بستن

رپورتاژ آگهی چیست؟+ نکات کم‌شنیده شده از رپورتاژ که باید بدانید

5,105 بازدید ۹ کامنت
رپورتاژ آگهی چیست؟

آگهی نوشتن، داستانی دور و دراز دارد. این مهارت که ترکیبی از هنر نویسندگی و علم بازاریابی است با در پیش گرفتن روشی ساده، باعث آشنایی کاربران با برندها، محصولات و خدمات جدید و یادآوری محصولات قدیمی می‌شود. 

داستان رپورتاژهای آنلاین هم چیزی شبیه به آگهی‌های چاپی است با این تفاوت که کاربر برای دریافت خدمات یا خرید محصولات نیازی به شال و کلاه کردن ندارد و فقط کافی است که روی یک لینک کلیک کند. در این قسمت از «دیجیتالینگ» به سراغ «رپورتاژ آگهی» می‌رویم و شیوه‌های نوشتن یک رپورتاژ خوب را با هم یاد می‌گیریم. با ما همراه باشید.

وقت شما برای خواندن مقاله کافی نیست؟ به دو پادکست زیر گوش دهید:

بخش اول:

بخش دوم:

قرار است چه چیزهایی را با هم یاد بگیریم؟

  • با مفهوم رپورتاژ آگهی آشنا می‌شویم.
  • ویژگی‌های یک رپورتاژ خوب را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
  • شیوه به کار بردن عنوان آگهی، عکس مناسب و هدینگ در رپورتاژها را موشکافی می‌کنیم.
  • نکته‌ای مهم در مورد متن لینک‌دار در رپورتاژ را با هم می‌خوانیم.
  • به چند پرسش متداول در مورد رپورتاژها پاسخ می‌دهیم.
  • از چند تکنیک ساده برای دریافت تعرفه‌های رپورتاژ سایت‌های مختلف استفاده می‌کنیم.

منظور از رپورتاژ آگهی چیست؟

اگر بخواهیم یک تعریف ساده از رپورتاژ آگهی داشته باشیم این‌طور می‌گویم که رپورتاژ آگهی به محتوایی گفته می‌شود که:

  1. به درخواست ما در یک سایت دیگر منتشر می‌شود
  2. گاهی جنبه تبلیغاتی دارد
  3. و در آن لینکی به وب‌سایت ما قرار دارد تا کاربران از طریق آن وارد سایت ما شوند. 

در واقع رپورتاژ آگهی شکلی از اجرای واقعی موضوع «سئو پی آر» (SEO PR) برای وب‌سایت شما محسوب می‌شود. حالا این پرسش پیش می‌آید که چطور می‌توانیم یک رپورتاژ آگهی اثرگذار بنویسیم و از این طریق به سئوی سایتمان هم کمک کنیم؟ برایتان خواهم گفت.تعریفی از رپورتاژ

چگونه یک رپورتاژ آگهی اثر گذار بنویسیم؟

این مورد را در نظر داشته باشید که رپورتاژ آگهی در اکثر اوقات از سایت حذف نمی‌شود. در نتیجه، بهتر است محتوایی که برای رپورتاژ خود می‌نویسید، جنبه‌ای آموزشی و کاربردی داشته باشد که به طور غیرمستقیم، محصول یا سرویس شما را به کاربران معرفی کند. بسیاری از رپورتاژهای سطح وب، از همان ابتدا راجع به کسب و کارشان سخن می‌گویند، مثلا اینکه چرا ما خوب و کاربلد هستیم و چرا رقیب ما هیچ چیزی بلد نیست یا اگر هم بلد است، هرگز به گَرد پای ما هم نمی‌رسد. در انتها هم کاربر را به چند لینک سایتشان ارجاع می‌دهند و تمام. آیا در این میان، کاربر چیزی یاد گرفت؟ از نکته‌ای کاربردی باخبر شد؟ مشکلی از او برطرف گشت؟ پاسخ تمام این پرسش‌ها «خیر» است. 

پیشنهاد می‌کنم اگر قرار است رپورتاژ شما مثلا شش پاراگراف باشد، 60 الی 70 درصد آن را به یک موضوع کاربردی و ارزشمند در زمینه کاری‌تان اختصاص بدهید. به ویژه سعی کنید که در چند پاراگراف اول راجع به برند یا محصولتان صحبتی نکنید. نگران گمنامی یا از دست دادن فرصت آشنایی کاربر با برندتان نباشید. اگر شما در همان پاراگراف اول شروع به صحبت از خودتان کنید به احتمال زیاد، کاربر، صفحه آگهی شما را ترک می‌کند.

