بستن

پوش نوتیفیکیشن چیست؟ از بررسی چیستی تا گام‌های راه‌اندازی

3,808 بازدید ۰ کامنت
نوتیفیکیشن بر بستر موبایل
راهنمای مطالعه 1

در زندگی هر کدام از ما تلنگرهایی کوچک وجود دارند که ما را به یاد چیزی می‌اندازند. گاهی این تلنگر، ساعتمان است که ما را در زمان مشخصی بیدار می‌کند تا مبادا خواب بمانیم؛ حتی گاهی این تلنگر در واژه‌های یک نویسنده پنهان می‌شود و ما را از خوابی چندین ساله بیدار می‌کند.

در دنیای وب هم تلنگرهایی وجود دارند که کاربران را به یاد یک وب‌سایت یا اقدامی نیمه‌کاره می‌اندازند.

در این قسمت از «دیجیتالینگ» به سراغ «پوش نوتیفیکیشن» می‌رویم، چیستی آن را بررسی می‌کنیم، به سراغ مزیت‌ها و نقطه ضعف‌هایش می‌رویم، نکته‌هایی طلایی برای داشتن یک پوش نوتیفیکیشن موفق و سازوکار راه‌اندازی یک پوش را با هم موشکافی می‌کنیم.

اگر می‌خواهید پوش نوتیفیکیشن را برای سایتتان به کار بگیرید یا با چیستی آن بیشتر آشنا شوید، تا پایان این ماجرا ما را همراهی کنید.

می‌توانید با گوش دادن به پادکست زیر به شکلی متفاوت، سر از کار پوش نوتیفیکیشن‌ها و قصه‌شان در بیاورید.

پوش نوتیفیکیشن چیست؟

پوش نوتیفیکیشن یک «اعلان» است که از طریق موبایل یا دسکتاپ به کاربر ارسال می‌شود و در دسته پیام‌هایی مثل «ایمیل» و «پیامک» قرار می‌گیرد با این تفاوت که ساختار ارسال آن و ماجرایی که پس از کلیک برای کاربر رخ می‌دهد متفاوت هستند.

مثالی از پوش نوتیفیکیشن سایت دیجیتالینگ

در واقع، کاربر بعد از کلیک کردن روی پوش نوتیفیکیشن، وارد صفحه‌ای از وب یا اپلیکیشنی که قبلا آن را نصب کرده است می‌شود و یا در ساده‌ترین حالت ممکن وارد بخش call موبایل خود می‌شود.

بررسی یک مثال پوش نوتیفیکیشن از دیجیتالینگنمونه پوش نوتیفیکیشن نسخه وب و موبایل

پوش نوتیفیکیشن چه مزیت‌هایی دارد؟

عده‌ای در نگاه اول، اس‌ام‌اس را به عنوان رقیب پوش نوتیفیکیشن به حساب می‌آورند. شاید بررسی مزیت‌های پوش بتواند درک عمیق‌تری نسبت به این روش ارسال پیام در اختیار شما قرار دهد و مسیر انتخاب را برایتان هموارتر سازد:

  • رفتن سر اصل مطلب، بدون پرداختن به حاشیه

یکی از مزیت‌های اصلی پوش نوتیفیکیشن این است که کاربر بی‌درنگ پس از کلیک روی آن، پیام مورد نظر را مشاهده می‌کند و نیازی نیست که برای دیدن پیام پوش نوتیفیکیشن وارد صفحه دیگری شود.

اما وقتی کاربر، اس‌ام‌اس یا ایمیلی را دریافت می‌کند ابتدا پوشی را می‌بیند که به او دریافت ایمیل یا اس‌ام‌اس جدید را اطلاع رسانی می‌کند.

موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود. چون کاربر بعد از کلیک روی پوش، تازه می‌تواند اس‌ام‌اس یا ایمیل را باز کند.

بعد از آن کاربر دوباره باید روی لینک موجود در آن پیام کلی کلیک کند تا بتواند بعد از رفتن به یک صفحه دیگر، پیام اصلی را ببیند.

سرعت پوش نوتیفیکیشن در انتقال پیام به مخاطب، تاثیر مثبتی روی افزایش نرخ کلیک می‌گذارد.

