بستن

تبلیغات در اینستاگرام؛راهنمای جامع تبلیغات برای پیج شما

5,364 بازدید ۲ کامنت
تبلیغات در اینستاگرام
راهنمای مطالعه 1

تبلیغ کردن، روشی است که صدای حضور ما را به گوش مشتریان احتمالی‌مان می‌رساند. البته به شرط آنکه در جای درستی بایستیم و پیام درستی را به گوش افراد درست برسانیم. وگرنه، فریاد زدن‌هایمان در یک کوره‌راه بی‌مسافر، راه به جایی نمی‌برند.
در روزگار کنونی ما، بخشی از مشتریانمان در شبکه‌های اجتماعی – به ویژه اینستاگرام – اردو زده‌اند. پس ما هم چاره‌ای نداریم جز اینکه بخشی از تبلیغات خود را در اینستاگرام انجام دهیم. در این قسمت از دیجیتالینگ به سراغ «تبلیغات در اینستاگرام» می‌رویم. اگر شما هم می‌خواهید به واسطه اینستاگرام، صدایتان را به گوش مشتریانتان برسانید، تا انتهای این ماجرا با ما همراه باشید.
دوست دارید به جای خواندن این مقاله، به پادکست آن گوش دهید؟ کافی است روی فایل صوتی زیر، کلیک کنید.

در جستجوی یک تعریف ساده از تبلیغات در اینستاگرام

واژه «تبلیغات» به معنای رساندن یک پیام به عده‌ای از مخاطبان است. حضور ما در اینستاگرام در قالب‌های مختلفی مثل یک کسب و کار، بلاگر یا یک پیج شخصی به این معنا است که می‌خواهیم این پیام ویژه‌ را به مخاطبان خودمان برسانیم. این یعنی تبلیغات در اینستاگرام.
شاید این پرسش برایتان پیش بیاید که چرا تبلیغ در اینستاگرام، گزینه خوبی است؟ اگر سری به گوگل بزنید، مقاله‌های انگلیسی زبان زیادی را خواهید دید که نشان می‌دهند بستر اینستاگرام، مخاطب را با خودش درگیر می‌کند و او را به سمت تعامل بیشتر سوق می‌دهد. ما هم به عنوان یک کسب و کار می‌توانیم در آنجا حضوری موفق داشته باشیم و از پتانسیل‌های آن بهره بگیریم.تعریفی از تبلیغات در اینستاگرام
از طرفی، اینستاگرام، تنها شبکه اجتماعی است که هنوز در ایران محدود نشده است. به نظر من حتی با اعمال محدودیت‌ها روی اینستاگرام هم باز مخاطب‌ها در آن حضور خواهند داشت. این ماجرا درست مثل ماجرای اعمال محدودیت‌ها روی تلگرام است که حتی با وجود محدودیت‌ها هنوز هم مخاطبان خود را دارد. اینستاگرام، پرطرفدارترین شبکه اجتماعی است که ایرانی‌ها در آن فعالیت می‌کنند.
البته ایرانی‌ها در توییتر هم فعال هستند اما به دلیل محدودیت‌ها حضور در آن چندان ساده و پرشور نیست. شبکه اجتماعی لینکدین هم یک فضای تخصصی است که هر کسب و کاری نمی‌تواند در آن فعالیت کند.
البته ناگفته نماند که همه کسب و کارها هم نمی‌توانند در اینستاگرام فعالیت کنند. اگر می‌خواهید بدانید که کسب و کار شما برای حضور موفق در اینستاگرام به چه فاکتورهایی نیاز دارد، می‌توانید سری به مقاله «چه کسب و کاری به اینستاگرام نیاز دارد؟» بزنید تا قبل از هر اقدامی تکلیفتان روشن شود. اگر پس از مطالعه مقاله، تشخیص دادید که حضورتان در اینستاگرام ضروری است، باید برای تبلیغ در آن آماده شوید.