 اما اگر معرفی خودتان، برند یا محصولتان را به بخش آخر یا دوم آگهی‌تان اختصاص دهید و در بخش اول به یک موضوع جذاب آموزشی یا کاربردی بپردازید، احتمال اینکه کاربر تا انتهای آگهی با شما همراه شود افزایش پیدا می‌کند. در حقیقت، نامحسوس بودن تبلیغ محصول یا خدماتتان، یکی از برگ‌های برنده‌ آگهی‌تان به شمار می‌رود.

کودک درون کاربر را هدف قرار دهید

به قول «والت دیزنی» افراد بزرگ‌سال، فقط کودکانی هستند که قد کشیده‌اند. به همین علت است که هنوز هم لذت شنیدن داستان‌ها رقیبی در دنیای ادبیات و واژه‌ها پیدا نکرده است. از این پتانسیل قدرتمند برای نوشتن بخش اول رپورتاژ خود استفاده کنید.رپورتاژ آگهی را با داستان شروع کنید!

سعی کنید موضوع خود را با یک ماجرای شنیدنی ترکیب کرده و سپس با استفاده از جذابیت ایجاد شده در آگهی، کاربرانتان را به سمت بخش دوم و معرفی خدمات یا محصولاتتان هدایت کنید. اگر در این بخش، قوی عمل کنید، حتی ممکن است کاربران برای رپورتاژ شما نظر هم بگذارند. این نکته را به یاد داشته باشید که کامنت‌هایی که زیر یک آگهی نوشته می‌شوند بسیار ارزشمند هستند.

یک قلاب اساسی بسازید

عنوان رپورتاژ، موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. وقتی در یک وب‌سایت مثلا خبری رپورتاژ آگهی خود را منتشر می‌کنید، در طول یک دوره زمانی مشخص مثلا یک یا دو هفته محتوای شما جایی در تیررس نگاه کاربران – مثلا در اسلایدشوی سایت یا آخرین مطالب هفته – گذاشته می‌شود. به همین دلیل، به هنگام انتخاب عنوان رپورتاژ خود این نکته‌ها را در نظر بگیرید:

  1. در عنوان خود هیچ اشاره‌ای به برندتان نکنید.(مگر در شرایط خاص برای برندهای مطرح)
  2. از عنوانی جذاب که خیلی سریع نگاه کاربر را درگیر کند، استفاده کنید.
  3. هرگز از عنوان‌های دروغین استفاده نکنید.
  4. در عنوان خود با لحن تبلیغاتی سخن نگویید.
  5.  سعی کنید محتوای عنوانتان به بخش اول رپورتاژتان اشاره داشته باشد.

از قدرت عکس‌ها استفاده کنید

در کمال تعجب، بسیاری از رپورتاژهایی که تاکنون دیده‌ام، یا اصلا عکس ندارند یا بدتر، عکسی که دارند مناسب نیست. انتشار رپورتاژ نیاز به صرف زمان و هزینه دارد. پس اگر می‌خواهید زمان و هزینه شما به نتیجه‌های مثبتی ختم شوند، چند عکس مناسب در رپورتاژتان قرار دهید. وجود عکس‌ها در متن رپورتاژ چند مزیت دارد:

  1. از خسته شدن کاربر جلوگیری می‌کند. در نتیجه احتمال اینکه متن آگهی شما تا انتها خوانده شود افزایش می‌یابد.
  2. شناسایی محصول یا برند شما راحت‌تر می‌شود. به ویژه اگر به جای عکس از اینفوگرافیک استفاده کنید. چون معمولا اینفوگرافیک‌ خیلی بهتر از عکس در ذهن کاربر باقی می‌ماند. در ضمن، احتمال فوروارد کردن آن از طریق کاربران برای دوستانشان هم افزایش پیدا می‌کند. گذشته از این‌ها وجود اینفوگرافیک به رپورتاژ آگهی شما اعتبار بیشتری می‌بخشد.استفاده از اینفوگرافیگ در متن رپوتا

هدینگ‌ها را از قلم نیندازید

استفاده از هدینگ‌ها باعث می‌شود که کاربر بداند در هر پاراگراف قرار است با چه موضوعی روبه‌رو شود. به این ترتیب اگر او فرصت خواندن تمام محتوا را نداشته باشد، با مرور سریع هدینگ‌ها به یک درک کلی از موضوع آگهی دست پیدا می‌کند. 