 

  • پوش نوتیفیکیشن، ارزان‌تر از اس‌ام‌اس است

به هنگام ارسال اس‌ام‌اس باید به ازای هر پیامکی که ارسال می‌کنید، یک هزینه مشخص را بپردازید. اما در پوش نوتیفیکیشن فقط باید هزینه ماهانه یا سالانه سرویس مورد نظر خود را بپردازید و نیازی نیست برای تک‌تک پوش‌هایی که در وب‌‌سایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها می‌فرستید هزینه جداگانه‌ای را بپردازید.

در نقشه راه «بازاریابی پیامکی»(SMS Marketing)  راجع به این مفهوم صحبت کردیم و پیشنهاد می‌کنیم آن را دنبال کنید.

  • امکان ارسال عکس همراه با پیام

مزیت جالب دیگری که پوش نوتیفیکیشن را به گزینه‌ای جذاب برای دیجیتال مارکترها تبدیل می‌کند، امکان ارسال عکس همراه با پیام متنی است.

به این ترتیب، گذشته از متن پیام و استفاده از قدرت واژه‌ها برای درگیر کردن کاربر، می‌توانید از عکس‌ها برای جذاب‌تر کردن و برانگیختن حس کنجکاوی کاربران نهایت استفاده را ببرید.

  • امکان اضافه کردن دکمه

در پوش نوتیفیکیشن می‌توانید افزون بر متن، عکس و لینک، یکی دو دکمه هم به پیام خود اضافه کنید. این کار می‌تواند باعث جلب توجه کاربر به پیامتان شود و با کلیک روی آن دکمه‌ها به وب‌سایت شما سر بزند.

  • احترام به حق انتخاب مخاطب

پوش نوتیفیکیشن، اس‌ام‌اس و ایمیل هر سه در شمار روش‌های بازاریابی اجازه‌ای هستند. این بدان معنا است که قبل از ارسال هر یک از این پیام‌ها از کاربر اجازه می‌گیریم.

در این میان، اجازه گرفتن از کاربر برای ارسال پوشن نوتیفیکیشن، خیلی ساده‌تر از زمانی است که می‌خواهیم از کاربرمان برای ارسال پیامک یا ایمیل اجازه بگیریم.

 مثلا در مسیر دریافت اجازه از کاربر برای ارسال ایمیل یا اس‌ام‌اس باید ابتدا او را به سمت ثبت‌نام در وب‌سایت یا وارد کردن آدرس ایمیلش در خبرنامه تشویق کنیم. تنها بعد از این کار است که کاربر، مسیری را برای ارسال و دریافت این پیام‌ها باز می‌گذارد.

 اما در پوش نوتیفیکیشن وقتی کاربر وارد صفحه‌ای از یک وب‌سایت می‌شود یا اپلیکیشنی را نصب می‌کند، اعلانی برایش به نمایش درمی‌آید و از او می‌خواهد که اجازه ارسال پوش نوتیفیکیشن از طریق این وب‌سایت را بدهد. بنابراین دیگر نیازی به وارد کردن شماره تماس یا آدرس ایمیلش ندارد.

در نقشه راه «ایمیل مارکتینگ» راجع به این مفهوم مفصل صحبت کردیم که شما را به مطالعه آن دعوت می‌کنیم.

  • دسته‌بندی کاربران و ارسال پوش‌های هدفمند

وقتی یک وب‌سایت مثلا فروشگاهی از کاربرانش اجازه ارسال پوش نوتیفیکیشن را می‌گیرد، از این کاربرها می‌تواند داده‌های دیگری هم داشته باشد؛ مثلا می‌داند در کدام استان هستند.

این مزیت برای کسب و کارهایی که مکان‌محور هستند بسیار مهم است. چون به آنها این امکان را می‌دهد که پوش نوتیفیکیشن‌های خود را دسته‌بندی کرده و برای استان‌های مورد نظرشان پوش‌های خاصی آماده کنند.

آیا پوش نوتیفیکیشن نقطه ضعفی هم دارد؟

یکی از نقطه ضعف‌های پوش نوتیفیکیشن این است که ما به شماره تماس و اطلاعات مخاطب خود مانند نام، نام خانوادگی و… دسترسی نداریم. این موضوع باعث می‌‌شود که نتوانیم پوش نوتیفیکیشن‌های شخصی‌سازی شده‌ای را برای کاربران خود ارسال کنیم.البته این مورد در پوش نوتیفیکیشن اپلیکیشن‌ها با کمی کدنویسی قابل انجام است اما در حالت پیش فرض این مورد وجود ندارد.

