بستن

چه نوع محتوایی در لینکدین منتشر کنیم؟

6,410 بازدید ۶ کامنت
تولید محتوا در لینکدین

هر شبکه اجتماعی، حال و هوای مخصوص به خود را دارد. مثلا اینستاگرام، سرشار از ماجراهای جالب و سرگرم‌کننده است؛ توییتر، مکانی برای متن‌های کوتاه اما پرمحتوا است یا تلگرام، مکانی برای گفتگوهای گروهی و حتی خواندن خبر و مطالب آموزشی است. 

شبکه اجتماعی لینکدین هم ماجرای خاص خودش را دارد. برای گرفتن بهترین نتیجه از هر شبکه اجتماعی باید محتواهایی مرتبط با بستر آن شبکه را تولید و منتشر کرد. در این مقاله از دیجیتالینگ به سراغ «چگونگی تولید محتوا در لینکدین» می‌رویم. با ما همراه باشید.

اگر شرایط مناسب برای خواندن ندارید، به پادکست زیر گوش دهید:

قرار است چه چیزهایی را با هم یاد بگیریم؟

  • تفاوت‌های لینکدین را با سایر شبکه‌های اجتماعی بررسی می‌کنیم.
  • به دنبال موضوع‌های مناسب برای تولید محتوا در لینکدین می‌گردیم.
  • روند دیده شدن محتوا در لینکدین و اینستاگرام را با هم مقایسه می‌کنیم.
  • به بررسی اهمیت هشتگ در تولید محتوای لینکدین می‌پردازیم.

لینکدین چه تفاوتی با دیگر شبکه‌های اجتماعی دارد؟لینکدین و سایر شبکه‌های اجتماعی

در لینکدین هم مثل سایر شبکه‌های اجتماعی می‌توانیم پست بگذاریم. دیگران هم می‌توانند برای پست ما کامنت بگذارند، لایک کنند یا حتی محتوایمان را با دیگران به اشتراک بگذارند. ماجرایی شبیه به آنچه در سایر شبکه‌های اجتماعی رخ می‌دهد، در لینکدین هم وجود دارد. 



با این تفاوت که لینکدین یک شبکه اجتماعی کاملا حرفه‌ای است. انتخاب موضوع برای پست‌گذاری در لینکدین بسیار متفاوت‌تر از سایر شبکه‌ها است. معمولا وقتی پستی را در لینکدین به اشتراک می‌گذاریم پروفایلمان توسط افراد مختلف بررسی می‌شود.

 آن‌ها می‌خواهند بدانند چه کسی این پست را نوشته است؛ فریلنسر است یا مدیر یک شرکت؟ متخصص است یا به دنبال آموختن چیزهای جدید می‌گردد؟ به این ترتیب، اگر موضوعی که برای لینکدین‌مان انتخاب می‌کنیم مناسب این شبکه اجتماعی نباشد به پرسنال برند ما آسیب می‌زند.

آیا برای داشتن یک اکانت فعال در لینکدین باید هر روز پست بگذاریم؟

نکته مهم و مشترک در میان الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی، پیوسته فعالیت کردن است. البته این بدان معنا نیست که باید به صورت روزانه یا حتی هفته‌ای پنج پست بگذاریم. مهم این است که پست‌هایی با کیفیت و مرتبط با حوزه فعالیت‌مان داشته باشیم. 

 توجه داشته باشید که اگر بعد از یک دوره فعالیت مداوم، ناگهان دیگر هیچ پستی نگذارید و دوباره بعد از مدتی شروع به پست گذاری کنید، دیگر پست‌هایتان دیگر مثل سابق دیده نمی‌شوند

چه نوع پست‌هایی را می‌توان در لینکدین گذاشت؟پست‌ها در لینکدین

معمولا پست‌هایی که در لینکدین گذاشته می‌شود با حال و هوای این شبکه اجتماعی همخوانی ندارند. مثلا افراد مختلف به موضوعات سیاسی یا طنز می‌پردازند یا ویدیوهای محبوب اینستاگرام را در لینکدین به اشتراک می‌گذارند. در صورتی که بستر لینکدین، مناسب این جور پست‌ها نیست. بهترین کار این است که برای پست‌گذاری در لینکدین یک هدف مشخص داشته باشیم. مثلا شاید هدفمان یکی از موارد زیر باشد:

  • دیده شدن توسط افراد مختلف و گرفتن پیشنهاد کار 
  • قوی‌تر شدن در زمینه «شبکه سازی» (Networking) 
  • پیدا کردن افراد مناسب برای استخدام در شرکت 
  • تشکیل یک تیم استارت‌آپی 
  • و …

موضوعاتی که می‌توان برای انتشار در لینکدین پیشنهاد داد به شرح زیر است:

  • به اشتراک گذاری تجربه از کار
  • نظرسنجی مرتبط با کار
  • ارائه داده‌های آماری
  • پرموت محتوای بلاگ
  • ارائه فرم نظرسنجی
  • به اشتراک گذاری جایزه، مدرک و…
  • ارائه مستند مربوط به کار
  • محتوای خبری صنعت خود
  • آگهی استخدام و کارآموزی
  • ارائه و تحلیل گزارش از صنعت
  • نکته یا ترفند آموزشی

اگر تاکنون در لینکدین پست نگذاشته‌اید، پیشنهاد می‌کنم قبل از هر کاری، پست‌های افراد دیگر را بررسی کنید و ببینید آنها چه می‌کنند؛ سپس دست به کار شوید.

آیا روند لایک، کامنت و در کل، دیده شدن پست در لینکدین شبیه اینستاگرام است؟

برخی  از دوستان فکر می‌کنند که پست‌هایشان در لینکدین باید به اندازه کانکشن‌هایی که دارند، لایک و کامنت بخورند. اما این‌طور نیست. اجازه بدهید این موضوع را با یک مقایسه برایتان توضیح دهم. وقتی ما در اینستاگرام پست می‌گذاریم، آن محتوا در بخش فید همان بخش (Home) اکانت – فالوورهایمان به نمایش گذاشته می‌شود و فقط آنها پست ما را می‌بینند.

 اما در لینکدین، علاوه‌بر فالوورهایمان، کسانی که آنها را دنبال می‌کنند هم پست ما را می‌بینند. به زبان ساده می‌توان گفت که در لینکدین، زنجیره انسانی گسترده‌تری قادر به تماشای پست ما خواهند بود. اما اینستاگرام در این زمینه محدودیت‌هایی دارد. در واقع ورود به پست های شما از اینستاگرام از طریق هشتگ و اکسپلور می‌باشد که متفاوت از لینکدین است.

 

به‌دنبال یادگیری بازاریابی محتوایی در لینکدین هستید؟

در این دوره راه و رسم بازاریابی محتوایی در لینکدین را به شما آموزش می‌دهیم تا با هدف‌گذاری مشخص و برنامه ریزی دقیق، محتوای موثر خلق کنید. بعد از خلق محتوا به شما یاد می‌دهیم که با تحلیل محتوای خود بیش از پیش رشد کنید.

مشاهده دوره 7 ساعته بازاریابی در لینکدین

 

آیا می‌توان در پست لینکدین هم از هشتگ‌ها استفاده کرد؟کاربرد هشتگ‌ها در لینکدین

استفاده از هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی موضوع تازه‌ای نیست. اما ماجرای استفاده از هشتگ‌ها در لینکدین مقداری با سایر شبکه‌های اجتماعی متفاوت است. معمولا کسی در لینکدین با استفاده از هشتگ به دنبال موضوع‌های مختلف نمی‌گردد یا هشتگ‌ها را خیلی کم فالو می‌کنند. در نتیجه، داشتن استراتژی هشتگ در لینکدین کمک چندانی به دیده شدن پست‌هایمان نمی‌کند. البته بعضی از هشتگ ها مثل #استخدام بیش از 6 هزار دنبال کننده دارند که می‌توان برای پست‌های آگهی از این هشتگ استفاده کرد.

