بستن

الکسا چیست؟ آیا رتبه الکسا در سئو تاثیرگذار است؟

4,459 بازدید ۱۱ کامنت
رتبه الکسا چیست

تاریخ بشر، سرشار از شیوه‌های گوناگون رتبه‌بندی است. گاهی این رتبه‌بندی و جداسازی عده‌ای از برخی دیگر یا چیزی از چیزهای دیگر آن‌قدر برای ما مهم می‌شود که اصل ماجرا، یعنی همان ارزش و اعتبار واقعی آدم‌ها و اشیا را از یاد می‌بریم. 

شاید بتوان این موضوع را به حساب حس رقابت طلبی که در جان بسیاری از انسان‌ها می‌جوشد گذاشت. سال‌ها است که پای این میل درونی به رتبه‌بندی دیگران به دنیای وب هم کشیده است. در این مقاله از دیجیتالینگ به سراغ «رتبه‌بندی الکسا» می‌رویم تا حقیقت اعتبار آن را کشف کنیم.

وقت خواندن تمام مقاله را ندارید؟ می‌توانید به نسخه صوتی مقاله گوش دهید.

 

قرار است چه چیزهایی را با هم یاد بگیریم؟

  • با وب‌سایت الکسا و شیوه رتبه‌‌دهی آن آشنا می‌شویم.
  • میزان تاثیر رتبه الکسا روی سئوی سایت را بررسی می‌کنیم.
  • روش‌های بهبود رتبه الکسا را یاد می‌گیریم. 
  • با استفاده از دو روش ساده، به شناسایی سایت‌هایی که الکسا رنک خریده‌اند می‌پردازیم.
  • مفهوم اسپم شدن در الکسا را موشکافی می‌کنیم.
  • روش‌های شناسایی سایت‌هایی که از طرف الکسا اسپم شده‌اند یا در پنالتی گوگل هستند را یاد می‌گیریم. 

الکسا چیست؟ رتبه آن به چه معنا است؟

رتبه الکسا

«الکسا» (Alexa) یکی از شرکت‌های زیر مجموعه آمازون است. فعالیت این شرکت روی جمع‌آوری دیتا وب و رتبه‌بندی سایت‌ها بر اساس معیارها و الگوریتم‌های مخصوصی که دارد متمرکز شده است. 

الکسا با تخمین میزان ترافیک وب‌سایت‌ها یک‌سری داده‌های آماری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در حقیقت، الکسا یک ابزار رتبه‌بندی به شمار می‌رود. با وجود آنکه این آمارها دقیق نیستند اما می‌توان از آنها اطلاعات مفیدی به دست آورد. مثلا:

  • کاربران بطورمیانگین چقدر در سایت می‌مانند؟
  • از چه کانال هایی وارد سایت شده‌اند؟
  • با چه کلیدواژه‌هایی به سمت سایت، هدایت می‌شوند؟
  • قبل از ورود به سایت ما کجا بوده اند؟
  • بعد خارج شدن از سایت ما به کجا رفته‌اند؟
  • …..

آیا رتبه الکسا می‌تواند خوب یا بد بودن سایت‌ها را تعیین کند؟

بررسی رتبه الکسا

در میان وبمستران و صاحبان کسب و کار ایرانی، رتبه الکسا موضوع بسیاری مهمی به شمار می‌رود. وب‌سایت‌های ایرانی رتبه الکسا را به عنوان تعریفی مثبت یا منفی از عملکردشان در نظر می‌گیرند.

در صورتی که از نظر من و خیلی از دوستانی که در این حوزه فعالیت حرفه‌ای دارند، این رتبه اصلا معیار مهمی نیست. چون می‌توان با به کار بردن روش‌های زیادی آن را دور زد و حتی آن را خریداری کرد. در نتیجه، استفاده از معیار رتبه‌بندی الکسا برای ارزیابی سایت‌ها کار حرفه‌ای به شمار نمی‌رود.

