بستن

CTA یا کال تو اکشن چیست + مثال‌هایی واقعی از دیجیتالینگ

5,048 بازدید ۴ کامنت
رشدتان با کال تو اکشن!

کال تو اکشن و هدایت کاربر به سمت آن، یکی از چندین و چند هدف تولید محتوا به شمار می‌رود. در واقع، اقدام کردن در دنیای وب نیز ویژگی‌های مشابهی با دنیای فیزیکی دارد؛ با این تفاوت که اقدام‌های دنیای وب به ترکیبی از ذهن و سرانگشتان کاربران نیاز دارند.

در دنیای فیزیکی، به موقع اقدام کردن، یک توانایی قابل ستایش است. کسی که بتواند در لحظه درست به شکلی درست از خودش واکنش نشان دهد، نه تنها از افتادن اتفاق‌های بد جلوگیری می‌کند، بلکه می‌تواند بازی را به نفع خودش تمام کند.

شما در جایگاه یک کاربر و یک دیجیتال مارکتر، هم در معرض این اقدام‌ها قرار می‌گیرید و هم آنها را طراحی می‌کنید. داستان از جایی جالب می‌شود که یاد می‌گیرید چگونه با به کار بستن چند راهکار ساده، کاربران را به انجام یک واکنش طراحی شده و هدفمند تشویق کنید.

در این قسمت از «دیجیتالینگ» به سراغ چیستی «Call To Action» می‌رویم، کاربردش را زیر ذره‌بین می‌گذاریم، روش‌های بهینه کردن آن را موشکافی می‌کنیم، با نکته‌های مهم برای طراحی آن آشناتر می‌شویم و «CTA» را در قالب مثال‌هایی واقعی از دیجیتالینگ مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اگر به دنبال راهکارهایی برای بهینه‌تر نوشتن کال تو اکشن‌هایتان می‌گردید، تا پایان این ماجرا با ما همراه باشید.

می‌توانید از بخش زیر، پادکست این مقاله را صدا بزنید و به آن گوش دهید.

CTA  یا کال تو اکشن چیست؟

شاید به عنوان یک کاربر با عبارت «CTA» آشنایی چندانی نداشته باشید اما به طور غیرمستقیم بارها از آن استفاده کرده‌اید.

 «CTA» مخفف عبارت «فراخوان به عمل»، «اقدام به عمل» یا «Call To Action» است که در آن مخاطب مورد نظر به انجام یک اقدام دعوت می‌شود.

مثلا ممکن است از شما بخواهند که در یک وب‌سایت ثبت‌نام کنید، ایمیل یا شماره تماستان را در اختیارشان قرار دهید، روی یک لینک کلیک کرده و به صفحه مورد نظر سازنده‌اش هدایت شوید یا در شبکه‌های اجتماعی از شما می‌خواهند که پست‌ها را لایک کرده و کامنت بنویسید.

رضایت کاربر از کلیک بر کال تو اکشن

با این حساب می‌توان دریافت که «CTA» چیز محدودی نیست و نمی‌توان کارایی آن را به یک دکمه، خلاصه کرد. از طرفی، در دعوت به اقدام، اجباری برای کاربران وجود ندارد. آنها یا دعوت را می‌پذیرند یا آن را رد می‌کنند. در حقیقت، کال تو اکشن، فقط به دنیای وب مربوط نمی‌شود، بلکه در دنیای واقعی نیز جریان دارد.

مثال عینی کال تو اکشن در دنیای واقعی

من همیشه برای توضیح مفهوم سی تی ای از مثال عطر فروش در مترو کمک می‌گیرم. معمولا وقتی وارد مترو می‌شویم یک خانم یا آقایی کاغذهای تستر عطر را جلوی ما می‌گیرد و از ما می‌خواهد که آن را بو کنیم. این درخواست از شما برای بو کردن یک رایحه، یک کال تو اکشن در دنیای واقعی است.