حرف من به این معنا نیست که استفاده از هشتگ در لینکدین بی کاربرد است اما انتظاری که از هشتگ در اینستاگرام داریم را نباید در لینکدین هم داشته باشیم.

 

نمونه کاربرد هشتگ در لینکدین

نظر شما چیست؟

در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید؟

آیا تا به حال از پتانسیل‌های لینکدین برای بهبود کسب و کار خود استفاده کرده‌اید؟

نظرتان در مورد داشتن تقویم تولید محتوا برای لینکدین چیست؟

این مطلب برای شما مفید بود؟

4.1/5 - (16 امتیاز)

آیا خواندن این مقاله چیزی به دانسته‌های شما اضافه کرد؟

با نشر این محتوا، جامعه دیجیتالینگ را گسترش دهید

1
لینکدین چیست؟ در این شبکه اجتماعی حرفه‌ای چه می‌گذرد؟

. مقدماتی

«جبران خلیل جبران» می‌گوید: «هنگامی که کار می‌کنید همچون فلوتی هستید که زمزمه روزها را در قلبش می‌خواند. موسیقی وجود شما با کار کردن، جاودان خواهد شد. کدام‌یک از شما می‌خواهد که نی‌ای‌ خاموش و لال باشد، در حالی که دیگران در اطرافش با نغمه‌های هم‌آوا، آواز می‌خوانند؟» خوشبختانه ماجرای «کار» – البته اگر خوب به آن نگاه کنیم – هنوز هم همچون نوت‌های بالا و پایینی است که از گلوی خشک یک نی خارج

2
بازاریابی در لینکدین چیست؟ + ویدیوی چگونه در لینکدین بازاریابی کنیم؟

. مقدماتی

آغاز هر کار تازه با پرسش‌های فراوانی روبه‌رو است. فرقی نمی‌کند این کار تازه، یاد گرفتن یک زبان جدید باشد یا فعالیت کردن در یک شبکه اجتماعی. چون در هر صورت، حجم چیزهای که نمی‌دانیم ما را یک گوشه گیر می‌اندازد. برای پیروزی در این ماجرا باید خودمان را به سرآغاز آن چیز برسانیم و از سرچشمه کار، یادگیری را شروع کنیم. در این قسمت از دیجیتالینگ، شما را به نقطه صفر بازاریابی در لینکدین

3
آموزش ایجاد پروفایل پیج حرفه‌ای در لینکدین؛ ۱۸ نکته ریز ولی مهم!

.. متوسطه

ماجرای پروفایل پیج در لینکدین چیزی شبیه به داشتن یک رزومه آنلاین و به روز است که هر کسی از هر گوشه جهان می‌تواند آن را بررسی کند. این یعنی افراد متخصص از گوشه گوشه جهان، فرصتی ناب برای جمع شدن دور یکدیگر و استفاده کردن از اطلاعات دارند. با این حساب، نباید حرفه‌ای کردن پروفایل پیجمان را پشت گوش بیندازیم. چون این موضوع به طور مستقیم روی چهره حرفه‌ای ما در میان حرفه‌ای‌ها تاثیر

4
چه نوع محتوایی در لینکدین منتشر کنیم؟

.. متوسطه

هر شبکه اجتماعی، حال و هوای مخصوص به خود را دارد. مثلا اینستاگرام، سرشار از ماجراهای جالب و سرگرم‌کننده است؛ توییتر، مکانی برای متن‌های کوتاه اما پرمحتوا است یا تلگرام، مکانی برای گفتگوهای گروهی و حتی خواندن خبر و مطالب آموزشی است.  شبکه اجتماعی لینکدین هم ماجرای خاص خودش را دارد. برای گرفتن بهترین نتیجه از هر شبکه اجتماعی باید محتواهایی مرتبط با بستر آن شبکه را تولید و منتشر کرد. در این مقاله از