آیا رتبه الکسا می‌تواند روی سئوی سایت تاثیر بگذارد؟

تاثیر رتبه الکسا بر سئو

تاثیر الکسا در سئو، پرسش مشترک بسیاری از صاحبان سایت‌ها است. بیشتر کاربران می‌خواهند بدانند که اگر رتبه الکسای آنها خیلی خوب – مثلا تک رقمی – باشد، به این معنی است که سئوی سایتشان هم خیلی خوب است؟

 در پاسخ باید بگویم که رتبه الکسا به هیچ شکل، هیچ تاثیری روی وب‌سایت ما نمی‌گذارد. اگر شما همین امروز یک وب‌سایت را راه‌اندازی کنید و با استفاده از تبلیغات گسترده، ورودی وب‌سایتتان را به روزانه چهار تا پنج هزار کاربر برسانید، تقریبا ظرف سه ماه، رتبه الکسای سایتتان به هزار می‌رسد. 

این در حالی است که شما روی کلمه کلیدی خاصی کار نکردید، محتوای باارزشی برای مخاطبانتان تولید نکرده و حتی به سئوی سایتتان اهمیت چندانی نداده‌اید. در نتیجه، رتبه‌ای که در الکسا کسب کرده‌اید فقط به خاطر پرداختن هزینه گزاف تبلیغات بوده نه چیز دیگر. 

جالب اینجا است که برعکس این ماجرا حقیقت دارد. یعنی اگر سئوی سایت شما خوب باشد، به دنبال آن ورودی‌های خوبی خواهید داشت و رتبه الکسای شما هم بهبود پیدا می‌کند. دلیل این کار هم فقط به خاطر معیارهای الکسا برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها است؛ یعنی هر چه ترافیک یک وب‌سایت بیشتر باشد، رتبه بهتری در الکسا کسب می‌کند. 

چگونه می‌توان رتبه الکسا را بهبود داد؟

بهبود رتبه الکسا

برای بهبود رتبه الکسا چندین راه خوب و بد وجود دارد. دو راه خوب و طبیعی برای بهبود رتبه الکسا شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. کمک گرفتن از کمپین های تبلیغات کلیکی
  2. افزایش ترافیک به کمک شبکه های اجتماعی
  3. افزایش بازدید سایت به کمک ایمیل مارکتینگ، پوش نوتیفیکیشن و اس ام اس مارکتینگ
  4. بهبود سئوی سایت

همه این موارد باعث افزایش ترافیک سایت شما و به دنبال آن بهبود رتبه الکسا خواهند شد. اما در این بین، راه‌های دیگری هم وجود دارند که من استفاده از آنها را توصیه نمی‌کنم. اما با این وجود برایتان می‌گویم. 

  • استفاده از سایت‌های افزایش رتبه الکسا

این وب‌سایت‌ها با ارسال ترافیک فیک و نامرتبط به وب‌سایت شما و صدالبته در ازای گرفتن پول، رتبه الکسا را دست‌کاری می‌کنند. این روش شاید به صورت دوره‌ای باعث بهبود این رتبه شود اما در عوض، صدمات بزرگی به سئوی سایت شما می‌زند. در کل می‌توان گفت که این کار، ارزش انجام دادن ندارد.

  • ریدایرکت کردن کاربران بی‌خبر از همه‌جا

یکی دیگر از روش‌های منفی برای افزایش رنک الکسا که احتمالا شما هم چند باری پستتان به آن خورده است، ریدایرکت کردن کاربران به ناکجا‌آباد است. داستان از آنجا شروع می‌شود که کاربر از همه‌جا بی‌خبر وقتی می‌خواهد روی یک لینک کلیک کند تا چیزی را دانلود کرده یا صفحه دیگری از یک وب‌سایت را ببیند ناگهان سر از سایت دیگری درمی‌‌آورد.

 این کار به جز کاربرآزاری فایده دیگری ندارد. اما متاسفانه سایت‌های زیادی با استفاده از این روش به دنبال بهبود رتبه الکسای خود هستند. البته شاید برای مدتی این رتبه واقعا هم جابه‌جا شود اما تاثیر درازمدت و مخرب آن روی سئو، اعتبار و نام برند شوخی بردار نیست. چون کاربر با میل خودش وارد سایت نشده و به محض دیدن این ماجرا در کسری از ثانیه، سایت را می‌بندد!