جالب‌تر اینکه ما در طول روز بارها و بارها با این گونه درخواست‌ها روبه‌رو می‌شویم. حتی یاد گرفته‌ایم که به برخی از آنها به طور ناخودآگاه پاسخ دهیم؛ مثلا به علامت‌هایی که روی آنها نوشته است: «از اینجا وارد شوید»، «ورود ممنوع»، «به سمت چپ بپیچید»، «درب را فشار دهید» و … به طور خودکار پاسخ می‌دهیم.برچسب استفاده از ماسک، نمونه‌ای از کال تو اکشن در دنیای واقعی

البته در این ماجرا هیچ اجباری در کار نیست. شما می‌توانید به جای اینکه به چپ بپیچید، سمت راست را برای پیچیدن انتخاب کنید. ولی بدون شک، عواقب این چپ و راست رفتن با خودتان است یا مثلا وقتی یک فروشنده محصولی را به شما پیشنهاد می‌دهد، مجبور نیستید فوری دست به جیب شده و آن را بخرید. شاید بپرسید ارتباط این موضوع با کال تو اکشن در فضای وب چیست؟

در پاسخ باید بگویم که در دنیای وب، شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر، مدیر سایت یا … در این طرف خط قرار دارید؛ یعنی باید کاری کنید که کاربران، فراخوان به عمل شما را به صورت مثبت پاسخ دهند.

این را هم در نظر داشته باشید که شما تنها درخواست کننده در وب نیستید. شاید بتوان با یک حساب سرانگشتی، تعداد CTAهایی که یک کاربر در وب با آنها روبه‌رو می‌شود را میلیون‌ها عدد در نظر گرفت. بنابراین باید کاری کنید که کال تو اکشن شما گل سر سبد این ماجرا باشد تا دیده شود.

مثال کال تو اکشن در دیجیتالینگنمونه‌هایی از انواع کال تو اکشن

همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید ما در یکی از پست‌های کانال تلگراممان با کمک چند واژه و ایموجی این مفهوم را به مخاطبانمان رساندیم که: «روی لینک زیر کلیک کنید» این جمله کوتاه، یک کال تو اکشن است. شاید نمونه‌های دیگری از این کال تو اکشن را در پیج لینکدینمان یا مکان‌های دیگری از این دست دیده باشید.

ما در سایتمان هم از فرصت فراخوان به عمل، غافل نشده‌ایم. قبل از اینکه به درگاه پرداخت برسید به مخاطبانمان می‌گوییم که: «ما با شما تماس می‌گیریم، گوش به زنگ باشید.» با همین یک جمله، باز هم در حال ارسال یک اعلان به کاربرانمان هستیم و درخواستمان برای خرید را به صورتی غیر مستقیم به کاربر اعلام می‌کنیم.

مثالی از سی تی ای دیجیتالینگ در اینستاگرامنمونه کال تو اکشن در فضای اینستاگرام دیجیتالینگ

«CTA» فقط محدود به سایت یا کانال تلگراممان نمی‌شود. ما در پیج اینستاگرام دیجیتالینگ هم ماجرای کال تو اکشن و هدایت کاربر به کلیک روی یک لینک را داریم.

کال تو اکشن چه کاربردی دارد؟

شاید برخی از دوستان تصور کنند که دعوت از کاربران برای لایک کردن، ثبت‌نام یا نوشتن نظراتشان کاری بیهوده است و اگر کاربر مشتاق خرید یا استفاده از خدمت ما باشد، خودش این کار را انجام می‌دهد.

اجازه بدهید مثالی برایتان بزنم. تصور کنید در یک پیاده رو مشغول قدم زدن هستید و در همین هنگام یک تست عطر جلوی شما گرفته می‌شود. آن عطر را بو می‌کنید و از رایحه آن خوشتان می‌آید. به همین دلیل به آن مغازه عطر فروشی می‌روید و عطر را خریداری می‌کنید.

آیا از قبل قصدی برای خرید عطر داشتید؟ خیر. این اقدام به عمل شما در پاسخ به دعوت آن مغازه عطر فروشی به وجود آمد. اگر آن دعوت وجود نداشت، خریدی هم از طرف شما صورت نمی‌گرفت.

در شبکه‌های اجتماعی هم اگر «CTA» وجود نداشته باشد، کاربران تمایل کمتری به اقدام از خودشان نشان می‌دهند. تصور کنید اگر وارد وب‌سایتی شوید و در آن هیچ دکمه، لینک یا چیزی برای اقدام کردن وجود نداشت چطور می‌توانستید محصولات یا خدمات مورد نظرتان را خریداری کنید.