چرا کسب و کارها در اینستاگرام تبلیغات می‌کنند؟

کسب و کارهای مختلف اهداف متفاوتی را برای حضور در اینستاگرام دنبال می‌کنند. در ادامه، این اهداف را با هم بررسی می‌کنیم:

  • افزایش آگاهی از برند

یکی از بزرگ‌ترین هدف‌هایی که پیج‌های ایرانی و کسب و کارهای خارجی برای فعالیت در اینستاگرام دارند، افزایش آگاهی از برند یا «Brand awareness» و انجام تبلیغات است. مثلا کسب و کاری مانند «کاله» هم می‌تواند از اینستاگرام برای افزایش آگاهی از برند خود یا محصولات جدیدش استفاده کند. البته نباید تلاش برای «Brand awareness» را به سال تاسیس یک کسب و کار ربط دهید.
هر کسب و کاری با هر میزان قدمت باید برای افزایش آگاهی برند خود تلاشی پیوسته را انجام دهد. گذشته از این، برندهای مختلف می‌توانند از بستر اینستاگرام برای معرفی محصولات جدید خود استفاده کنند. حتی کسب و کارهای سنتی که در فضای آفلاین فعالیت دارند هم می‌توانند از بستر اینستاگرام برای تبلیغ خود بهره بگیرند.

  • فروش محصولات و خدمات

فروش محصولات و خدمات، دومین هدف کسب و کارها برای حضور در اینستاگرام به شمار می‌رود. بسیاری از تبلیغ‌ها به طور مستقیم، خرید یک محصول یا سرویس را به کاربران پیشنهاد می‌دهند.تهیه تصویر از محصول

  • افزایش چشمگیر فالوور

معمولا تمام کسب و کارهایی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند، یک پیج اینستاگرامی هم دارند. بنابراین، افزایش فالوورهای پیجشان نیز یکی از هدف‌های تبلیغشان به شمار می‌رود. این موضوع برای کسب و کارها مهم است. چون ساخت یک رسانه قدرتمند در اینستاگرام به آنها کمک می‌کند تا در آینده بستری قوی برای فروش محصولات و خدماتشان داشته باشند.

  • افزایش ترافیک سایت

البته این مورد خیلی کم پیش می‌آید. چون ابزارهای بسیار قدرتمندتری مانند تبلیغات گوگل وجود دارند که می‌توانند روی ترافیک سایت، تاثیر قابل توجهی بگذارند. اما با این وجود، شاید برخی از کاربران به دنبال این باشند که با تبلیغ سایتشان در استوری پیج‌های اینستاگرامی دستی به سر و گوش ترافیک سایتشان بکشند.

چند نوع پیج در اینستاگرام داریم؟

تا اینجای کار، ما هدفمان را از حضور در اینستاگرام مشخص کردیم. اما قبل از تبلیغات باید آشنایی خوبی با انواع پیج‌های اینستاگرامی داشته باشیم تا بتوانیم تصمیم‌هایی حرفه‌ای و هوشمندانه بگیریم و از حضور مخاطبانمان در آن پیج‌ها مطمئن شویم. متاسفانه بسیاری از ما خیلی ساده از کنار این کار مهم می‌گذریم و بدون بررسی و دسته‌بندی پیج‌ها به سراغ تبلیغ محصول یا خدماتمان می‌رویم. در ادامه این گفتگو، من دسته‌بندی خودم را در مورد انواع پیج‌های اینستاگرامی برایتان توضیح می‌دهم:

  • پیج‌هایی که به یک کسب و کار تعلق دارند

شاید پیج شما هم در این دسته قرار بگیرد. معمولا این پیج‌ها، خرید محصول یا استفاده از خدمات خود را به کاربرانشان پیشنهاد می‌دهند. در کنار آن، به بازاریابی محتوایی مشغول هستند و مسابقه برگزار می‌کنند. معمولا نمی‌توان به شکل معمول در این پیج‌ها تبلیغ انجام داد. مثلا نمی‌توانید به پیج‌‌هایی مانند «دیجی کالا»، «اسنپ» یا «تپسی» پیام بدهید و از آنها بخواهید که تعرفه تبلیغ در پیج‌شان را برایتان ارسال کنند. اما در ادامه، راهی را به شما معرفی می‌کنم که امکان تبلیغ در این پیج‌ها را برایتان فراهم می‌کند.نمونه پیج کسب و کار اسنپ

