بستن

کسب درآمد از گروه‌های تلگرامی و اهمیت بازاریابی در آن

4,633 بازدید ۸ کامنت
پیام رسان تلگرام

با خبر بودن، یکی از ویژگی‌های اصلی برای موفقیت در کسب و کارهای گوناگون است. کسی که از نیازها و خواسته‌های واقعی مشتریان خود خبر داشته باشد می‌تواند بهترین تلاش خود را روی تهیه محصولاتی بگذارد که با نیازهای مشتریانش هم‌راستا هستند. حضور در گروه‌های تلگرامی یکی از راه‌های کسب اطلاعات مفید و باخبر شدن از خواسته‌های مشتریانتان به شمار می‌رود. در این قسمت از «دیجیتالینگ» به «اهمیت گروه تلگرامی در بازاریابی» می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

وقت خواندن تمام مقاله را ندارید؟ می‌توانید از این قسمت به نسخه صوتی آن گوش دهید.

 

اهمیت گروه تلگرامی در بازاریابی چیست؟

گروه تلگرامی در بازاریابی

هر کدام از ما در چند گروه تلگرامی که مربوط به خانواده، دوستان یا همکاران هستند عضو هستیم. گذشته از این، گروه‌هایی هم وجود دارند که خارج از این دایره کوچک و به شکل گسترده‌تری فعالیت می‌کنند. چند سال پیش من در تعدادی از این گروه‌ها عضو شدم و شروع به فعالیت کردم.

مثلا گاهی سوال می‌پرسیدم، به سوال دیگران پاسخ می‌دادم یا فقط در نقش یک نظاره‌گر به گفتگوهای دیگران نگاه می‌کردم. برخی از دوستانم به من خرده می‌گرفتند که چرا در این گروه‌ها فعالیت می‌کنم و باید تمرکز خود را روی موضوع مارکتینگ، دیجیتال مارکتینگ و غیره بگذارم.

من در پاسخ به آنها می‌گفتم که یکی از بهترین راه‌ها برای فهمیدن پرسش‌ها و نیازهای کاربران در زمینه دیجیتال مارکتینگ، عضو شدن و فعالیت در این گروه‌ها است. البته می‌توان از راه شرکت در همایش‌ها و کارگاه‌ها هم به این دغدغه‌ها دست پیدا کرد. ولی این گونه مراسم‌ها هر روز برپا نمی‌شوند مخصوصا الان که در دوران کرونا به سر می‌بریم و ما هم در تک‌تک آنها شرکت نمی‌کنیم. اما گروه‌های تلگرامی در هر شرایطی فعال هستند و اطلاعات جالبی در آنها رد و بدل می‌شود.

البته اکنون دیگر مانند گذشته در گروه‌ها فعالیت نمی‌کنم. در عوض، سعی خود را بر این گذاشتم که زمان محدودم را در گروه‌های باکیفیت‌تری سپری کنم و از لابه‌لای حرف‌های افرادی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنند ایده‌هایی برای تهیه محتوا بیابم.

 

مقاومت در برابر گروه‌های تلگرامی مساوی است با رشد نکردن

من افرادی را می‌شناسم که با وجود تخصص در یک زمینه، تمایلی به شرکت در گروه‌های تلگرامی ندارند و حضور در این گروه‌ها را نوعی اتلاف وقت در نظر می‌گیرند. در صورتی که مهارت‌، مطالعه و حتی تجربه‌هایی که به دست می‌آوریم، در کنار داده‌هایی که در این گروه‌ها مبادله می‌شوند به تکامل می‌رسند.

جدا کردن خودمان از این گروه‌ها و آدم‌هایی که در آنها فعالیت می‌کنند باعث می‌شود که با دستان خودمان مانعی برای رشدمان بتراشیم. چون دیدمان به ماجراها و موضوع‌ها محدود به علاقه و نیازهای خودمان می‌شود نه نیازها و علاقه کاربرانی که در آن حوزه مشغول به کار هستند یا از خدمات ما استفاده می‌کنند.

در گذشته، تالارهای گفتگو نقش گروه‌های کنونی را بازی می‌کردند. اما اکنون با وجود گروه‌های تلگرامی و دسترسی آسان به آنها تقریبا این تالارهای گفتگو در حال خاک خوردن هستند. البته هنوز هم برخی از این تالارهای گفتگو مانند «نی نی سایت» هنوز هم به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

 

چگونه از طریق ساخت گروه‌های تلگرامی، کسب درآمد کنیم؟

کسب درآمد در تلگرام

ساخت و مدیریت گروه تلگرامی با وجود آنکه زمان زیادی را می‌طلبد ولی می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها به ما کمک کند. حتی عده‌ای از طریق ساخت گروه‌های تلگرامی کسب درآمد می‌کنند. به این ترتیب که گروه‌های با کیفیتی را با تعداد ممبرهای بالا می‌سازند که فقط تعداد محدودی از اعضای آن گروه می‌توانند پیام بگذارند.