  • خرید الکسا رنک

این روش که رنگ و بوی معتبری دارد، مدیر وبسایت را مجبور می‌کند تا ماهانه دست به جیب شود و در عوض خرج دلارهای سبز و آبی، یک کُد را از الکسا بگیرد و در هدر سایت خود قرار دهد.

 تنها اتفاق خوبی که پس از دریافت کُد الکسا برای کاربر می‌افتد این است که سایتش خیلی دقیق‌تر مورد بررسی قرار می‌گیرد و الکسا اجازه نمی‌دهد که حساب شمارش حتی یک کاربر هم از دستش دَر برود.

 همین ماجرا باعث می‌شود که رتبه الکسای سایتتان بهبود پیدا کند. به دنبال این ماجرا، داده‌های آماری سایتتان هم دقیق می‌شوند و می‌توانید رویشان حساب باز کنید. البته این کُد، تاریخ انقضا دارد.

 برای همین اگر می‌خواهید الکسا باز هم به خوب دیدن ادامه دهد باید ماهانه حدود 25 دلار برای این کار هزینه کنید. بسیاری از سایت‌هایی که رتبه‌هایشان زیر 100 است الکسا رنک دارند. (الان که این مطلب را مطالعه میکنید ممکن است این مبلغ تغییر کرده باشد)

از کجا بفهمیم یک وب‌سایت الکسا رنک خریده یا نه؟

تقلب در رتبه الکسا

معمولا از دو طریق می‌توان به این موضوع پی برد:

  1. کنار بعضی از وب‌سایت‌هایی که الکسا رنک را خریداری کرده‌اند یک تیک سبز می‌خورد که به آن (Alexa Certify) می‌گویند. 
  2. بعضی دیگر از وب‌سایت‌ها با وجود اینکه الکسا رنک را خریده‌اند اما این تیک سبز را ندارند. در این صورت برای اینکه سر از ماجرای آنها دربیاورید چاره‌ای جز بررسی ترافیکشان ندارید. مثلا اگر مشاهده کردید که ترافیک وب‌سایتشان به طرز عجیبی رشد کرده می‌توانید آن را به حساب خرید السا رنک بگذارید. 

چگونه می‌توان از الکسا به صورت کاربردی استفاده کرد؟

اگر تا اینجای کار با من همراه بوده باشید برایتان گفتم که الکسا فایده‌ چندانی ندارد و دانستن و ندانستنش فرق چندانی به حال شما و سایتتان نمی‌کند. 

اما با وجود تمام این توصیه‌ها، الکسا یک کاربرد خیلی خوب هم دارد و آن بررسی رقبا است. با استفاده از نسخه پریمیوم الکسا می‌توانید به مهم‌ترین کلیدواژه‌های رقبایتان دسترسی پیدا کنید. 

منظور از اسپم شدن در الکسا چیست؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد یا وب‌سایت‌هایی را دیده باشید که با وجود ترافیک و سئوی خوب، رتبه الکسای بدی دارند یا اصلا داده‌ای در الکسا برای آنها وجود ندارد. معمولا این وب‌سایت‌ها حتی با افزایش ترافیک هم تغییری در آمار الکسایشان مشاهده نمی‌کنند.

شاید یکی از دلایل این ماجرا، استفاده آن وب‌سایت‌ها از ترافیک فیک باشد. این مورد به خصوص زمانی که سایت‌ها تازه‌کار هستند می‌تواند آسیب‌های زیادی به اعتبارشان وارد کند. البته عده‌ای از دوستان فکر می‌کنند که الکسا متوجه تقلبی بودن این ترافیک‌ها نمی‌شود. 

اما اشتباه می‌کنند و وقتی ترافیک فیک سایتشان لو برود، به راحتی اسپم می‌شوند. حالا بگذریم از اینکه گوگل هم از این کار اصلا خوشش نمی‌‌آید و جداگانه به حساب سایتشان می‌رسد. 