5
چگونه در لینکدین دیده شویم؟

چگونه در لینکدین دیده شویم؟

زمان مطالعه: 9 دقیقه

.. متوسطه

گاهی اصطلاح‌های پیچیده، به دنبال توضیح مفهوم‌هایی بسیار ساده هستند. مثلا «افزایش نرخ تعامل در پست لینکدین» به معنای تعامل بیشتر مخاطبان با پست‌های ما در شبکه اجتماعی لینکدین است. رعایت کردن چند نکته و به کار بردن چند راهکار ساده می‌تواند این نتیجه دلپذیر را برایمان به ارمغان بیاورد.  در این مقاله از دیجیتالینگ با استفاده از مثال‌ها، نکته‌ها و توضیح‌های فراوان به دنبال «افزایش نرخ تعامل در پست لینکدین» می‌گردیم. با ما همراه

وبلاگ دیجیتالینگ

گپ و گفت کاربران در مورد این مقاله

6 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است

دیدگاه شما
لطفا دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

احمد فضلی
نوشته شده در: ۲۰:۱۹ ۲۵/۰۷/۱۴۰۱

سلام،
از مطالب آموزنده و مفیدتون متشکرم.
دوستان و استاد عزیز، ممنون می شم اگر به پروفایل من در لینکدین سری بزنید و بنده رو در برطرف کردن ایراداتم راهنمایی بفرمایید.
لازم به ذکر هست که بنده به دنبال گرفتن جاب آفر هستم.
https://www.linkedin.com/in/ahmad-fazli-hse/

علیرضا ابراهیمیان
نوشته شده در: ۱۴:۰۸ ۲۷/۰۷/۱۴۰۱

درود بر شما آقای فضلی
سلامت باشید
خوشحالم که محتوا براتون مفید بوده.
پیشنهاد میکنم دوره لینکدین مارکتینگ رو شروع کنید که من به مدت ۱۰۰ روز همراهتون باشم و با جزئیات راجع به این موضوع مهم صحبت کنیم.
ممنون از شما?

یاسمن اسدی
نوشته شده در: ۲۲:۱۱ ۲۱/۰۳/۱۴۰۰

یه سوالی داشتم. چطوری میتونم پیج هایی که در لینکدین تبلیغ میگیرن و مناسب کسب و کار B2B هستن رو پیدا کنم؟
چون تعدادشون خیلی کم هست. اگر هم خودتون موردی رو در حوزه های اقتصادی، تکنولوژی استارتاپی میشناسین خیلی ممنون میشم بهم معرفی کنین.

علیرضا ابراهیمیان
نوشته شده در: ۲۱:۱۷ ۲۳/۰۳/۱۴۰۰

درود بر شما خانم اسدی
معمولا کمپانی پیج‌ها در لینکدین تبلیغات قبول نمی‌کنند مگر یک سری رسانه‌های خاص آن هم به شکل محدود
در واقع شرایط تبلیغات در لینکدین متفاوت از تلگرام است.
پیشنهاد من برای تبلیغات در لینکدین این است که به سراغ اینفلوئنسرهای حوزه خود بروید.آمارها نشون داده کاربران لینکدین بیشتر پیج اشخاص را به معنای واقعی فالو می‌کنند تا کمپانی پیج‌ها
در خصوص پیدا کردن پیج‌ها هم پیشنهاد من سرچ کردن و برقراری کانکشن با افراد آن حوزه است.
هنوز پلتفرمی در ایران نداریم که در این زمینه کمک‌حال ما باشد.
در خصوص تبلیغات در لینکدین و چگونگی برقراری کانکشن به شکل حرفه‌ای در «دوره لینکدین مارکتینگ» صحبت کردیم که می‌توانید آن را دریافت کنید
موفق باشید

Shir M Farukh
نوشته شده در: ۲۳:۰۱ ۳۱/۰۱/۱۴۰۰

A big thank you from Europe

علیرضا ابراهیمیان
نوشته شده در: ۱۷:۱۲ ۰۱/۰۲/۱۴۰۰

سلام دوست عزیز
خوشحالم که از اروپا پیگیر محتوای فارسی دیجیتال مارکتینگ هستین
ممنون میشیم که همراه دیجیتالینگ بمونید و بهمون فیدبک بدید?

×