شاید شما هم با من موافق باشید که دنیای ما  – چه در فضای وب و چه در دنیای واقعی  – به  CTAها وابسته است.

چه راه و روش‌هایی برای بهینه کردن CTA‌ وجود دارند؟

دانستن چند نکته ساده می‌تواند در طراحی یک «Call To Action» حرفه‌ای و کاربردی به شما کمک کند. در ادامه این گفتار، چند مورد مهم‌ را با هم مرور می‌کنیم:

  • اولین کاربر Call To Action خودتان باشید

به عنوان کسی که کال تو اکشن را طراحی می‌کند، باید خودتان اولین نفری باشید که آن را امتحان می‌کند. در غیر این صورت، شاید «CTA» مورد نظرتان آن‌طور که باید، وظیفه خود را انجام ندهد.

مثلا ممکن است لینکی که برای خبرنامه خود در نظر گرفته بودید، به علت یک اشتباه تایپی، درست کار نکند یا متن دکمه «خرید» در صفحه محصول، جای نادرستی قرار داده شده باشد.

  • از دوستان و همکارانتان کمک بگیرید

با وجود آنکه خودتان از قبل چند بار «CTA» مورد نظرتان را امتحان کرده‌اید اما باز هم ممکن است نکته‌هایی را نادیده گرفته باشید.

می‌توانید برای برطرف کردن این موضوع از دوستان و همکارانتان بخواهید تا «Call To Action» شما را بررسی کنند و نظرشان را به شما بگویند تا بتوانید آن را بهینه کنید. این مورد، در پیج اینستاگرامی من رخ داده بود.

ماجرا از این قرار بود که من در انتهای همه پست‌هایم یک جمله ثابت می‌نوشتم و از کاربرانم می‌خواستم که نظرشان را در مورد پست من بنویسند.

بعد از مدتی دوستانم که پیگیر پست‌هایم بودند به من گفتند که این متن خیلی تکراری شده و حتی دیگر جذاب نیست.

به دنبال این موضوع، سعی کردم کال تو اکشن خودم را فقط به یک متن تکراری محدود نکرده و از ویژگی‌های دیگر اینستاگرام مانند پست‌های اسلایدی نیز به عنوان «Call To Action» استفاده کنم. حالا اگر بررسی کردن «CTA» را به کسانی که ما را نمی‌شناسند بسپاریم، کمی این کار به «تست کاربرد پذیری» شبیه می‌شود.

به این ترتیب که بدون هیچ اشاره یا توضیحی از چند نفر می‌خواهیم که وب‌سایت، پیج، اپلیکیشن یا هر چیزی که داریم را استفاده کنند و بخش‌های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهند.

  • (A/B Testing)، یک مسیر میانبر

از آن طرف، ما صفحه آنها را فیلم‌برداری می‌کنیم تا بفهمیم CTAهای ما تا چه اندازه توجه آن کاربران را به خود جلب کرده‌اند. به این ترتیب، می‌توانیم کارایی «CTA» خود را با عمق بیشتری مورد ارزیابی قرار دهیم.

استفاده از «A/B Testing» راه چاره‌ای است که ما را از سردرگمی‌هایی که در مسیر طراحی یک کال تو اکشن جذاب پیش رویمان سبز می‌شوند، نجات می‌دهد.

مثلا شاید بر سر اینکه رنگ دکمه خرید، سبز باشد یا نارنجی به نتیجه خاصی نرسیم. اما گرفتن یک «A/B Testing» با مورد آزمایش قرار دادن همزمان دو گزینه، انتخاب کردن را برایمان آسان می‌کند.

مثال A/B Testing کال تو اکشن در دیجیتالینگ

در تصویر زیر ما دو دکمه کال تو اکشن را که در صفحه خرید کتابچه بودند را در ای بی تست قرار دادیم تا بفهمیم مخاطبانمان بیشتر به کدام گزینه تمایل نشان می‌دهند. نتیجه این تست به ما نشان داد که گزینه «دانلود رایگان» با اختلاف زیادی، برنده میدان شد.نتیجه تست آ ب اجرا شده در بازارچه دیجیتالینگ

من در مقاله «A/B تست چیست؟» در مورد این موضوع و مثال‌های دیگری از دیجیتالینگ با دستی بازتر توضیح داده‌ام که شما را به خواندن آن مقاله حواله می‌دهم.