چنین سایت‌هایی اعتبار خود را فدای هیچ می‌کنند. اگر آنها اصولی کار کرده بودند و با تولید محتوا و رعایت اصول سئو بالا آمده بودند، تقریبا بعد از شش ماه رتبه الکسایشان در ایران زیر سی هزار می‌شد. 

شناسایی اسپم شدن یا در پنالتی بودن یک سایت، چه کمکی به ما می‌کند؟

سایت پنالتی

چک کردن این موارد به خصوص برای زمانی که می‌خواهید از سایت‌های دیگر بک لینک بگیرید بسیار اهمیت پیدا می‌کند. چون سایتی که توسط گوگل پنالتی شده باشد، حتی با سرچ دقیق اسم خودش هم بالا نمی‌آید و رتبه الکسایش هم چنگی به دل نمی‌زند.

 چنین سایتی قبلا اعتبارش را از دست داده است و بدون شک نمی‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. البته پنالتی‌های گوگل مختلف هستند و فقط به این موارد محدود نمی‌شوند. مثلا:

  • یک وب‌سایت با چند کلمه کلیدی بالا می‌آید اما بعضی از صفحه‌های آن از طرف گوگل پنالتی شده‌اند و دیگر با هیچ کلیدواژه‌ای بالا نمی‌آیند. 
  • بعضی از کلیدواژه‌ها پنالتی می‌شوند و با آن کلمه کلیدی در 10 صفحه اول گوگل هم بالا نمی‌آیند.
  • کل وب‌سایت دچار پنالتی شده و اصلا در گوگل بالا نمی‌آید. 

 

اگر سایتی را پیدا کردید که رتبه الکسای خوبی داشت و با چند کلمه کلیدی خوب، بالا آمده بود شاید بتوانید روی اعتبار آن و کمکی که ممکن است به اعتبار سایت شما بکند، حساب باز کنید. در کل، شخصا با الکسا موافق نیستم. 

در واقع، رتبه خوبی که این سایت به دیگران می‌دهد دلیلی بر ترافیک واقعی آن وب‌سایت یا موفقیتش در سطح وب به شمار نمی‌رود. بهترین قسمت الکسا همان بخش کلمه‌های کلیدی آن است که به شما می‌گوید هر وب‌سایت با چه کلیدواژه‌هایی بالا آمده است. 

توصیه می‌کنم به حساب رتبه خوب الکسای دیگران به وب‌سایتشان اعتماد نکنید. چون همان‌طور که با هم دیدیم، راه‌های زیادی برای دور زدن الکسا وجود دارد!

خلاصه‌ای از آنچه با هم در تاثیر رتبه الکسا در سئو گفتیم:

  • الکسا، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه «آمازون» است که ابزاری برای رتبه‌بندی سایت‌ها به شمار می‌رود.
  • بالا یا پایین بودن رتبه الکسا به معنی خوب یا بد بودن سایت شما نیست.
  • بالا بودن رتبه الکسا هیچ تاثیری روی بهبود سئوی سایتتان ندارد. اما اگر سئوی سایتتان خوب باشد، رتبه الکسای شما را بهبود می‌بخشد.
  • روش‌هایی مانند: «‌کمک گرفتن از کمپین‌های تبلیغات کلیکی»، «افزایش ترافیک به کمک شبکه‌های اجتماعی»، «افزایش بازدید سایت به کمک ایمیل مارکتینگ، پوش نوتیفیکیشن و اس‌ام‌اس مارکتینگ» و «بهبود سئوی سایت» جزو راه‌های خوب و طبیعی برای بهبود رتبه الکسا هستند.
  • روش‌هایی مانند: «استفاده از سایت‌های افزایش رتبه الکسا»، «ریدایرکت کردن کاربران» و «خرید بازدید فیک» نمونه‌هایی از شگردهای منفی برای بهبود رتبه الکسا به شمار می‌روند.
  • دو راه برای شناسایی سایت‌هایی که الکسا رنک می‌خرند وجود دارد؛ اول اینکه یک تیک سبز کنارشان می‌خورد و دوم اینکه ترافیک سایتشان (در پنل الکسا) در یک بازه زمانی به طرز عجیبی زیاد می‌شود.
  • با استفاده از نسخه پریمیوم الکسا می‌توانید از مهم‌ترین کلیدواژه‌های رقبایتان خبردار شوید.
  • سایت‌هایی که از ترافیک فیک برای افزایش رتبه الکسای خود استفاده می‌کنند توسط این ابزار، اسپم می‌شوند و دیگر داده‌هایشان در الکسا ثبت و بررسی نمی‌شوند.
  • قبل از گرفتن بک‌لینک، حتما رتبه الکسا و وضعیت پنالتی سایت مورد نظرتان توسط گوگل را بررسی کنید.