بقیه کاربران به عنوان تماشاچی، شاهد گفتگوها هستند. این قابلیت محدودسازی در تلگرام وجود دارد و کار را برای سازندگان چنین گروه‌هایی ساده می‌کند. راه کسب درآمدشان هم فکر می‌کنم از طریق تبلیغات باشد.

در نقطه مقابل، افرادی هم هستند که در زمینه‌های خاصی تخصص دارند و برای اینکه بتوانند خودشان را نشان دهند یا پروژه‌های کاری بگیرند، اقدام به ساخت گروه‌های تلگرامی می‌کنند. در این گروه، خودشان و اگر تیم دارند، اعضای تیمشان به عنوان ادمین فعالیت می‌کنند و به پرسش‌های کاربران پاسخ می‌دهند.

اگر کسب و کارتان برایتان مهم است، از گروه‌های تلگرامی غافل نشوید

گروه تلگرام برای کسب و کار

به جز کسب درآمد، می‌توان از پتانسیل گروه‌های تلگرامی برای تحقیقات بازاریابی هم استفاده کرد. چون اعضای گروه هم بخشی از مخاطبانی هستند که محصول یا خدمات برای آنها تولید می‌شود. شاید زمینه کاری شما هیچ ارتباط مستقیمی به دیجیتال مارکتینگ نداشته باشد یا حتی شاید گروه مد نظرتان به جای تلگرام در یک پیام‌رسان دیگر فعالیت کند. این موارد، اهمیتی ندارند. نکته مهم این است که حضور در این گروه‌ها، شما را فعال و به‌روزتر نگه می‌دارد و زمینه رشدتان را فراهم می‌کند.

در جستجوی یادگیری بازاریابی در گروه‌های تلگرام هستید؟

اگر می‌خواهید تمام فوت‌و‌فن این ماجرا را یاد بگیرید می‌توانید به دوره آموزشی 5 ساعته‌ای که برای شما تهیه کرده‌ایم سری بزنید. ما در این دوره آموزشی، ریز‌به‌ریز تجربه‌ها و حتی اشتباهاتی که در مسیر بازاریابی در تلگرام داشتیم را برایتان توضیح داده‌ایم.

مشاهده صفحه دوره آموزشی بازاریابی در تلگرام

خلاصه‌ای از آنچه با هم در اهمیت گروه‌های تلگرامی در بازاریابی گفتیم:

  • عضو شدن در گروه‌های تلگرامی که در زمینه کاری شما فعالیت می‌کنند می‌تواند دید خوبی از نیازها و خواسته‌های کاربران در اختیارتان قرار دهد.
  • در گذشته، تالارهای گفتگو نقش گروه‌های تلگرامی را ایفا می‌کردند.
  • می‌توان از طریق ساخت گروه‌های تلگرامی و انجام تبلیغ یا گرفتن پروژه، کسب درآمد کرد.
  • وضع قوانین در گروه باعث افزایش کیفیت گروه تلگرامی می‌شود.

 

نظر شما چیست؟

آیا در زمینه کاری خودتان گروه تلگرامی دارید؟

از چه قوانینی برای بالا نگه داشتن کیفیت گروه خود استفاده می‌کنید؟

این مطلب برای شما مفید بود؟

4.7/5 - (4 امتیاز)

آیا خواندن این مقاله چیزی به دانسته‌های شما اضافه کرد؟

با نشر این محتوا، جامعه دیجیتالینگ را گسترش دهید

1
مفهوم و اهمیت بازاریابی در تلگرام با وجود محدودیت‌ها

. مقدماتی

اهمیت بازاریابی در تلگرام، ماجرایی است که با وجود محدودیت‌ها هنوز هم حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. بازاریابی در تلگرام، یکی از شاخه‌های درخت هزار ساله بازاریابی به شمار می‌رود که با وجود تازه بودن، استحکام قابل قبولی دارد. وجود کاربران ایرانی فراوان در این پیام‌رسان قدرتمند، فرصت مناسبی به کسب و کارها و دیجیتال مارکترها می‌دهد تا راهی برای تبدیل آنها به مشتری وفادار پیدا کنند. در این قسمت از دیجیتالینگ به سراغ «بازاریابی

2
چگونه اثربخش‌ترین کانال تلگرام را برای تبلیغات انتخاب کنیم؟

... پیشرفته

گاهی فقط حضور داشتن در میان یک جمع، یک گروه یا حتی در میان مردمان یک کشور، کافی نیست. چون نیاز اصلی و چیزی که باعث ایجاد تغییرهای ماندگار می‌شود، داشتن تاثیری مفید است. حضور موثر در یک جمع می‌تواند ما را به فردی ابدی تبدیل کند که در یادها می‌ماند. این ماجرا در دنیای دیجیتال مارکتینگ هم اتفاق می‌افتد. مثلا تبلیغات در تلگرام با وجود آنکه یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود.