  • پیج‌هایی که برای تولید محتوا، دست به دامان محتوای وب می‌شوند

دومین دسته به پیج‌های تعلق دارد که خودشان محتوا تولید نمی‌کنند. معمولا بهترین واژه برای تعریف درست رابطه آنها با محتوا «گردآوری» است نه تولید. آنها محتواهای مورد نظرشان را از منبع‌های مختلف جمع‌آوری کرده و در پیجشان منتشر می‌کنند. کار دیگری که انجام می‌دهند این است که از ترکیب چند محتوایی که قبلا خودشان منتشر کرده‌اند، محتوای تازه‌ای می‌سازند و آن را به شیوه‌ای متفاوت در پیجشان منتشر می‌کنند که به آن «ترکیب محتوا» می‌گویند.
اگر سری به اکسپلور اینستاگرام بزنید، نمونه‌های زیادی از آنها را پیدا خواهید کرد. مثلا پیج‌هایی که مربوط به هنرمندان هستند، فن پیج‌ بازیگران، خواننده‌ها، موضوع‌های سرگرم‌کننده، بخش‌های برش خورده و جالبی از برنامه‌های تلویزیونی، ویدیو‌ها و کلیپ‌های زیرنویس‌دار، همه و همه در این دسته جای می‌گیرند. البته این دسته، فقط شامل پیج‌های زرد نمی‌شود. مثلا پیج‌هایی هستند که از کانال‌های معتبر یوتیوب، سخنرانی‌های تد و سخنان بزرگان به عنوان خوراک محتوایی خود استفاده می‌کنند.
بخش بزرگی از درآمد این دسته از طریق تبلیغات به دست می‌آید. می‌توانید خیلی راحت به آنها پیام بدهید، تعرفه تبلیغات را از آنها بپرسید و تبلیغ مورد نظرتان را انجام دهید.استفاده از سایت تد برای تولید محتوا

  • پیج‌هایی که با قلاب خودشان ماهیگیری می‌کنند

این دسته به پیج‌هایی مربوط می‌شود که خودشان محتوا تولید می‌کنند. پیج‌هایی مانند «ورزش سه»، سایت‌های خبری، سایت‌های محتوایی مثل «چطور» و مواردی از این دست، به تولید محتوا مشغول هستند و بخشی از محتوای منتشر شده در سایتشان را در پیجشان هم منتشر می‌کنند. البته شاید این پیج‌ها هم در میان محتواهای تولیدی خود از محتواهای گردآوری شده یا ترکیب محتواها هم استفاده کنند. علت اینکه من دسته دوم و سوم را از هم تفکیک کردم این است که شیوه تبلیغ و انتقال پیام در هر کدام از این پیج‌ها متفاوت از دیگری است.

  • پیج‌هایی که دست به خلق محتوا می‌زنند

معمولا افرادی که در این دسته فعالیت می‌کنند را به عنوان «اینفلوئنسر» می‌شناسند. این افراد در زمینه‌های گوناگونی مثل کمدی، لایف استایل، سفر و گردشگری، غذا و عکاسی به خلق محتوا مشغول هستند. اینفلوئنسرها افرادی هستند که روی مخاطب خود و در تصویر بزرگ‌تر، جامعه خود تاثیر می‌گذارند.
کاربرانی که اینفلوئسرها را دنبال می‌کنند، این کار را نه به خاطر محتوای گردآوری شده، خبر یا موضوع‌های آموزشی بلکه به خاطر آن شخص انجام می‌دهند. مثلا در زمینه طنز، کاربران افرادی مانند «مهیارحسن» را فالو می‌کنند. چون محتوای طنز او را می‌شناسند یا در زمینه‌های دیگر، افرادی مانند «صدف بیوتی» دنبال کنندگان زیادی دارند.صفحه اینستاگرامی مهیار حسن
اینفلوئنسرهایی که کاربران، آنها را به خاطر سبک زندگی‌شان دنبال می‌کنند، هر روز در حال تولید محتوا هستند. با وجود اینکه بخش زیادی از درآمد آنها از طریق تبلیغات است اما برخی از اینفلوئنسرها محصول هم می‌فروشند. مثلا پیج خانم «یاسمن اسماعیلی» که قبلا هم پیجشان را تحلیل کردم، در زمینه آموزش زبان کار می‌کنند و با اسم خودشان یک پیج راه‌اندازی کرده‌اند.
من تبلیغی در پیجشان ندیدم. معمولا محصولات این پیج، به آموزش زبان مربوط هستند که می‌توان آنها را از پیج یا سایت، خریداری کرد. سبک تبلیغاتی که ما می‌توانیم با اینفلوئنسرها داشته باشیم متفاوت از پیج‌های دیگر است.صفحه اینستاگرامی یاسمین اسماعیلی