نظر شما چیست؟

چقدر به رتبه الکسا اهمیت می‌دهید؟

آیا تاکنون برای بهبود رتبه الکسای سایت خود از ترافیک فیک استفاده کرده‌اید؟

فکر می‌کنید چرا موضوع رتبه‌بندی الکسا در میان وب‌مستران ایرانی این‌‌قدر مهم شده است؟

 

این مطلب برای شما مفید بود؟

5/5 - (2 امتیاز)

آیا خواندن این مقاله چیزی به دانسته‌های شما اضافه کرد؟

با نشر این محتوا، جامعه دیجیتالینگ را گسترش دهید

1
دیجیتال مارکتینگ چیست؟(به زبان ساده) از مزایا تا معرفی شاخه‌ها در ایران

. مقدماتی

«دیجیتال مارکتینگ چیست؟» شاید بتوان گفت این یکی از داغ‌ترین پرسش‌هایی است که به هنگام کار در فضای وب برای کاربران پیش می‌آید. چون از هر دری که وارد دنیای وب می‌شویم، سرنخی از دنیای دیجیتال مارکتینگ پیدا می‌کنیم و شستمان خبردار می‌شود که همه چیز به بازاریابی دیجیتال، گره خورده است. در حقیقت، بازاریابی دیجیتال، راز بقای کسب و کارها در قرن ۲۱ است. کسب و کارهایی که به حضور در دنیای سنتی اصرار

2
بازاریابی در شبکه اجتماعی چیست و در ایران چگونه است؟

. مقدماتی

در روزگاری که ما زندگی می‌کنیم، شبکه‌های اجتماعی به بخشی از ماجرای روزمره‌مان تبدیل شده‌اند. هر کدام از ما زمان زیادی در این شبکه‌ها می‌گذرانیم و حتی با استفاده از آنها دریچه‌های تازه‌ای برای کسب درآمد باز می‌کنیم. اما این تمام ماجرا نیست. چون کسب و کارهای دیگر به ویژه کسانی که در زمینه کاری شما فعالیت می‌کنند هم در این شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. برای پیروزی در این مسابقه باید از چم‌وخم این ماجرا

3
اینفلوئنسر کیست؟ اینفلوئنسرمارکتینگ چیست؟ (تعریف به زبان ساده)

.. متوسطه

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است بپرسیم، «اینفلوئنسر» کیست؟ اگر کمی خوب نگاه کنیم، در زندگی هر کدام از ما حداقل یک فرد تاثیرگذار وجود دارد. او کسی است که مسیر اصلی زندگی‌مان را به ما نشان داده است و ما خواسته یا ناخواسته جا پای قدم‌های او گذاشته‌ایم. می‌توانیم غبار تاثیر این فرد را در تک‌تک تصمیم‌هایی که برای خودمان و زندگی‌مان می‌گیریم احساس کنیم. کم‌کم، آن‌قدر به او شبیه