مثلا به آنها بگوییم: «علیرضا ابراهیمیان عزیز، خبر خوبی برایت داریم.» در پوش نوتیفیکیشن، نهایت صمیمیت ما با کاربر به ترکیب‌هایی همگانی مانند: «کاربر عزیز» خلاصه می‌شود.

اشکال دیگری که بر پوش نوتیفیکیشن وارد است، حجم زیاد پوش‌هایی است که در طول روز برای کاربران ارسال می‌شود. هر وب‌سایت و اپلیکیشنی هم برای خودش پوش نوتیفیکیشن ویژه‌ای دارد. شاید در سال‌های آینده تعداد این ‌پوش‌ها از امروز هم بسیار فراتر رود.

این موضوع کار شما را برای جلب توجه مخاطب به سمت خودتان با سختی بیشتری همراه می‌کند. البته شاید نتوانیم این مورد را یکی از اشکال‌های پوش به حساب بیاوریم. چون این ماجرا بیشتر از آنکه مشکل پوش باشد، مشکل صاحبان کسب و کار یا برندها است.ارسال تعداد مناسب و نه زیاد پوش نوتفیکیشن به کاربران

چگونه پوش نوتیفیکیشن را فعال کنیم؟

بیایید نگاهی به مراحل فعال‌سازی «Push Notification» بیندازیم:

  1. انتخاب سرویس خدمات پوش نوتیفیکیشن

تا همین چند سال گذشته، سرویس‌های زیادی وجود داشتند که می‌توانستیم از آنها برای ارسال پوش نوتیفیکیشن‌ها استفاده کنیم. اما در حال حاضر به خاطر تحریم‌ها دسترسی به سرویس‌های خارجی با مشکل روبه‌رو شده است.

خوشبختانه سرویس‌های ایرانی در زمینه ارسال پوش نوتیفیکیشن آغاز به کار کرده‌اند؛ مثل: «چشمک»، «پوشه» و … .

سرویسی که ما الان از آن استفاده می‌کنیم «نجوا» است. با وجود آنکه این سرویس به طور ویژه برای پوش نوتیفیکیشن نیست و ایمیل مارکتینگ هم در آن انجام می‌شود اما از بخش ارسال پوش نوتیفیکیشن آن راضی بودیم.

رایگان بودن پلن معمولی این سرویس هم یکی از نکته‌های مثبتی است که می‌توانید آن را در نظر بگیرید. اگر به دنبال ارسال پوش نوتیفیکیشن‌های هدفمندتر هستید باید هزینه پلن حرفه‌ای آن را پرداخت کنید.

  1. پیاده‌سازی سرویس

    نجوا، سایتی برای ساختن پوش نوتیفیکیشن

پیاده‌سازی پوش نوتیفیکیشن، کار راحتی است. با هر مجموعه‌ای که کار کنید یک کد را دریافت می‌کنید. شما باید آن کد را در «Head» تمام صفحه‌های سایتتان بنویسید.

قطعه کد نجوا برای جایگذاری در سایتمثالی از پوش نوتیفیکیشن سایت دیجیتالینگ

  1. عضو گیری

حالا زمان عضو گیری است. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید وقتی کاربران وارد سایتمان می‌شوند یک اعلانی در قسمت بالای سایت به نمایش در می‌آید و در آن از کاربران می‌خواهد که به آنها اجازه اعلان پوش نوتیفیکیشن را بدهد.

اگر کاربر این اجازه را بدهد به عضویت پوش نوتیفیکیشن سایت شما در می‌آید. این را در نظر داشته باشید که شما فقط به کسانی که عضو سرویس پوشتان شده باشند امکان ارسال پوش دارید.

آیا کسانی که سایت ندارند هم می‌توانند به دیگران پوش ارسال کنند؟

بله. روشی به نام «تبلیغات پوش نوتیفیکیشن» وجود دارد که در «دوره تبلیغات آنلاین» راجع به آن صحبت خواهیم کرد. در این روش تبلیغاتی می‌توانید بدون اینکه سایت داشته باشید یا کاربران را به عضویت سرویس پوش خود درآورده باشید به آنها پوش‌های تبلیغاتی بفرستید.