نیم‌نکته مهم در باب اینفلوئنسرها

این وسط، تعدادی پیج سلبریتی، هنرمند، خواننده، فوتبالیست و… وجود دارند در دسته اینفلوئنسرها قرار می‌گیرند. بخشی از این هنرمندان و خواننده‌ها به سمت تبلیغات رفته‌اند و از طریق استوری و پست، تولید محتوای تبلیغاتی را انجام می‌دهند. البته باز هم این امکان وجود دارد که ارتباط برقرار کردن با آنها سخت باشد.

با انواع تبلیغات در بستر اینستاگرام آشنا شوید

روش‌های متفاوتی برای انجام تبلیغات در اینستاگرام وجود دارند. در ادامه، آنها را با هم بررسی می‌کنیم:

  • تبلیغات گسترده و رساندن پیام برند به گوش همه

همان‌طور که می‌توان از اسمش حدس زد، در این نوع از تبلیغات، ما به صورت گسترده در چندین و چند پیج اینستاگرامی تبلیغ می‌کنیم.
هدف از تبلیغات گسترده این است که می‌خواهیم مخاطبان زیادی ما را بشناسند و از وجود برندمان، محصولات یا خدماتمان آگاه شوند. پس قرار نیست در تبلیغات گسترده به طور مستقیم، محصولاتمان را بفروشیم. چون چیزی که به دنبال آن هستیم، «آگاهی از برند» است. به همین دلیل، معمولا کیفیت این نوع از تبلیغات پایین می‌آید و تبلیغ دهنده‌ها در بهترین حالت به انتشار ویدیوی تبلیغاتی خود در پیج‌های مختلف بسنده می‌کنند. بنابراین، نمی‌توان این نوع از تبلیغات را هدفمند نامید.
در تبلیغات گسترده معمولا به سراغ پیج‌هایی می‌رویم که در دسته دوم و سوم قرار می‌گیرند؛ یعنی همان پیج‌هایی که روی گردآوری و تولید محتوا تمرکز کرده بودند که در بالا اشاره کردیم.
معمولا به سراغ برندها یا حتی اینفلوئنسرها نمی‌رویم و محتوای تبلیغاتی را از ابتدا تا انتها خودمان آماده می‌کنیم. در واقع، فقط یک کار می‌ماند و آن هم انتشار محتوا است که توسط این پیج‌ها انجام می‌شود. شاید این انتشار محتوا در قالب پست یا استوری صورت بگیرد.

  • تبلیغات اختصاصی و گزینش حرفه‌ای دریافت کننده‌های تبلیغ

به آن تبلیغات هدفمند هم گفته می‌شود و نقطه مقابل تبلیغات گسترده به شمار می‌رود. معمولا بودجه زیادی برای انجام تبلیغات گسترده، در نظر گرفته می‌شود. چون هدف اصلی، دیده شدن است. مثلا تصمیم می‌گیرند که کار تبلیغشان را تا زمانی که بازدید ویدیوشان به مرز 15 میلیون ویو برسد، ادامه دهند.
اما در تبلیغات هدفمند و اختصاصی، ما بودجه مشخص داریم و می‌خواهیم با توجه به آن، تبلیغات خود را خیلی حرفه‌ای انجام دهیم. معمولا این دسته از تبلیغات، اهداف چندگانه‌ای را دنبال می‌کنند. مثلا وقتی با هدف فروش محصول، دست به تبلیغ می‌زنیم در کنار آن افزایش فالوور و آگاهی از برند هم صورت می‌گیرد. به همین دلیل، نباید در هر پیجی تبلیغ کنیم. بلکه باید به سراغ پیج‌هایی برویم که می‌دانیم مخاطب ما در آن وجود دارد و به دنبال محصولی که ما ارائه می‌دهیم می‌گردد.
نکته مهم در تبلیغات هدفمند این است که باید محتوای تبلیغمان با پیجی که می‌خواهیم تبلیغ را به آن بدهیم همراستا و همسان باشد.
چون کاربرانی که آن پیج را دنبال می‌کنند، از قبل می‌دانند که قرار است چه محتوایی را ببینند. اگر محتوای تبلیغاتی ما در موضوع، قالب و ظاهرش، حکم ساز مخالف را داشته باشد، چندان در تبلیغ خود موفق نخواهیم بود.
به همین دلیل، بهتر است از چندین روز قبل، پیج مورد نظر برای تبلیغ را زیر نظر بگیریم و محتوای آن را به خوبی بررسی کنیم.