به هنگام لینک‌سازی، هوشمندانه عمل کنید

مورد بعدی و مهم‌ترین قسمت گفتار ما، لینک است که تقریبا در 80 درصد رپورتاژ‌ها رعایت نشده است.موردی که باید در آن رعایت کنیم این است که نیازی به درج دو یا چند لینک به یک صفحه مشخص نیست بهتر است که صفحه لندینگ ها و انکورتکست (متن لینک) متنوع باشد.

شاید سوال مطرح شود که به کجا لینک دهیم؟

پاسخ به این سوال کاملا به استراتژی شما برمی‌گردد.بهتر است همه لینک‌ها به صفحات مقاله یا محصول نباشد. برای مثال می‌توان یک لینک را به صفحه اصلی و دو لینک به صفحه مقاله داد یا یک لینک به صفحه اصلی و 2 لینک به صفحه دسته بندی داد من نمی‌توانم برای شما فرمولی تعیین کنم.بهتر است که با استراتژی که برای سئو سایت خود دارید به این سوال پاسخ شفاف بدهید.

شما می‌توانید در متن ریپورتاژ به برند خود اشاره کنید و اصطلاحا Mention داشته باشید و بدون دادن لینک(linkless) از این صفحه اعتبار کسب کنید.چون گوگل ارتباط معنایی این صفحه با سایت شما را می‌فهمد و همیشه نیاز به لینک دادن به صفحات سایت خود ندارید.در آینده یک دوره آموزشی آماده خواهم کرد که این موارد را به جزئیات شرح می‌دهم صرفا با خواندن این مقاله شما به تمام موارد ریپورتاژ آگهی اشراف نخواهید داشت.

 


حواستان به گوگل باشد!

لطفا کاربران را دور نزنید

من مدیران سایت یا سئوکاران زیادی را دیده‌ام که می‌خواهند با پوشش دادن دو موضوع متفاوت در رپورتاژشان، وارد صفحه اول نتایج گوگل شوند. برای این کار یک رپورتاژ آگهی می‌نویسند و در آن با دو کلیدواژه متفاوت مثلا خرید لایک اینستاگرام و خرید فالوور اینستاگرام به یک صفحه خاص از وب‌سایشان لینک می‌دهند. به نظر من این کار اشتباه است. چون با این کار، اعتبار وب‌سایتمان را زیر سوال می‌بریم. بهتر است در هر رپورتاژ با یک کلیدواژه لینک‌دار (Anchor text) مشخص کار کنیم. از طرفی یکی از فرصت‌هایمان را هدر دادیم!

پاسخ به چند پرسش متداول در مورد رپورتاژ آگهی

پیدا کردن پاسخ برخی از پرسش‌ها به اندازه پرسیدنشان ساده نیست. به همین دلیل در این بخش به چند پرسش در مورد آگهی‌ها پاسخ می‌دهیم.

  • آیا آگهی ما می‌تواند تکراری باشد؟

برای پاسخ دادن به این مورد، باید موقعیت شما را هم در نظر گرفت. مثلا گاهی ممکن است در یک کمپین تبلیغاتی باشید که می‌خواهد در یک بازه زمانی محدود، با اهدافی مانند اطلاع رسانی یا حتی گرفتن بک لینک، یک رپورتاژ خاص را منتشر کند. 

در این صورت و در این شرایط استثنایی می‌توانید یک رپورتاژ تکراری را در چند سایت منتشر کنید. اما وقتی می‌خواهید در طول یک ماه، تعدادی محدود، مثلا 5 آگهی را در وب‌سایت‌ها منتشر کنید، با توجه به زمان و هزینه‌ای که برای انتشار رپورتاژها صرف می‌کنید، بهتر است پنج محتوای خاص و غیرتکراری را منتشر کنید. این کار از نظر مخاطب و گوگل هم برایتان آورده‌های خوبی دارد. 

  • تعداد لینک‌های مجاز در هر رپورتاژ چند عدد است؟

وب‌سایت‌هایی که رپورتاژ شما را در خودشان منتشر می‌کنند محدودیت‌هایی را در زمینه تعداد لینک‌های موجود در هر آگهی در نظر می‌گیرند. به این ترتیب، شما نمی‌توانید در یک آگهی مثلا 10 عدد لینک به وب‌سایت خودتان بدهید. در واقع، این موضوع به نفع شما هم تمام می‌شود. چون وقتی تعداد لینک‌ها محدود باشند، کیفیتشان بالا می‌رود و هدفمند انتخاب می‌شوند. 