  1. ارسال پیام

در این گام پیام را برای کاربرانی که عضو سرویس پوش نوتیفیکیشن شما شدند ارسال می‌کنید.

از معجزه کلمات قدرتمند استفاده کنید

در کنار تمام نکته‌هایی که تا به اینجا در مورد ارسال پوش نوتیفیکیشن گفتیم این راه هم به عنوان فوت کوزه‌گری از ما داشته باشید که استفاده کردن از واژه‌های قدرتمند می‌تواند میزان توجه کاربر را به پوش شما چند برابر کند.

ما در بازارچه دیجیتالینگ لیست کلمات قدرتمند را قرار داده‌ایم که می‌توانید از آن برای نوشتن متن‌های قلاب‌وار در پوش‌هایتان کمک بگیرید.

  1. تحلیل و بررسی قدم‌های آمده

تحلیل به شما نشان می‌دهد که بالاخره نتیجه تلاش‌های شما برای ارسال پوش به چه چیزی ختم شده است. چقدر ارسال کردید؟ چقدر کلیک خورده و از این ماجرا چه درسی گرفتید؟ اصلا آیا پوش نوتیفیکیشن به درد کسب وکار یا برند شما می‌خورد یا نه؟نمودار آماری از پوش نوتفیکیشن در دیجیتالینگ

نکته‌هایی طلایی برای داشتن یک پوش نوتیفیکیشن موفق

بیایید چند مورد از این نکته‌ها را با هم بررسی کنیم:

  • پوش نوتیفیکیشن بدون عکس مانند دیوار بدون پنجره است

حتما در پوش نوتیفیکیشن‌های اطلاع رسانی خود از عکس استفاده کنید. این عکس باید با وجود حجم کم، با کیفیت و جذاب باشد تا بتوانند بُعد دیداری مخاطب را درگیر کنند. نمونه تصویر درج شده در پوش نوتفیکیشن دیجیتالینگ

  • متن فکر شده‌ای برای پوش نوتیفیکیشن خود آماده کنید

من صدها بار پوش نوتیفیکیشن را برای مخاطبان متفاوتی ارسال کردم اما هنوز هم به دنبال متن‌های جذاب‌تر و هدفمندتری برای پوش‌ها می‌گردم. این موضوع از یک کسب و کار به دیگری متفاوت است. در واقع، اگر شما با اصول کپی رایتینگ آشنا باشید می‌‌توانید لحن مورد نیاز مخاطب خود را شناسایی کرده و پیام‌های مناسبی برای کاربران خود ارسال کنید.

  • عمر پوش نوتیفیکیشن‌ها را مدیریت کنید

یکی از نکته‌هایی که باید به هنگام ارسال پوش نوتیفیکیشن‌ها به آن توجه کنیم، طبقه‌‌بندی آنها بر اساس اولویت و عمری است که می‌خواهیم داشته باشند.

مثلا اگر شما یک سایت محتوامحور دارید و هفته‌ای دو پوش نوتیفیکیشن برای کاربران خود ارسال می‌کنید باید از بین آن دو، عمر پوشی که اولویت بیشتری برایتان دارد را افزایش دهید.

گاهی پوش‌های شما فقط یک روز عمر دارند. مثلا شاید بخواهید خبر یک تخفیف استثنایی برای امروز را به کاربران خود بدهید. در این صورت، ارسال آن برای روزهای پی‌درپی معنایی ندارد.

  • زمان ارسال پوش نوتیفیکیشن را هوشمندانه انتخاب کنید

ما باید بدانیم که چه زمان‌هایی بهترین انتخاب برای ارسال پوش نوتیفیکیشن هستند. پیدا کردن این زمان‌ها به تجربه شما نیاز دارد و باید با آزمون و خطا به آن برسید.

به این ترتیب که در زمان‌های مختلف پوش‌ها را ارسال کنید و با بررسی داده‌ها بهترین زمان ممکن را در نظر بگیرید. در این صورت می‌توان گفت که شما واقعا در حال انجام دیجیتال مارکتینگ هستید چون یک بازاریابی دیجیتال بر مبنای داده‌ها و نتیجه ارزیابی آنها پیش می‌رود.