  •  تبلیغاتی که دست اینفلوئنسر‌ها را می‌بوسنداستوری تبلیغاتی جواد خواجوی

ما در این نوع تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها به مخاطبان هدف خود وصل می‌شویم. این اتصال باعث آشنایی آنها با برند، پیج، محصول یا خدماتمان می‌شود و منجر به خرید محصول، فالو کردن یا استفاده از خدمات می‌گردد. وقتی می‌خواهیم تبلیغات خود را از طریق اینفلوئنسرها انجام دهیم، باید تولید محتوای تبلیغ را به دست آنها بسپاریم.
اگر خودمان بخواهیم این کار را انجام دهیم، آنها قبول نمی‌کنند یا اگر هم بپذیرند، چنین تبلیغی چندان اثربخش نخواهد بود. معمولا برای دادن تبلیغ به اینفلوئنسرها باید از قبل، موضوع و حال و هوای تبلیغ را به آنها بگویید. سپس آنها با توجه به این موضوع، به تولید محتوا مشغول می‌شوند. مثلا شاید کمی عکاسی کنند، کلیپ بسازند، استوری بگذارند، راجع به موضوعی صحبت کنند، پیج یا برندمان را منشن کنند، لینک بگذارند و … . راه‌اندازی یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ خوب، نکته‌های ریز زیادی دارد. اگر در این مورد کنجکاو شدید می‌توانید به مقاله «کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ» سر بزنید.

  • تبلیغات پارتنرشیب، یکی برای همه، همه برای یکی!

تبلیغات «Partnership» راهی برای تبلیغ با برندها و بیزینس‌ها است. اما به چه صورتی است؟ برایتان خواهم گفت. برای تبلیغات به صورت پارتنرشیب باید کسب و کاری که می‌خواهد تبلیغ ما را انجام بدهد، ما را روی پیج کسب و کارش پارتنرشیپ کند. در تبلیغ به صورت «Partnership» ما و برند مقابلمان یکدیگر را تبلیغ می‌کنیم. ما با کمک یکدیگر کمپینی را راه‌اندازی کرده‌ایم که شاید چندین پیج را در بربگیرد.
به عنوان نمونه می‌توانم پیج «اسنپ» را مثال بزنم که یک تبلیغ پارتنرشیپ با «نماوا» راه‌اندازی کرده بود. به این ترتیب که با استفاده از کد تخفیفی که اسنپ به کاربران می‌دهد، می‌توانند از سرویس نماوا استفاده کنند. نمونه دیگر آن باز هم همین پیج اسنپ است که با «آپ» پارتنرشیپ کرده است.
این نوع از تبلیغات به نفع هر دو برند است و روی آگاهی از برند، خرید محصول‌ها، سرویس‌ها و فالوورهای هر دو طرف تاثیر می‌گذارد. برای این گونه تبلیغات باید جلسه بگذارید، گفتگو کنید، طوفان فکری به راه بیندازید و بعد از برنامه‌ریزی شروع به تبلیغ کنید.همکاری اینستاگرامی اسنپ و نماوا