بر اساس تجربه‌هایم به شما پیشنهاد می‌دهم که در یک رپورتاژ، تمام تمرکزتان را روی لینک دادن به یک صفحه بگذارید و روی کلیدواژه‌ای کار کنید که قرار است در نتایج گوگل با آن بالا بیایید. البته جدا از این موضوع، ممکن است به صفحه اصلی سایتمان هم لینک بدهیم. شاید برای بسیاری از کاربران سوال باشد که چرا باید به صفحه اصلی سایتمان بک لینک بدهیم؟ خوب، این کار چند دلیل دارد:

  1. صفحه اصلی سایت شما، بیشترین تعداد بک لینک‌ها را دریافت می‌کند.
  2. وقتی به صفحه اصلی لینک می‌دهید نه تنها به صفحه اصلی سایت، بلکه به کل سایت اعتبار داده‌اید.
  • روی چه متنی در رپورتاژ خود لینک بدهیم؟انتخاب انکر تکیت مناسب

این یک پرسش هوشمندانه است.درواقع این به استراتژی سئو شما بر می‌گردد ممکن است شما بخواهید یک کیورد را عینا لینک دهید(Exact Match) یا عبارت را طولانی‌تر کنید(Phrase Match).هر دو به خودی خود یک روش هستند.

اما اینکه برای مثال من در تمام ریپورتاژهای این ماه روی دو کلیدواژه خاص تمرکز کنم از نظر من کار اشتباهی است.در ابتدای راه هم بد نیست همیشه یکی از انکور تکست‌ها را نام برند خود قرار دهید.

  • تکلیف لینک‌های نوفالو در رپورتاژ آگهی چیست؟

سایت‌های بسیاری هستند که با لینک‌های نوفالو رپورتاژ می‌گیرند. چنین کاری، تاثیر چندانی در سئو نمی‌گذارد.(نمیگویم که بی تاثیر است) 

دو نکته که بد نیست در مورد تعرفه رپورتاژ آگهی بدانیدرپورتاژ آگهی هزینه بردار است

رپورتاژ و انتشار آن هزینه‌بر است. بنابراین برای اینکه هم بتوانید آگهی بدهید و هم بودجه‌تان را مدیریت کنید باید هوشمندانه‌تر دست به اقدام بزنید. برای این کار می‌توانید به دو شکل زیر عمل کنید:

  1. به تک‌تک سایت‌هایی که مدنظرتان است ایمیل بزنید و تعرفه انتشار رپورتاژ را از آنها بپرسید. به این ترتیب می‌توانید بهترین سایتی که به بودجه ماهانه شما می‌خورد را انتخاب کنید.
  2. از پلتفرم «تریبون» (tribon.com) استفاده کنید. من تجربه کار با این پلتفرم را دارم و به نظرم انتخاب خوبی است. کار با این پلتفرم به این ترتیب است که در آن، سایت‌های مورد نظرتان را برای انتشار رپورتاژ انتخاب می‌کنید، متن آگهی‌تان را هم آماده کرده و به همراه لینک‌ها، عکس‌ها و همین‌طور، بازه زمانی که مدنظرتان است در اختیار سایت قرار می‌دهید. 

حتی اگر می‌خواهید چند رپورتاژ را در چند بازه زمانی مختلف به چند سایت متفاوت بدهید هم هر کدام را در یک فایل جداگانه برایشان می‌فرستید و بعد از پرداخت مبلغ، کارها طبق برنامه شما جلو می‌روند.

پلتفرم تریبون

نظر شما چیست؟

به جز موارد گفته شده در این مقاله، به نظر شما یک رپورتاژ خوب چه ویژگی‌های دیگری دارد؟

آیا با مشکلی در زمینه رپورتاژ نویسی روبه‌رو شده‌اید؟ لطفا آن را با ما به اشتراک بگذارید تا با هم به دنبال پاسخ آن بگردیم.