پوشن نوتیفیکیشن خودکار و ماجراهای پیرامون آن

بسیاری از وب‌سایت‌ها  – به ویژه سایت‌های خبری – از پوش نوتیفیکیشن خودکار استفاده می‌کنند. به این ترتیب که پوش نوتیفیکیشن را به RSS و‌ب‌سایت خود وصل می‌کنند تا هر روز به طور خودکار خبرهای سایت را برای کاربران ارسال کند. من با پوش نوتیفیکیشن خودکار مخالف هستم.

چون هدفمندی اندکی دارند، کاربر را خسته می‌کنند و با وجود پوش‌های فراوان ارسالی، نرخ کلیک پایینی دارند. در واقع، شما باید تلاش کنید تا پیام‌هایی که در قالب پوش به کاربرانتان می‌فرستید حرفی برای گفتن و جذابیتی برای دنبال کردن داشته باشند. 

ماجرای پوش‌ها عمیق‌تر از این حرف‌ها است

برای آنکه بتوانیم از پوش نوتیفیکیشن خودمان نتیجه خوبی بگیریم بهتر است که پوش‌های خود را به هدف‌های روشنی گره بزنیم و نکته‌های ریز بسیاری را در نظر بگیریم.

به همین دلیل، بخشی از یک فصل دوره دیجیتال مارکتینگ را به آن اختصاص داده‌ایم تا ماجرا را برایتان روشن‌تر کنیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما به این دوره ویدیویی که بیش از 15 ساعت آموزش پروژه‌محور را در بر می‌گیرد سر بزنید.

ورود مستقیم به دوره دیجیتال مارکتینگ

این مطلب به پایان رسید اما یادگیری دیجیتال مارکتینگ هنوز ادامه دارد؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به نقشه راه دیجیتالینگ بزنید تا مقالات متنی، صوتی، ویدیویی و محصولات مرتبط با «آموزش‌ دیجیتال مارکتینگ» را مشاهده و مطالعه کنید.

خلاصه‌ای از آنچه با هم در پوش نوتیفیکیشن چیست گفتیم:

  • پوش نوتیفیکیشن هم مانند اس‌ام‌اس و ایمیل، پیامی است که با هدف جلب توجه کاربران و هدایت آنها به انجام یک اقدام، ارسال می‌شود.
  • پوشن نوتیفیکیشن‌ها مزیت‌های زیادی در مقابل اس‌ام‌اس دارند؛ مثلا هزینه ارسال آنها ارزان‌تر است و کاربر با کلیک روی پوش نوتیفیکیشن به طور مستقیم پیام را دریافت می‌کند.
  • مواردی مانند: «کمبود اطلاعات کاربران» و «ارسال پوش نوتیفیکیشن‌های فراوان از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های گوناگون» از نقطه‌های ضعف این روش ارسال پیام به شمار می‌روند.
  • برای داشتن یک پوش نوتیفیکیشن حرفه‌ای باید حتما از عکس استفاده کنید، متن حساب ‌شده‌ای را برای کاربر در نظر بگیرد، عمر پوش نوتیفیکیشن خود را به درستی انتخاب کرده و زمان مناسب ارسال پیام‌های خود را پیدا کنید.
  • استفاده از پوش نوتیفیکیشن خودکار و بدون هدفمند به دلیل بازده اندک و آزار کاربر پیشنهاد نمی‌شود.
  • شما حتی بدون داشتن سایت هم می‌توانید از پوش نوتیفیکیشن با هدف تبلیغاتی استفاده کنید.
  • مراحل فعال‌سازی پوش نوتیفیکیشن شامل: «انتخاب سرویس خدمات پوش نوتیفیکیشن»، «پیاده‌سازی سرویس»، «عضو گیری»، «ارسال پیام» و «تحلیل و بررسی قدم‌های آمده» می‌شوند.

نظر شما چیست؟

چه دلیل یا دلایلی باعث می‌شوند تا شما مشترک یک پوش نوتیفیکیشن بمانید و آن را لغو نکنید؟

لطفا نظرتان را در بخش گپ و گفت دیجیتالینگ با ما در میان بگذرید.