  • تبلیغ از طریق پروموشن اینستاگرام

دست ما برای تبلیغ به این شیوه باز نیست و «Instagram ads» در ایران چندان کارایی ندارد. چون تبلیغات اینستاگرام به دست خود اینستاگرام صورت می‌گیرد. مثلا ما به هنگام ارسال پستمان تعیین می‌کنیم که مثلا 1000 نفر با فلان مشخصات – مثلا فقط کاربران مرد که در بازه سنی 20 تا 24 سالگی هستند و در تهران زندگی می‌کنند – آن را ببینند. مشکل بزرگی که در استفاده از این روش وجود دارد این است که کلا نمی‌توانیم ایران را تارگت کنیم.
با این حساب، این مورد بیشتر به درد بیزینس‌هایی می‌خورد که مشتریانشان خارج از ایران هستند. البته برخی می‌گویند تبلیغات پروموشن برای ایرانی‌ها هم قابل استفاده است.
در این روش، ما یک پایگاه داده‌ای از مخاطبان ایرانی را در اختیار اینستاگرام قرار می‌دهیم و تاکید می‌کنیم که تبلیغ ما را به این مخاطبان نمایش دهد. تا آنجایی که من می‌دانم، این پایگاه داده مخاطبان، کمی قدیمی است. بنابراین، این امکان وجود دارد که تبلیغ به تعدادی ایرانی هم نشان داده شود. در واقع، چندان هدفمند نیست.
گذشته از این، باید هزینه تبلیغ را به دلار بپردازیم. بنابراین شاید تبلیغ ما هیچ بازگشت سرمایه‌ای را برایمان به دنبال نداشته باشد. با این وجود، اگر شما تجربه متفاوتی از تبلیغات پروموشن دارید لطفا آن را برای من و خوانندگان دیجیتالینگ در بخش گپ و گفت تعریف کنید.پروموشن در اینستاگرام

  • کمپین‌های UGC، راهی برای تبلیغ با کمک کاربران

این نوع تبلیغ، کمی با دیگر روش‌های تبلیغ در اینستاگرام فرق می‌کند. «UGC» کوتاه شده عبارت «User-generated content» است و به این مفهوم اشاره دارد که کاربران برای ما محتوایی را تولید می‌کنند. من قبلا به طور مفصل راجع به موضوع «UGC یا محتوای تولید شده توسط کاربر» صحبت کرده‌ام. می‌توانید برای درک بهتر این موضوع، مقاله آن را مطالعه کنید.
ما می‌توانیم با کمک کاربرانمان بیشتر دیده شویم، فروش خود را افزایش دهیم و فالوورهای بیشتری بگیریم. برای مثال می‌توانم به یکی از کمپین‌های «UGC» علی بابا اشاره کنم. در این کمپین، کاربران با استفاده از عبارت «#بلندپروازی» به تولید محتوا مشغول شدند. در کمپین دیگری که باز هم در علی بابا بود، کاربران با هشتگی به نام «#همسفرهرسفر» مشغول به تولید محتوا شدند.
البته این بار دیگر خبری از منشن شدن وجود نداشت و تنها هدف این بود که علی بابا بیشتر دیده شود. ناگفته نماند که موضوع شناخته شدن برای علی بابا بسیار مهم است.هشتگ راه اندازی شده توسط علی بابا

آیا با همه شیوه‌های تبلیغات در اینستاگرام آشنا هستید؟

در کل، سه شیوه برای تبلیغ در اینستاگرام وجود دارد:

  • تبلیغ بر اساس بازدید

در حالت اول، معیار شما برای انجام تبلیغ، تعداد بازدیدها هستند. برای این کار با صاحب پیج قرار می‌گذارید که وقتی پست تبلیغاتی شما به تعداد مشخصی بازدید رسید، آن را بردارد.

  • تبلیغ بر اساس زمان

این کار بر اساس ساعت و روز هم انجام می‌شود. مثلا می‌گویند این پست 24 ساعت، یا یک هفته در پیج ما می‌ماند. پیج‌های دسته دوم و سوم بیشتر از این روش برای تبلیغ استفاده می‌کنند.
تبلیغات براساس زمان یکی از مرسوم ترین شیوه‌های تبلیغات در اینستاگرام است.

  • تبلیغ دائمی

معمولا تبلیغ‌هایی که توسط اینفلوئنسرها انجام می‌شوند دائمی هستند. یعنی تا زمانی که پیج آنها فعال باشد، این تبلیغ هم در پیج باقی خواهد ماند.