این مطلب برای شما مفید بود؟

4.6/5 - (7 امتیاز)

آیا خواندن این مقاله چیزی به دانسته‌های شما اضافه کرد؟

با نشر این محتوا، جامعه دیجیتالینگ را گسترش دهید

1
رپورتاژ آگهی چیست؟+ نکات کم‌شنیده شده از رپورتاژ که باید بدانید

. مقدماتی

آگهی نوشتن، داستانی دور و دراز دارد. این مهارت که ترکیبی از هنر نویسندگی و علم بازاریابی است با در پیش گرفتن روشی ساده، باعث آشنایی کاربران با برندها، محصولات و خدمات جدید و یادآوری محصولات قدیمی می‌شود.  داستان رپورتاژهای آنلاین هم چیزی شبیه به آگهی‌های چاپی است با این تفاوت که کاربر برای دریافت خدمات یا خرید محصولات نیازی به شال و کلاه کردن ندارد و فقط کافی است که روی یک لینک کلیک

2
آیا خرید بک لینک به افزایش رتبه سایت کمک می‌کند؟

.. متوسطه

روش‌های گوناگونی برای رشد یک سایت وجود دارند؛ مثلا تولید محتوای با کیفیت و کار کردن روی اصول سئوی داخلی یکی از همین موارد است که رتبه سایت را به طور طبیعی بالا می‌برد. در این میان، روش‌هایی مثل «خرید بک لینک» هم وجود دارند که  روی رتبه سایت در گوگل تاثیر می‌گذارند. در این قسمت از دیجیتالینگ، موضوع خرید بک لینک را با هم بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید. قرار است چه چیزهایی

3
پست مهمان چیست و چه کمکی به بهبود سئوی سایت می‌کند؟

.. متوسطه

تولید محتوا، ماجرای جالب و پیچیده‌ای است. محتواهای بکر و تازه‌نفس برای گوگل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. ترکیب یک لینک ساده به اضافه محتوای ارزشمندی که در یک سایت معتبر منتشر شده است می‌تواند تاثیر مثبتی روی سئوی سایتتان بگذارد.  چون در کمترین حالت، شما صاحب یک بک لینک معتبر شده‌اید که همانند یک قلاب، سئوی سایت شما را بالا می‌کشد. هر چقدر که این قلاب‌ها بزرگ‌تر و قوی‌تر باشند، اعتبار وب‌سایت و

4
فروم مارکتینگ؛بازاریابی در انجمن‌هایی آنلاین برای گفتگو در مورد همه‌چیز

.. متوسطه

سخن گفتن، یکی از جذابیت‌های انسان بودن است. به خصوص اگر این گفتگو با افرادی هم‌فکر و هم داستان اتفاق بیفتد. از زمان‌های دور و در اکثر کشورهای متمدن، تالارهای گفتگو به شکلی باشکوه بنا می‌شدند.  زیرا دانشی که در خلال این گفتگوها رد و بدل می‌شد اهمیت فراوانی داشت. با ورود اینترنت به زندگی انسان‌ها، فروم‌ها نیز وارد دنیای گسترده وب شدند و افرادی از سراسر جهان را در خود جای دادند. در این

5
از ویکی پدیا بیشتر بدانیم

از ویکی پدیا بیشتر بدانیم

زمان مطالعه: 8 دقیقه

.. متوسطه

اشتراک‌گذاری اطلاعات و دسترسی به داده‌هایی که زمانی پیدا کردنشان کار حضرت فیل بود، یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های ورود به دنیای وب محسوب می‌شود. در فضای دیجیتال، فرصت‌های جالب و رایگانی برای گسترش اطلاعات وجود دارند.  ویکی‌پدیا یکی از این فرصت‌های جالب است که به مردم سرتاسر جهان کمک می‌کند تا با نشر اطلاعات، قدمی مفید گسترش دانش در سطح جهانی بردارند. در این قسمت از «دیجیتالینگ» به سراغ «ویکی ‌پدیا» می‌رویم و سعی می‌کنیم،