چگونه کال تو اکشن مناسب را طراحی کنیم؟

گاهی پیش می‌آید که کاربران در مورد انتخاب نوع «CTA» که پاسخگوی نیازهای کسب و کارشان باشد سردرگم می‌شوند؛ مثلا نمی‌دانند که باید از یک دکمه استفاده کنند یا بنری را برای این کار در نظر بگیرند.

این مورد را به خوبی درک می‌کنم چون تجربه کلنجار رفتن باCTA های گوناگون را دارم. زمانی برای قسمت ثبت‌نام و فروش یک وب‌سایت از چند بنر ویژه در میان متن با این عنوان که: «در سایت ثبت‌نام کنید» یا «فلان محصول را بخرید» استفاده می‌کردیم

به دنبال این ماجرا کاربر در میان متنی که محتوای سایت به شمار می‌رفت با این بنرها که یک اقدام به عمل بودند، روبه‌رو می‌شد. بعد از مدتی تصمیم گرفتیم که به جای بنرها از دکمه استفاده کنیم.

مدتی گذشت و ما باز هم «CTA» خود را تغییر دادیم. به این ترتیب که در انتهای آن محتوا که حتی ممکن بود متن معرفی محصول باشد، چند خط توضیح را با رنگ متفاوتی نوشتیم و در ادامه آن لینک محصول را قرار دادیم.

نتیجه این سه «CTA» متفاوت بسیار جالب بود. در واقع، از میان بنر، دکمه و متن، متن با اختلاف زیادی بهتر عمل کرد. چون مخاطب دچار وقفه نمی‌شد و در ادامه مطلبی که در حال خواندن آن بود با متنی در مورد خرید محصول یا ثبت‌نام سایت روبه‌رو می‌شد.

البته این نتیجه و استفاده از متن، در همه کسب و کارها و هدف‌ها قابل اجرا نیست. مثلا اگر قرار باشد به یک دلیل خاص، محصولات سایت خود را با تخفیف ارائه دهید و بخواهید یک لندینگ پیج طراحی کنید و با دکمه‌های جذاب مخاطب را دعوت کنید، دیگر نمی‌توانید از متن برای این کار کمک بگیرید.

چون کاربر دیگر در حال خواندن نیست و فقط به دنبال خرید محصول شما با مثلا ۴۰ درصد تخفیفی است که قولش را داده بودید. پس حتما تاثیر موقعیت‌های گوناگون و نوع کسب و کار را در انتخاب نوع «CTA» خود در نظر بگیرید.

روانشناسی رنگ‌ها و افزایش موفقیت در طراحی  Call To Action

هر رنگ، جدا از زیبایی و سلیقه افراد، یک مفهوم روانشناسی را با خود به دوش می‌کشد که بی‌مقدمه و به طور مستقیم با ضمیر ناخودآگاه انسان ارتباط برقرار می‌کند.

در نتیجه برای یک متخصص دیجیتال مارکتینگ آگاهی از روانشناسی رنگ‌ها و استفاده هوشمندانه از آنها بسیار ضروری است. از طرفی باید موضوع هارمونی رنگ‌ها را نیز در نظر بگیرید. در ادامه چند رنگ را برایتان مثال می‌زنم تا با این موضوع بیشتر آشنا شوید:

  • رنگ قرمز، ناخودآگاه ضربان قلب انسان را افزایش می‌دهد. به همین دلیل در بیشتر حراج‌ها از CTA‌هایی با رنگ قرمز استفاده می‌کنند.
  • رنگ خاکستری، کاملا خنثی است. به همین دلیل وقتی محصولی ناموجود می‌شود، معمولا رنگ آن را در صفحه محصول، خاکستری می‌کنند. با این حساب، اگر شما یکی از مهم‌ترین دکمه‌های سایتتان را به رنگ خاکستری دربیاورید، ناخودآگاه به کاربرانتان می‌گویید که روی آن کلیک نکنند!
  • آبی، رنگی است که باعث اطمینان و اعتماد در بیننده‌اش می‌شود. برندهای مختلف ایرانی مثل: «بانک سامان» و خارجی مثل: «BMW» آبی را به عنوان رنگ برند خود انتخاب کرده‌اند. ما در دیجیتالینگ هم از رنگ آبی استفاده کردیم.
  • زرد، رنگی نشاط‌ آور است. برند «ایرانسل» از زرد به عنوان رنگ برند خود استفاده می‌کند و آن را در تمام تبلیغاتش نیز به کار می‌برد.رنگ آبی به کار برده در سایت دیجیتالینگ

روانشناسی رنگ در بازاریابی آنقدر اهمیت دارد که تصویر زیر را هم در این گفتار آوردیم تا در این موضوع عمیق شوید.