این مطلب برای شما مفید بود؟

5/5 - (1 امتیاز)

آیا خواندن این مقاله چیزی به دانسته‌های شما اضافه کرد؟

با نشر این محتوا، جامعه دیجیتالینگ را گسترش دهید

1
دیجیتال مارکتینگ چیست؟(به زبان ساده) از مزایا تا معرفی شاخه‌ها در ایران

. مقدماتی

«دیجیتال مارکتینگ چیست؟» شاید بتوان گفت این یکی از داغ‌ترین پرسش‌هایی است که به هنگام کار در فضای وب برای کاربران پیش می‌آید. چون از هر دری که وارد دنیای وب می‌شویم، سرنخی از دنیای دیجیتال مارکتینگ پیدا می‌کنیم و شستمان خبردار می‌شود که همه چیز به بازاریابی دیجیتال، گره خورده است. در حقیقت، بازاریابی دیجیتال، راز بقای کسب و کارها در قرن ۲۱ است. کسب و کارهایی که به حضور در دنیای سنتی اصرار

2
بازاریابی در شبکه اجتماعی چیست و در ایران چگونه است؟

. مقدماتی

در روزگاری که ما زندگی می‌کنیم، شبکه‌های اجتماعی به بخشی از ماجرای روزمره‌مان تبدیل شده‌اند. هر کدام از ما زمان زیادی در این شبکه‌ها می‌گذرانیم و حتی با استفاده از آنها دریچه‌های تازه‌ای برای کسب درآمد باز می‌کنیم. اما این تمام ماجرا نیست. چون کسب و کارهای دیگر به ویژه کسانی که در زمینه کاری شما فعالیت می‌کنند هم در این شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. برای پیروزی در این مسابقه باید از چم‌وخم این ماجرا

3
اینفلوئنسر کیست؟ اینفلوئنسرمارکتینگ چیست؟ (تعریف به زبان ساده)

.. متوسطه

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است بپرسیم، «اینفلوئنسر» کیست؟ اگر کمی خوب نگاه کنیم، در زندگی هر کدام از ما حداقل یک فرد تاثیرگذار وجود دارد. او کسی است که مسیر اصلی زندگی‌مان را به ما نشان داده است و ما خواسته یا ناخواسته جا پای قدم‌های او گذاشته‌ایم. می‌توانیم غبار تاثیر این فرد را در تک‌تک تصمیم‌هایی که برای خودمان و زندگی‌مان می‌گیریم احساس کنیم. کم‌کم، آن‌قدر به او شبیه

4
تعریف دقیق سئو و ماجرای تکنیک‌ها و کلاه‌های آن

. مقدماتی

در طول تاریخ بشر، از زمان دایناسورها گرفته تا انسان‌های هوشمند، فقط گونه‌هایی فرصت زندگی را از آن خود کرده‌اند که به جای مقاومت در برابر شرایط تازه، انرژی خود را صرف سازگاری و یافتن هر چه زودتر جایگاه خود در تقسیم‌بندی جدید کرده‌اند. در دنیای وب هم سایت‌هایی که خودشان را با اصول گوگل و الگوریتم‌های آن سازگار می‌کنند، در میان بهترین‌ها باقی می‌مانند. سئو، این ماجرا را شدنی می‌کند. در این قسمت از

5
مفهوم بازاریابی موتور جستجو و نقاط ضعف و قوت آن

.. متوسطه

در کارزار حضور در موتور جستجوی گوگل، دو راه برای مبارزه وجود دارد. راه اول که آن را «سئو» می‌نامند مسیری سنگلاخی است که باید با بیل و کُلنگ، عزمی راسخ و انگیزه‌ای لبریز، آن را برای خود هموار کنید. اما وقتی این جاده هموار شود می‌توانید با سرعت در آن پیش بروید. راه دوم «بازاریابی در موتور جستجو» نام دارد. مسیر آن کوتاه و از قبل هموار شده است. اما تا وقتی می‌توانید در

وبلاگ دیجیتالینگ

گپ و گفت کاربران در مورد این مقاله

اولین نفری باشید که نظر یا سوالش را با ما در میان می‌گذارد

دیدگاه شما
لطفا دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

×