چطور پیج مناسب برای تبلیغ را پیدا کنیم؟

اجازه بدهید یک ابزار خوب را به شما معرفی کنم که در پیدا کردن پیج‌های اینستاگرامی و تبلیغ به شما کمک می‌کند. این سایت که «جریان» نام دارد به شما این امکان را می‌دهد تا با ثبت‌نام رایگان به فهرستی از پیج‌ها و اینفلوئنسرهایی که در دسته‌های دوم و سوم قرار دارند دسترسی پیدا کنید. گذشته از این می‌توانید میانگین لایک، کامنت و نرخ تعامل را هم به صورت لحظه‌ای در اختیار داشته باشید. خوبی دیگر این ابزار در این است که تعرفه هر نوع پیج را دارد. به این ترتیب، یکی از مشکلات قدیمی ما حل می‌شود. چون گرفتن تعرفه از پیج‌ها واقعا کار زمان‌گیری است. این تعرفه‌ها هم مرتب به روز می‌شوند.
روش بعدی که من از آن برای یافتن پیج‌های اینستاگرامی کمک می‌گیرم، سرچ کردن در خود اینستاگرام و اکسپلور آن است. وقتی می‌خواهید پیج‌های مختلف را پیدا کنید باید با استفاده از کلیدواژه‌های مرتبط با کسب و کارتان دست به جستجو بزنید. یادتان باشد که حتما این پیج‌ها را لیست کرده و نرخ تعاملشان را استخراج کنید.سایت جریان
راه بعدی این است که از طریق سرچ در گوگل به این پیج‌ها برسیم. به این ترتیب، تنها کافی است سرچ ‌کنید: «پیج‌های کسب و کار در اینستاگرام» یا «پیج‌های لایف استایل در اینستاگرام» و … تا فهرستی از پیج‌ها برایتان نمایش داده شوند. گذشته از این، می‌توانید از طریق سایت‌‌های مختلف هم به پیج‌های مورد نظرتان دست پیدا کنید.

خلاصه‌ای از آنچه با هم در تبلیغات اینستاگرام گفتیم:

• شما با تبلیغ در بستر اینستاگرام، پیام برند خود را به گوش مخاطبانتان می‌رسانید.
• مواردی مانند: «افزایش آگاهی از برند»، «فروش محصولات و خدمات»، «افزایش فالوور» و «افزایش ترافیک سایت» از علت‌های فعالیت کسب و کارها در اینستاگرام به شمار می‌روند.
• در کل، چهار نوع پیج در اینستاگرام فعالیت می‌کنند. «برندها»، «گردآورندگان محتوا»، «تولید کنندگان محتوا» و «خالقان محتوا».
• «تبلیغات گسترده»، «تبلیغات اختصاصی»، «اینفلوئنسر مارکتینگ»، «پارتنرشیب»، «پروموشن اینستاگرام» و «تولید محتوا توسط کاربران» انواع روش‌های تبلیغ در این شبکه اجتماعی به شمار می‌روند.
• معمولا تبلیغ‌های اینستاگرام بر اساس بازدید، زمان یا به صورت دائمی در پیج‌ها قرار می‌گیرند.
• استفاده از ابزارهایی مانند «جریان»، «سرچ اینستاگرام» و «سرچ گوگل» به شما کمک می‌کند تا پیج‌های مورد نظرتان را پیدا کنید.سایت جریان

از خودتان برایمان بگویید
شما چه نوع پیجی را در اینستاگرام مدیریت می‌کنید؟
آیا تجربه‌ای از تبلیغ موفق یا ناموفق در اینستاگرام دارید؟ لطفا آن را برای من و خوانندگان دیجیتالینگ تعریف کنید.

این مطلب برای شما مفید بود؟

4/5 - (3 امتیاز)

آیا خواندن این مقاله چیزی به دانسته‌های شما اضافه کرد؟

با نشر این محتوا، جامعه دیجیتالینگ را گسترش دهید

1
نقطه شروع بازاریابی در اینستاگرام و اهمیت آن در ایران

. مقدماتی

یک دیجیتال مارکتر، چیزی شبیه به کاشف فرصت‌های ناشناخته است. او به همه‌چیز نگاهی تحلیلی دارد و از روی اطلاعات به دست آمده از داده‌ها سخن می‌گوید. برای چنین فردی، حضور در بسترهای جدید و فعالیت در آنها با شگفتی و هیجان زیادی همراه است. بازاریابی در اینستاگرام هم یکی از همین گزینه‌های جالب به شمار می‌رود. افراد زیادی از سرتاسر جهان به طور جدی در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند. این بدان معنا است