4
تعریف دقیق سئو و ماجرای تکنیک‌ها و کلاه‌های آن

. مقدماتی

در طول تاریخ بشر، از زمان دایناسورها گرفته تا انسان‌های هوشمند، فقط گونه‌هایی فرصت زندگی را از آن خود کرده‌اند که به جای مقاومت در برابر شرایط تازه، انرژی خود را صرف سازگاری و یافتن هر چه زودتر جایگاه خود در تقسیم‌بندی جدید کرده‌اند. در دنیای وب هم سایت‌هایی که خودشان را با اصول گوگل و الگوریتم‌های آن سازگار می‌کنند، در میان بهترین‌ها باقی می‌مانند. سئو، این ماجرا را شدنی می‌کند. در این قسمت از

5
مفهوم بازاریابی موتور جستجو و نقاط ضعف و قوت آن

.. متوسطه

در کارزار حضور در موتور جستجوی گوگل، دو راه برای مبارزه وجود دارد. راه اول که آن را «سئو» می‌نامند مسیری سنگلاخی است که باید با بیل و کُلنگ، عزمی راسخ و انگیزه‌ای لبریز، آن را برای خود هموار کنید. اما وقتی این جاده هموار شود می‌توانید با سرعت در آن پیش بروید. راه دوم «بازاریابی در موتور جستجو» نام دارد. مسیر آن کوتاه و از قبل هموار شده است. اما تا وقتی می‌توانید در

وبلاگ دیجیتالینگ

گپ و گفت کاربران در مورد این مقاله

11 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است

دیدگاه شما
لطفا دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

محمد رضایی
نوشته شده در: ۲۳:۵۲ ۲۵/۰۱/۱۴۰۰

اقا ویسا خیلییییی ارومه ترخدا یکم رو کیفیت صوت کار کنید اذیت کننده س

علیرضا ابراهیمیان
نوشته شده در: ۲۳:۵۶ ۲۵/۰۱/۱۴۰۰

ممنون از فیدبکتون آقای رضایی عزیز?
پادکست این مطلب بخصوص خیلی وقت پیش ضبط شده و در کانال هم قرار گرفته
اگر منظورتون از آروم بودن سرعتش هست که میتونین سرعت صدا رو افزایش بدید
اما اگر منظورتون از آروم بودن و کیفیت صدا هست که در پادکست هایی که در چند وقت اخیر ضبط شده این مورد رعایت شده است

رضا احمدی
نوشته شده در: ۱۸:۱۴ ۱۰/۰۱/۱۴۰۰

سلام
برای بهبود رتبه الکسا سایتمون چقدر باید هزینه کنیم؟ چطور هزینه رو تخمین بزنم؟

علیرضا ابراهیمیان
نوشته شده در: ۱۱:۵۹ ۱۱/۰۱/۱۴۰۰

سلام اقای احمدی
امیدوارم که خوب باشین
اولین سوالی که ازتون دارم این هست که چرا می‌خواین برای بهبود رتبه الکسا هزینه کنین؟
این بهبود این رتبه تاثیری در جایگاه سئو شما خواهد داشت؟
آیا تاثیری در فروش شما خواهد داشت؟
از نظر من خرید و هزینه برای رتبه الکسا برای بعضی از کسب و کارهای b2b مثل آژانس‌های تبلیغاتی شاید اثربخش باشه
اما دیگر کسب و کارها میتونن روی معیارهای دیگری فعالیت کنند.
برای مثال روی معیارهایی مثل کاهش بانس ریت، افزایش time on page، آپدیت محتوا و….
همه این موارد تاثیر غیر مستقیم روی رتبه الکسای شما و از همه مهم تر تاثیر مستقیم در اعتماد سازی شما با مخاطبین‌تان خواهد داشت
موفق باشید

مائده اسدی
نوشته شده در: ۱۲:۱۷ ۰۵/۰۱/۱۴۰۰

سلام ممنون از مقاله مفیدتون . سه سال هست که سایتم رو راه اندازی کردم اما الان با مفهومی به نام الکسا آشنا شدم.
چطور میتونم رتبه ی الکسای سال‌های گذشته سایت خودم رو ببینم؟ این امکان رو داریم؟