روانشناسی رنگ در بازاریابی

نگاهی به قرمزترین کال تو اکشن، زیر ذره‌بین کنجکاوی

قرمز، رنگی است که شرکت‌هایی مانند: «دیجی کالا»، «ردبول»، «کوکاکولا» و … از آن برای لوگوهای خود استفاده کردند.تفسیر رنگ قرمز در دنیای دیجیتال مارکتینگ

چون این رنگ مفهوم‌هایی مثل: «جسارت»، «اشتیاق» و در کل، شور و نشاط را به نمایش می‌گذارد.

در تصویر بالا هم بخش «پیشنهادهای شگفت انگیز» دیجی کالا را می‌بینید که با رنگ قرمز از دیگر بخش‌ها سوا شده است. اگر خوب نگاه کنیم حتی متن برخی از دکمه‌ها که به طور اختصاصی مربوط به اپلیکیشن هستند هم با رنگ قرمز نوشته شده‌اند.

فونت مناسبی را برای Call To Action خود انتخاب کنید

شاید انتخاب فونت مناسب در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام چندان به کارمان نیاید. چون نمی‌توانیم فونت کپشن را به دلخواه خودمان انتخاب کنیم.

اما می‌توانیم در وبسایت‌مان از فونت مناسبی استفاده کنیم و حتی بخش‌های مورد نظرمان را بولد کرده یا سایز آن را تغییر دهیم و به این ترتیب، توجه مخاطب را به بخش خاصی جلب کنیم.

ولی توجه داشته باشید که ممکن است تغییر سایز یا فونت وب‌سایت در دستگاه‌های دیگری مثل موبایل یا تبلت باعث به هم ریختگی صفحه شود. البته موبایل را اولویت اول خود قرار دهید. چون بیشتر کاربران شما از موبایل برای دیدن وب‌سایتتان استفاده می‌کنند. پس تغییر فونت را با احتیاط انجام دهید

آیا Call To Action شما به المان خاصی نیاز دارد؟

انتخاب شکل و شمایل المان‌هایی که در «Call To Action» خود به کار می‌بریم تا اندازه‌ای سلیقه‌ای هستند. مثلا اینکه دکمه خرید محصول را بیضی بزنیم یا از مستطیل گوشه‌دار استفاده کنیم.

البته باید این موارد را با استفاده از «A/B تست» مورد بررسی قرار بدهید. برای این تست می‌توانید از ابزار گوگل اپتیمایز در وب استفاده کنید.

در ارتباط با «مفهوم A/B تست و مثال‌های آن» در یک مطلب دیگر صحبت کردم که پیشنهاد می‌کنم آن را مطالعه کنید.

به هنگام انتخاب متن، وسواس به خرج دهید

متن، بخشی جدا نشدنی از «Call To Action» شما را در برمی‌گیرد. از طرف دیگر، انتخاب متن مناسب هم به زمینه‌ کاری شما برمی‌گردد. شاید لازم باشد لحن دوستانه‌ یا جدی را برای متن خود در نظر بگیرید. اینجا است که اهمیت وجود یک کپی‌ رایتر در تیم شما خودش را نشان می‌دهد.

 چون نوشتن متن‌ها به ویژه متن‌های کوچک اما جذاب، یک تخصص است. حتی اگر کپی‌ رایتر (نویسنده متن‌های کوچک تبلیغاتی) ندارید، می‌توانید از کسانی که در این زمینه تخصص دارند مشورت بگیرید و متنی متناسب کسب و کار خودتان بنویسید. به این ترتیب، چهارچوبی برای نوشتن خود در نظر می‌گیرید و با حرکت در قالب آن، نظم محتوایی خود را حفظ می‌کنید.

