‌کند. به همین دلیل، تولید و انتشار داده‌های مفید و کاربردی به کسب و کاری مستقل و سودآور تبدیل شده است که اگر به خوبی انجام شود، هم برای فرد تولید کننده و هم برای دریافت کننده محتوا، معامله‌ای دو سر بُرد محسوب می‌شود. در این قسمت از دیجیتالینگ سری به مفهوم

2
تولید محتوا چیست؟ داستان راستان خلق محتوا برای مخاطبان

. مقدماتی

تولید محتوا، موضوعی جذاب و هیجان‌انگیز است؛ اما تازه نیست. چون هر کدام از ما در طول روز با داستان‌هایی که برای یکدیگر تعریف می‌کنیم، متن‌های کوتاهی که برای هم می‌نویسیم و صداهایی که برای دیگری ارسال می‌کنیم در حال تولید محتوا البته به سبک خودمان هستیم. ماجرای تولید محتوا از زمانی جالب و البته جدی می‌شود که بخواهیم این روند تولید را به یک هدف مشخص گره بزنیم، آن را به گوش مخاطبان خاصی

3
بازاریابی محتوایی چیست؟ از تعریف مفهوم تا بررسی ۷ گام اساسی

. مقدماتی

تعریف‌ها مهم هستند. چون مانند نور بر بخش‌های تاریک مفهوم‌هایی که چیز زیادی از آنها نمی‌دانیم می‌تابند و چهره واقعی آنها را به ما نشان می‌دهند. تنها در آن صورت است که می‌توانیم با آن ماجرا آشنا شده و حسابش را از چیزهایی که شبیهش هستند سوا کنیم. در مقاله‌های قبلی، هنگامی که اولین گام‌های آشنایی با محتوا را برمی‌داشتیم در مورد «مفهوم محتوا» و «چیستی تولید محتوا» صحبت کردیم. در ادامه مسیرمان می‌خواهیم با «بازاریابی محتوایی» آشنا

4
هدف گذاری در بازاریابی محتوایی؛ چگونه غول هدف‌گذاری را به فرشته مهربان زندگی‌مان تبدیل کنیم؟

. مقدماتی

هدفتان چیست؟ چند دقیقه طول می‌کشد تا آن را روی کاغذ بنویسید؟ آیا واقعا می‌دانید که چه می‌خواهید؟ بزرگ‌ترین دلیل سردرگمی‌ انسان، نداشتن هدف است. وقتی در زندگی خود هدفی نداریم، هیچ مسیری برایمان خاص نیست و هیچ اتفاقی خوشحالمان نمی‌کند. این هدف است که شور زندگی و شیرینی طعم زنده بودن را در رگ‌های ما جاری می‌سازد. محتوا نیز مثل انسان، بدون داشتن هدف، تباه می‌شود. وقتی هدفی از نوشتن، ضبط کردن، تولید ویدیو

5
استراتژی محتوا به زبان ساده؛ از چیستی و چرایی تا ۱۲ بخش طلایی

.. متوسطه

یکی از قانون‌های موفقیت، داشتن یک نقشه روشن از مسیر رسیدن به هدف است. چون در این صورت می‌توان از منابع و زمان به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. داشتن استراتژی محتوا نیز نقشه‌ای برای رسیدن به موفقیت در دنیای محتوا به شمار می‌رود. هر اندازه که این نقشه، منسجم‌تر و عمیق‌تر باشد، رسیدن به پیروزی آسان‌تر می‌شود. در این قسمت از دیجیتالینگ به سراغ نکته‌هایی مهم در مورد «استراتژی محتوا» می‌رویم، چیستی آن را

وبلاگ دیجیتالینگ

گپ و گفت کاربران در مورد این مقاله

14 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است

دیدگاه شما
لطفا دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

mohaddese pakdaman
نوشته شده در: ۲۰:۰۶ ۱۳/۰۴/۱۴۰۲

سلام. وقتتون خوش.
خیل عالی بود. مقاله عالی و ساده که مفهوم کاملا می رسونه.
خیلی ممنون. پیروز باشین.

علیرضا ابراهیمیان
نوشته شده در: ۱۵:۳۵ ۱۷/۰۴/۱۴۰۲

سلام بر شما سپاس از توجهتون خانم پاکدامن عزیز.