علیرضا ابراهیمیان
نوشته شده در: ۱۳:۰۴ ۰۵/۰۱/۱۴۰۰

درود بر شما خانم اسدی عزیز
این مورد در حالت رایگان که امکانپذیر نیست
در حالت پریمیوم الکسا هم قبلا مشاهده رتبه تا چند ماه گذشته سایت قابل انجام بود اما الان فکر میکنم این ویژگی از پنل برداشته شده
سوالم این هست که دونستن رتبه الکسای سایت در ماه ها و سال های گذشته چه کمکی به شما و کسب و کارتون خواهد کرد؟

مائده اسدی
نوشته شده در: ۱۳:۵۹ ۰۵/۰۱/۱۴۰۰

ممنون از پاسختون. چه جالب که برای پاسخ کامنتم از طرف سایتتون پیامک دریافت کردم!
سایت دیگه ای هست به جز الکسا که معتبر باشه و این اطلاعات رو در اختیارم بگذاره؟
میخوام روند پیشرفت یا پسرفت سایتم رو بررسی کنم. از طرفی قصد دارم از تبلیغات کلیکی استفاده کنم ومیخوام روند سایت رو با کمک این اطلاعات، به طور دقیقتر بررسی کنم…
و اگر سایت دیگه ای نیست که کمکم کنه، راهش چیه که اطلاعاتم رو طولانی مدت داشته باشم؟ از این به بعد هر چند وقت یک بار اطلاعات الکسا رو اسکرین بگیرم؟

علیرضا ابراهیمیان
نوشته شده در: ۱۴:۱۰ ۰۶/۰۱/۱۴۰۰

سلامت باشید
تمام کامنت ها رو ما با پیامک اطلاع رسانی میکنیم چون ممکنه فراموش کنین که مجدد به سایت دیجیتالینگ سر بزنید

مهم ترین ابزاری که میتونه بهتون کمک کنه برای اینکه اطلاعات دقیق از مخاطبین سایت داشته باشید گوگل آنالیتیکس هست که پیشنهاد میکنم حتما روی سایت نصب کنید.
دیتای الکسا برای هیچ سایتی که رایگان استفاده کنه دقیق نیست مگر اینکه alexa certify دریافت کنین که اون هم باز امکانات گوگل آنالیتیکس رو نخواهد داشت.

برای تبلیعات کلیکی هم پیشنهاد می‌کنم نقشه راه تبلیغات آنلاین را مطالعه کنید بهتون دید خوبی خواهد داد.
من به شخصه از الکسا برای تحقیق کلمات کلیدی و بررسی سایت رقبا، بررسی شکاف محتوا یا content gap استفاده می‌کنم
هر کدام از بخش‌های لازم رو لینک دادم که مطالعه کنید
موفق باشید

سهیل لطفی
نوشته شده در: ۱۱:۰۲ ۰۶/۰۳/۱۴۰۰

من هم این شرایط رو دارم و تازه استفاده از الکسا رو یاد گرفتم کم و بیش. به نظرتون میشه به همون اطلاعات محدودش در زمینه رقبا و کلمات کلیدی اکتفا کرد و با توجه به اوضاع دلار و تحریم کشورمون نریم سراغ نسخه پریمیوم؟ تا چه حد رایگان بودن کارساز خواهد بود؟ و اگر خدایی نکرده 🙂 مجبور باشیم که بریم سراغ پریمیوم، چطور اون رو تهیه کنیم؟

زینب
نوشته شده در: ۲۰:۵۶ ۰۶/۰۳/۱۴۰۰

خیلی از سئو کارهای حرفه ای هم با همین نسخه های رایگان کارشونو پیش میبرن… پولتونو دور نریزین

علیرضا ابراهیمیان
نوشته شده در: ۱۸:۱۹ ۲۷/۰۵/۱۴۰۰

بله آقای لطفی میتونین از نسخه رایگان هم استفاده کنین ولی خب محدوده
به جای پرداخت دلاری میتونین از نسخه اشتراکی استفاده کنین ما هم در دیجیتالینگ از همین نسخه استفاده می‌کنیم
موفق باشید

×