در جستجوی یافتن بهترین مکان برای درج کال تو اکشن‌

پیدا کردن مکان مناسب برای گذاشتن «CTA» نیز چالشی است که بیشتر صاحبان کسب و کار با آن روبه‌رو هستند. مثلا نمی‌دانند که بهترین مکان برای گذاشتن دکمه ثبت‌نام در سایت چه بخشی از صفحه اصلی است؟ یا اینکه در کدام قسمت از متن ایمیل مارکتینگ باید لینک ورود به سایت را قرار بدهند.

برای این مورد هم نمی‌توان نسخه یکسانی پیچید. چند مورد وجود دارند که در اثر تجربه به آنها رسیده‌ام. اما این نکته‌ها چه هستند؟ برایتان خواهم گفت.

اگر به دنبال طراحی صفحه لندینگ پیج هستید، بهتر است «CTA» خود را در انتهای صفحه قرار دهید. البته می‌توان کار جالب‌تری هم انجام داد. به این ترتیب که به جای یکی، دو عدد «CTA» را یکی در ابتدا و دیگری در انتهای صفحه لندینگ پیج در نظر بگیریم.

مثالی از جایگاه CTA در سایت دیجیتالینگ

اما «CTA» اول، تنها یک کلیک فرعی است که کاربر را به «CTA» دوم که کار اصلی را انجام می‌دهد هدایت می‌کند. شاید انجام این کار در ساید‌بار نتیجه جالبی نداشته باشد.

چون در بیشتر موارد، وقتی کاربر با گوشی در حال دیدن صفحه است، خود به خود، ساید‌بار به او نشان داده نمی‌شود. بنابراین باید آن را در انتهای صفحه یا کنار آن قرار بدهید.

در مورد ایمیل، قرار دادن «CTA» در انتهای آن، نتیجه چندان جالبی به دنبال نداشت. برای برطرف کردن این مشکل بعد از چند خط توضیح کوتاه، بی‌درنگ «CTA» را قرار دادیم. این کار باعث شد تا نرخ کلیک به شکل چشمگیری افزایش پیدا کند.

شما با آزمون و خطا بهترین مکان برای قرار دادن «CTA» را پیدا خواهید کرد. فقط این نکته را به یاد داشته باشید که حتما قسمت بالا، پایین، چپ و راست «CTA» را خالی بگذارید که حواس کاربر از موضوع اصلی، پرت نشود. این را در نهایت بدانید که جایگاه کال تو اکشن در صفحه فرمول مشخصی ندارد و با آزمون و خطا می‌توان بهترین جایگاه را انتخاب کرد.

جملات CTA؛ چه جمله‌هایی برای کال تو اکشن مناسب هستند؟

هدف ما از باز کردن این موضوع، دادن چند نسخه طلایی به شما نیست. دلمان نمی‌خواهد به شما بگوییم که فلان عبارت برای سی تی ای خوب است و دیگری بد. چون مسئولیت تصمیم گرفتن در این زمینه با شما است.

ولی می‌توانیم «صندوقچه‌ کلمات قدرتمند» را به شما پیشنهاد بدهیم که بیش از 300 واژه قدرتمند و گیرا را برای نوشتن متن‌های کوتاه اما بسیار جذاب در دل خود جای داده است. این واژه‌ها به صورت دسته‌بندی شده و مرتب در کنار هم قرار گرفته‌اند. به همین دلیل استفاده کردن از آنها برایتان آسان و پُر ثمر خواهد بود.

اصل ماجرای کال تو اکشن را در دوره دیجیتالینگ مارکتینگ از ما بخواهید

فراخوان به عمل، بخشی کوچک اما بسیار مهم از ماجرای دیجیتال مارکتینگ است. ما در دوره دیجیتال مارکتینگ، کال تو اکشن را در بخش «ریزه میزه‌های دیجیتال مارکتینگ» با جزئیات فراوان و مثال‌هایی کاردُرُست توضیح داده‌ایم. می‌توانید برای یادگیری اصل مطلب به سرچشمه این ماجرا یعنی دوره دیجیتال مارکتینگ دیجیتالینگ سر بزنید.

تاکسی دربست به مقصد دوره دیجیتال مارکتینگ!