وبلاگ دیجیتالینگ

گپ و گفت کاربران در مورد این مقاله

9 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است

دیدگاه شما
لطفا دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

رضا خدابنده
نوشته شده در: ۱۱:۵۷ ۱۵/۰۳/۱۴۰۰

خواستم بابت مطالب مفید کانال و وب سایتتون تشکر کنم

علیرضا ابراهیمیان
نوشته شده در: ۱۵:۴۲ ۱۶/۰۳/۱۴۰۰

سپاس از شما جناب خدابنده عزیز لطف دارید

سارینا
نوشته شده در: ۰۰:۴۵ ۳۰/۰۲/۱۴۰۰

سلام
ممنون بابت مطلب کامل و خوبتون

علیرضا ابراهیمیان
نوشته شده در: ۰۹:۴۴ ۳۰/۰۲/۱۴۰۰

سپاس از شما خانم سارینا?
خوشحالیم که براتون مفید بوده

سپیده یاوری
نوشته شده در: ۱۲:۲۰ ۲۷/۱۲/۱۳۹۹

سلام
ممنون از مطلب خوبتون.
سوال۱: آیا متن ریپورتاژی که آماده میکنیم رو تو سایت خودمون هم باید پابلیش کنیم؟
سوال۲: یکی از ریپورتاژهایی ک خریدم، گفته پایینش میزنه ریپورتاژ، این بده؟
سوال۳: از ۳تا لینکی که میتونم بدم، شما میگید بهتره یکیش به ویکی پدیا باشه، یکیش به صفحه اصلی سایتم و یکیش به اون صفحه خاص فروشگاهم؟
سوال۴: درمورد اینفوگرافیک هم اگه میشه بیشتر توضیح بدید.

علیرضا ابراهیمیان
نوشته شده در: ۱۲:۳۵ ۲۷/۱۲/۱۳۹۹

سلام خانم تفرشی عزیز?
ممنون که منظم سوالات رو مطرح کردید?
۱: خیر نیازی به این کار نیست شما یک محتوای یونیک در یک سایت دیگر منتشر کردید اون صفحه از سایت برای شماست و شما تا ابد از اون صفحه دیده خواهید شد نیازی به پابلیش در سایت خودتون نیست

۲: اکثر سایت ها لیبل ریپورتاژ رو درج میکنن ما علاقه‌ای نداریم طبیعتا ولی چاره ای نیست مگر اینکه یک متن pr باشه که خودشون از برند و سرویس شما منتشر کنن که دیگه اسمش ریپورتاژ نیست ولی تاثیر سئویی خواهد داشت

۳: واقعا این مورد رو نمیشه براش فرمولی تعیین کرد حتی ممکنه لازم باشه شما به سایت دیگری لینک ندید و هر ۳ لینک رو برای خودتون تعیین کنید خیلی به این بستگی داره که شما چه تعداد ریپورتاژ در ماه یا در سال منتشر میکنین اینکه به چه صفحاتی با چه انکورتکستهایی لینک بشه کاملا برمیگرده به استراتژی سئو شما.

۴: اینفوگرافیک به بیشتر دیده شدن محتوای ریپورتاژ شما کمک خواهد کرد ولی قاعدتا الزامی در تهیه آن نیست چون تولیدش زمانبر هست اگر حتی از اینفوگرافیک استفاده نمی‌کنید ترجیحا از تصاویری که مرتبط و شامل متن روی تصویر هستند استفاده کنید. این مورد آخر ارتباط مستقیمی به سئو نداره چون ما ریپورتاژ رو در اولویت اول برای مخاطب مینویسیم نه گوگل

در خصوص نوشتن محتوا پیشنهاد می‌کنم مسیر یادگیری بازاریابی محتوایی را دنبال کنید درآینده هم محتوای مرتبطی با خلق محتوای ارزشمند در این مسیر منتشر خواهد شد

امیدوارم که به پاسخ‌هاتون رسیده باشید
سربلند باشید

سپیده یاوری
نوشته شده در: ۱۷:۰۶ ۲۸/۱۲/۱۳۹۹

ممنون از راهنماییتون

مهسا رضاپور
نوشته شده در: ۲۲:۱۰ ۲۴/۱۲/۱۳۹۹

سلام. ممنون از مطالب مفیدتون. چرا گوگل نباید متوجه بشه که ما هزینه کردیم برای لینک؟

علیرضا ابراهیمیان
نوشته شده در: ۱۱:۳۸ ۲۵/۱۲/۱۳۹۹

درود بر شما خانم رضا پور عزیز
سعی ما بر این هست که لینک ها طبیعی باشه اگر لینک سازی با پرداخت پول به دیگر سایت ها انجام بشه کمی از این حالت طبیعی خارج میشه
البته به این معنا نیست که اگر گوگل متوجه این موضوع بشه پس سایت ما متحمل جریمه خواهد شد.
تمرکز اصلی ما برای ریپورتاژ آگهی باید روی خلق یک محتوای ارزشمند در دیگر سایت‌ها باشه و در نهایت به سایت ما از طریق لینک یا حتی بدون لینک ارجاع داده بشه
ممنون از شما موفق باشید

×