مهرداد رهنما
نوشته شده در: ۲۳:۱۱ ۲۱/۱۱/۱۴۰۰

امیدوارم برای سال نو یه تخفیف درست و حسابی بزارید چون قصد دارم چندین دوره را خریداری کنم و در سال آینده به ترتیب ببینم

علیرضا ابراهیمیان
نوشته شده در: ۱۲:۴۰ ۲۲/۱۱/۱۴۰۰

ایشالا که این اتفاق خواهد افتاد که بتونید روی خودتون سرمایه‌گذاری بیشتری کنید??

مهرداد رهنما
نوشته شده در: ۲۳:۰۷ ۲۱/۱۱/۱۴۰۰

سلام آقا ابراهیمیان
نوع نگارش مقالات که همراه تصاویر است خیلی لذت بخش است
این اولین مطلبی بود که در یک سایت تا انتها خواندم

علیرضا ابراهیمیان
نوشته شده در: ۱۲:۳۶ ۲۲/۱۱/۱۴۰۰

سلام بر شما آقای رهنما
من و اهالی دیجیتالینگ خوشحالیم که کارهای جزئی ما باعث شده که مطلب را تا انتها مطالعه کنید??

محسن مرادی
نوشته شده در: ۲۱:۳۸ ۲۵/۰۴/۱۴۰۰

سلام خسته نباشد
ممنون میشم که چند نمونه سند استراتژی محتوا تو سایتتون بزارین تا بیشتر و دقیق تر آشنا بشیم و ما هم ایده بگیریم که باید چیکار کنیم

علیرضا ابراهیمیان
نوشته شده در: ۱۱:۰۷ ۲۶/۰۴/۱۴۰۰

سلام بر شما آقای مرادی عزیز
جالبه که این مورد رو اشاره کردید چون در حال آماده سازی سند استراتژی محتوای دیجیتالینگ هستیم و در تابستان ۱۴۰۰ منتشر خواهیم کرد.
موفق باشید

نسیم ش
نوشته شده در: ۲۱:۱۹ ۱۷/۰۲/۱۴۰۰

سلام آقای ابراهیمیان برای طراحی استراتژی مارکیتینگ یک سایت ابزارهایی وجود داره؟ بعنوان یک Content manager باید با چه ابزارهایی حداقل آشنایی کلی داشته باشیم؟

علیرضا ابراهیمیان
نوشته شده در: ۱۲:۱۴ ۱۸/۰۲/۱۴۰۰

سلام بر شما
برای طراحی استراتژی یا مارکتینگ پلن‌ها، ابزار شاخصی وجود نداره معمولا مارکترها از ابزارهایی مثل mindmap,microsoft excel, google sheet, trello و… استفاده می‌کنند بستگی داره که شما دقیقا هدف و کارتون چی باشه
درمورد ابزارهایی که یک مدیر محتوا باید داشته باشه هم در مطلب ویژگی‌های یک کارشناس محتوا صحبت شده
پیشنهاد می‌کنم مطالعه بفرمایید

سارینا عمادی
نوشته شده در: ۲۱:۰۶ ۰۲/۰۲/۱۴۰۰

کرونا یه سری عوارض در پیش داره، الان این موضوعات خیلی سرچ نمیشن، اگه روش کار کنیم، ریسک کردیم؟ و اشتباه هست این کار؟

علیرضا ابراهیمیان
نوشته شده در: ۱۳:۲۷ ۰۳/۰۲/۱۴۰۰

درود بر شما خانم عمادی
فکر می‌کنم بخشی از پیام شما حذف شده
ممنون میشم کامل بفرمایید تا بهتون پاسخ داده بشه
سپاس?

محسن سادات
نوشته شده در: ۰۰:۱۸ ۱۱/۰۹/۱۳۹۹

مرسی خوب بود هرچند که مطلب استراتژی محتوا در بهترین سایت یعنی متمم کامل تر هست ولی مطلب شما هم برای من نکاتی داشت ممنونم

علیرضا ابراهیمیان
نوشته شده در: ۱۶:۲۶ ۱۲/۰۹/۱۳۹۹

سلام محسن سادات عزیز
بله همینطوره ما هم در این مطلب به سایت وزین متمم لینک دادیم برای اینکه اطلاعات بیشتری بدست بیاورید
و از شما بابت دقت نظرتون سپاسگزاریم

×