این مطلب به پایان رسید اما یادگیری دیجیتال مارکتینگ ادامه دارد؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به نقشه راه دیجیتالینگ بزنید تا مقالات متنی، صوتی، ویدیویی و محصولات مرتبط با «آموزش‌ دیجیتال مارکتینگ» را مشاهده و مطالعه کنید.

خلاصه‌ای از آنچه با هم در کال تو اکشن گفتیم:

  • «CTA» یا «کال تو اکشن» فرایندی است که کاربر به هنگام روبه‌رو شدن با آن به انجام یک اقدام خاص دعوت می‌شود.
  • کال تو اکشن‌ها هیچ بار منفی‌ای را به دوش نمی‌کشند. چون چیزی را به کاربر تحمیل نمی‌کنند و حق انتخاب را در اختیار او می‌گذارند.
  • وجود شکل‌های متفاوت «Call To Action» برای تمام اهالی دنیای وب و حتی دنیای فیزیکی ضروری است. چون انسان‌ها چه در دنیای وب و چه در دنیای فیزیکی به محرکی برای اقدام کردن نیاز دارند.
  • قبل از هر کسی، خودتان از کال تو اکشن‌هایتان استفاده کنید تا از درستی عملکردشان مطمئن شوید.
  • استفاده کردن از «A/B Testing» یا کمک گرفتن از دوستان و همکاران هم می‌تواند در بهبود طراحی کال تو اکشن‌ها کمک‌حالتان باشد.
  • به هنگام انتخاب نوع کال تو اکشن به زمینه کسب و کار و هدف استفاده از «CTA» دقت کنید.
  • توجه به روانشناسی رنگ‌ها یکی از نکته‌های ضروری برای داشتن کال تو اکشن موفق به شمار می‌رود.
  • رنگ قرمز، یکی از پر کاربردترین رنگ‌ها در طراحی کال تو اکشن به شمار می‌رود.
  • برای «A/B Testing» کال تو اکشن می‌توانید از ابزار «گوگل اپتیمایز» استفاده کنید.
  • به هنگام نوشتن متن‌های مورد نیاز در «CTA» خود، خلاقیت به خرج دهید یا از یک کپی‌رایتر کمک بگیرید.
  • بهترین مکان برای گذاشتن کال تو اکشن، انتهای صفحه لندینگ پیج است.

نظر شما چیست؟

برای انتخاب «CTA» وب‌سایت و لندینگ پیج خود کدام‌ یک از موارد گفته شده در این مقاله را به کار گرفته‌اید؟

لطفا در بخش گپ و گفت دیجیتالینگ از روش خودتان برایمان بگویید.

این مطلب برای شما مفید بود؟

5/5 - (8 امتیاز)

آیا خواندن این مقاله چیزی به دانسته‌های شما اضافه کرد؟

با نشر این محتوا، جامعه دیجیتالینگ را گسترش دهید

1
دیجیتال مارکتینگ چیست؟(به زبان ساده) از مزایا تا معرفی شاخه‌ها در ایران

. مقدماتی

«دیجیتال مارکتینگ چیست؟» شاید بتوان گفت این یکی از داغ‌ترین پرسش‌هایی است که به هنگام کار در فضای وب برای کاربران پیش می‌آید. چون از هر دری که وارد دنیای وب می‌شویم، سرنخی از دنیای دیجیتال مارکتینگ پیدا می‌کنیم و شستمان خبردار می‌شود که همه چیز به بازاریابی دیجیتال، گره خورده است. در حقیقت، بازاریابی دیجیتال، راز بقای کسب و کارها در قرن ۲۱ است. کسب و کارهایی که به حضور در دنیای سنتی اصرار

2
بازاریابی در شبکه اجتماعی چیست و در ایران چگونه است؟

. مقدماتی

در روزگاری که ما زندگی می‌کنیم، شبکه‌های اجتماعی به بخشی از ماجرای روزمره‌مان تبدیل شده‌اند. هر کدام از ما زمان زیادی در این شبکه‌ها می‌گذرانیم و حتی با استفاده از آنها دریچه‌های تازه‌ای برای کسب درآمد باز می‌کنیم. اما این تمام ماجرا نیست. چون کسب و کارهای دیگر به ویژه کسانی که در زمینه کاری شما فعالیت می‌کنند هم در این شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. برای پیروزی در این مسابقه باید از چم‌وخم این ماجرا