2
آیا اینستاگرام واقعا به درد کسب و کار من می‌خورد؟

. مقدماتی

یکی از دغدغه‌های کسب و کارها، داشتن یک پیج فعال و لبریز از فالوور در اینستاگرام است. صاحبان کسب و کارها برای رسیدن به این هدف، زحمت بسیاری می‌کشند و هزینه می‌کنند. گذشته از اهمیت حضور بیزنس‌ها در رسانه‌های اجتماعی، آیا مطمئن هستید که اینستاگرام، همان مکان مورد نظر شما است؟ در این قسمت از «دیجیتالینگ» به دنبال پاسخ این پرسش می‌گردیم که: «چه کسب و کاری به پیج اینستاگرام نیاز دارد؟» با ما همراه

3
جذب 1000 فالوئر اول پیج اینستاگرام

. مقدماتی

گاهی بازگشت به فلسفه وجود چیزها یا کارها تنها راهی است که باعث می‌شود بتوانیم کارهایمان را بهتر از هر زمان دیگری انجام دهیم. زمانی جذب فالوئر در پیج اینستاگرام نه یک دل‌مشغولی پر از استرس بلکه یک شادی کوچک بود. وقتی پستی را در پیج اینستاگرام خود منتشر می‌کردیم، منتظر می‌ماندیم تا ببینیم چند نفر دیگر در دنیا مثل ما به پیرامونشان نگاه می‌کنند. در گذشته‌ای نه چندان دور، این حسِ خوبِ دیده شدن

4
بیش از ۱۰ ایده تولید محتوا در اینستاگرام به‌همراه ویدیو

.. متوسطه

گاهی وجود گزینه‌های زیاد برای انتخاب، از یک موضوع مثبت به چیزی منفی تبدیل می‌شود. چون فرد در میان انتخاب‌های فراوانی که می‌تواند داشته باشد، دچار سردرگمی می‌شود و حتی ممکن است اصلا چیزی را انتخاب نکند. می‌توان نمونه این ماجرا را در مورد انتخاب موضوع پیج اینستاگرام مشاهده کرد. در این قسمت از «دیجیتالینگ» به سراغ چند «ایده تولید محتوا برای اینستاگرام» می‌رویم تا از میان موضوع‌های بسیار زیادی که در این باره وجود

5
پیج بروشوری در اینستاگرام؛ خلاقیت یا گل به خودی؟

. مقدماتی

داشتن یک پیج پرطرفدار در اینستاگرام یکی از آرزوهای هر صاحب پیج یا بیزنس آنلاین است. از طرفی، محتوای تصویر محور این شبکه اجتماعی، باعث ایجاد ابهام‌هایی در فرآیند تولید محتوا برای آن شده است. برخی از صاحبان پیج‌ها با خودشان این‌طور فکر می‌کنند که موفقیت در پیج اینستاگرامی یعنی انتشار عکس‌های با کیفیت. اما ماجرا به همین سادگی نیست. در اینستاگرام هم تنور تولید محتوای کاربردی و جذاب، داغِ داغ است. در این قسمت

وبلاگ دیجیتالینگ

گپ و گفت کاربران در مورد این مقاله

2 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است

دیدگاه شما
لطفا دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

میرحسینی
نوشته شده در: ۰۰:۴۷ ۱۶/۰۱/۱۴۰۰

خیلی کلی گویی کردید

علیرضا ابراهیمیان
نوشته شده در: ۱۳:۵۵ ۱۶/۰۱/۱۴۰۰

ممنون از اینکه نظرتون رو مطرح کردید جناب میرحسینی
در این مطلب دقیقا یه کلیتی از تبلیغات در اینستاگرام اشاره کردیم که به عنوان اینستاگرام مارکتر، یک دید کلی به ماجرای تبلیغ در اینستاگرام پیدا کنین

در پست‌های آینده از چگونگی ارزیابی یک پیج برای تبلیغ، چگونگی نوشتن محتوای تبلیغاتی و… صحبت می‌کنیم
ترجیح میدیم که برای هر موضوع خاص یک مطلب جداگانه بنویسیم تا نوشتن یک مطلب به اصطلاح آسمان خراش
موفق باشید

×