3
تبلیغات در تلگرام + آموزش ویدیویی تبلیغات در پلتفرم تبلیغاتی تلگرام

.. متوسطه

تبلیغات، بخشی جدایی‌ناپذیر از روند پیشرفت یک کسب و کار به شمار می‌روند. در حقیقت، تبلیغات به ما و مشتریانمان این فرصت را می‌دهد تا با هم آشنا شویم. در این میان، گاهی هزینه تبلیغات و نتیجه آن با هم ارتباط چندانی پیدا نمی‌کنند.  شاید ما بودجه زیادی را برای تبلیغات در نظر می‌گیریم اما آن فرصت آشنایی که برایش لحظه شماری می‌کردیم، ایجاد نمی‌شود.در این مقاله از دیجیتالینگ به سراغ «تبلیغات در تلگرام» می‌رویم، روش‌های رسیدن

4
چرا باید از ترک کنندگان رسانه خود ممنون باشیم؟

.. متوسطه

سپاسگزاری کردن کاری پسندیده و اقدامی مثبت است که ما در قبال کسانی که محبت یا لطفی را شامل حالمان کرده‌اند انجام می‌دهیم. اما نکته جالب و در بیشتر موارد، پنهان این است که گاهی دیگران با کارهای به ظاهر منفی خود هم به ما لطف می‌کنند. شاید بتوان نمونه جالب این موضوع را در کاربرانی پیدا کرد که رسانه ما را ترک می‌کنند. در این قسمت از «دیجیتالینگ» اهمیت تشکر از ترک کنندگان رسانه

5
چگونه در کانال تلگرام لینک‌سازی کنیم؟

.. متوسطه

داشتن ممبر با کیفیت، یکی از دغدغه‌های همیشگی صاحبان کانال‌های تلگرامی است. آنها به هر دری می‌زنند تا بتوانند ممبرهای جدید را به سمت کانال خود جذب کنند. مثلا تبلیغ می‌دهند، هزینه می‌کنند و ساعت‌های زیادی را برای تولید محتوای حرفه‌ای کنار می‌گذارند. اما باز هم نمی‌توانند در بخش دوم این کار، یعنی حفظ ممبرهایشان موفق عمل کنند. در این قسمت از «دیجیتالینگ» با بررسی چند نکته مهم به دنبال روش‌هایی برای «جلوگیری از ریزش

وبلاگ دیجیتالینگ

گپ و گفت کاربران در مورد این مقاله

8 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است

دیدگاه شما
لطفا دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

نعمتی
نوشته شده در: ۲۱:۱۸ ۲۲/۰۱/۱۴۰۰

یه کسب و کار پلتفرمی کوچک هم گروه بزنه؟
آیا باعث نمیشه نفرات پلتفرمش همدیگه رو بشناسن و تیم بشن؟

علیرضا ابراهیمیان
نوشته شده در: ۲۱:۳۸ ۲۴/۰۱/۱۴۰۰

سلام آقا/خانم نعمتی عزیز
امیدوارم که خوب باشید
از نظر من نیازی نیست
اعضای این پلتفرم میتوانند در گروه های مختلف حضور فعال داشته باشند.

مهتاب شاردی
نوشته شده در: ۱۱:۳۰ ۰۴/۱۱/۱۳۹۹

سلام. وقت بخیر
ممنون بابت این مطلب مفید
اگه امکانش هست لینک این گروه های کسب و کاری در حوزه دیجیتال مارکتینگ و غیره در تلگرام رو معرفی کنید. ممنونم

علیرضا ابراهیمیان
نوشته شده در: ۱۰:۵۲ ۰۶/۱۱/۱۳۹۹

سلام وقت بخیر خانم شاردی
لینک اکثر گروه‌های تلگرامی تخصصی قابل دسترسی نیست
دلیل اینکار مدیریت بهتر گروه است
من تها لینک گروه متخصصین محتوا رو داشتم که در این کامنت قرار دادم
https://t.me/joinchat/QYyCrVco7xAKQWdc

مهتاب شاردی
نوشته شده در: ۱۱:۰۳ ۰۶/۱۱/۱۳۹۹

بسیار ممنونم که وقت گذاشتید و پاسخ دادید.مرسی بابت معرفی. پس وقتی لینک ها در دسترس نیستند ما چطوری باید پیدا کنیم؟اگه راهی وجود داره ممنون میشم معرفی کنید. سپاس

علیرضا ابراهیمیان
نوشته شده در: ۱۱:۲۳ ۰۶/۱۱/۱۳۹۹

در تلگرام به من پیام بدید تا با ادمین صحبت کنم که شما رو به گروه اضافه کنند
آیدی من در بخش توضیحات کانال تلگرام دیجیتالینگ موجود است
t.me/blog_dm

مهتاب شاردی
نوشته شده در: ۱۱:۲۷ ۰۶/۱۱/۱۳۹۹

بسیار سپاسگذارم. باشه حتما پیام میدم

علیرضا ابراهیمیان
نوشته شده در: ۱۱:۳۵ ۰۷/۱۱/۱۳۹۹

خواهش میکنم
سلامت باشید
در مطالب دیگر هم اگر سوالی داشتین همراهتون هستیم?

×