3
اینفلوئنسر کیست؟ اینفلوئنسرمارکتینگ چیست؟ (تعریف به زبان ساده)

.. متوسطه

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است بپرسیم، «اینفلوئنسر» کیست؟ اگر کمی خوب نگاه کنیم، در زندگی هر کدام از ما حداقل یک فرد تاثیرگذار وجود دارد. او کسی است که مسیر اصلی زندگی‌مان را به ما نشان داده است و ما خواسته یا ناخواسته جا پای قدم‌های او گذاشته‌ایم. می‌توانیم غبار تاثیر این فرد را در تک‌تک تصمیم‌هایی که برای خودمان و زندگی‌مان می‌گیریم احساس کنیم. کم‌کم، آن‌قدر به او شبیه

4
تعریف دقیق سئو و ماجرای تکنیک‌ها و کلاه‌های آن

. مقدماتی

در طول تاریخ بشر، از زمان دایناسورها گرفته تا انسان‌های هوشمند، فقط گونه‌هایی فرصت زندگی را از آن خود کرده‌اند که به جای مقاومت در برابر شرایط تازه، انرژی خود را صرف سازگاری و یافتن هر چه زودتر جایگاه خود در تقسیم‌بندی جدید کرده‌اند. در دنیای وب هم سایت‌هایی که خودشان را با اصول گوگل و الگوریتم‌های آن سازگار می‌کنند، در میان بهترین‌ها باقی می‌مانند. سئو، این ماجرا را شدنی می‌کند. در این قسمت از

5
مفهوم بازاریابی موتور جستجو و نقاط ضعف و قوت آن

.. متوسطه

در کارزار حضور در موتور جستجوی گوگل، دو راه برای مبارزه وجود دارد. راه اول که آن را «سئو» می‌نامند مسیری سنگلاخی است که باید با بیل و کُلنگ، عزمی راسخ و انگیزه‌ای لبریز، آن را برای خود هموار کنید. اما وقتی این جاده هموار شود می‌توانید با سرعت در آن پیش بروید. راه دوم «بازاریابی در موتور جستجو» نام دارد. مسیر آن کوتاه و از قبل هموار شده است. اما تا وقتی می‌توانید در

وبلاگ دیجیتالینگ

گپ و گفت کاربران در مورد این مقاله

4 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است

دیدگاه شما
لطفا دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

عسل پاک نفس
نوشته شده در: ۱۸:۱۲ ۱۱/۰۸/۱۴۰۱

خیلی کامل و دقیق توضیح دادید.ممنون ازتون?

علیرضا ابراهیمیان
نوشته شده در: ۲۰:۳۹ ۱۱/۰۸/۱۴۰۱

سلامت باشید خانم پاک نفس
خوشحالیم که براتون مفید بوده
در بازارچه هم محصولی با عنوان «لیست جملات کال تو اکشن» داریم که مکمل این محتوا هست.

پویان خالقی
نوشته شده در: ۲۲:۲۹ ۱۸/۰۱/۱۴۰۰

خیلی ممنون????
ابتدای مقاله
مخفف عبارت «فراخوان به عمل» یا «اقدام به عمل» (Call To Action) است که در آن، مخاطب مورد نظر به انجام یک اقدام دعوت می‌شود

جلوتر نوشتید «دعوت به اقدام»

?همین دعوت به اقدام درست تره و نه اقدام به عمل. آره؟
یه قضیه ای داشت خواستم مطمئن بشم

علیرضا ابراهیمیان
نوشته شده در: ۱۱:۴۲ ۱۹/۰۱/۱۴۰۰

سلام اقای خالقی عزیز
خواهش میکنم سلامت باشید
مورد خاصی در این باره نیست از نظر من تمام واژه‌ها درست هستند اما بهترین ترجمه کال تو اکشن همان اقدام به عمل است.
بیشتر اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ ترجمه دقیقی که مفهوم را برسانند ندارند.
در این مقاله‌ هم برای ایجاد تنوع از چند واژه ترجمه شده استفاده کردیم که همگی برای گوش خواننده آشنا باشد.

×