بستن

پروفایل بیزینسی اینستاگرام چیست و چه مزایایی دارد؟

پروفایل بیزینسی اینستاگرام

معمولا کسب و کارهایی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند به جای داشتن یک پیج معمولی، اکانت بیزینسی دارند. شاید با خودتان فکر کنید که چرا آنها به خودشان زحمت می‌دهند و چنین کاری می‌کنند؟ در واقع، صاحبان کسب و کارها به دنبال داده‌ها می‌گردند و اکانت بیزینسی این امکان را برایشان فراهم می‌کند تا به داده‌هایی ارزشمند در مورد پیج و کاربرانشان دست پیدا کنند. در این قسمت از «دیجیتالینگ» به سراغ «پروفایل بیزینسی اینستاگرام» می‌رویم و روش‌های استفاده بهینه از داده‌های آن را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید. 

وقت خواندن تمام مقاله را ندارید؟ می‌توانید به نسخه صوتی مقاله گوش دهید.

بخش اول

بخش دوم

 

قرار است چه چیزهایی را با هم یاد بگیریم؟

  • با مزایای کار با بیزینس پروفایل اینستاگرام آشنا می‌شویم.
  • داده «Reach» و اطلاعاتی که در اختیار ما می‌دهد را بررسی می‌کنیم.
  • اطلاعاتی که از طریق بخش «Impression» پروفایل بیزینسی اینستاگرام در اختیارمان قرار می‌گیرد را موشکافی می‌کنیم. 

 

پروفایل بیزینسی اینستاگرام چیست؟

تبدیل پروفایل اینستاگرام به پروفایل بیزینسی

حساب تجاری اینستاگرام یا بیزینس پروفایل برای پیج‌هایی که قصد کسب درآمد از اینستاگرام را دارند ساخته شده است.اینفلوئنسرها یا پیج‌های کسب و کاری در اینستاگرام از این دسته صفحات هستند.در بخش بیزینس پروفایل امکانات ویژه‌ای برای تحلیل پیج به ما خواهد داد که در ادامه بیشتر راجع به آن صحبت می‌کنیم.

مزایای بیزینس پروفایل اینستاگرام چیست؟

مزایای پروفایل بیزینسی اینستاگرام

اگر پیج بیزینسی اینستاگرام داشته باشید وقتی روی هر کدام از پست‌هایتان کلیک ‌کنید، با آمارهای خیلی جالبی روبه‌رو می‌شوید. مشاهده این آمارها به شما کمک می‌کند تا با شناسایی نقاط قوت و ضعف خود، پست‌های بهتری آماده کنید. برخی از آمارهایی که در اختیارتان قرار می‌گیرند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تعداد لایک‌ها
  • تعداد کامنت
  • تعداد مرتبه‌های به اشتراک‌گذاری پست (Share)
  • تعداد دفعاتی که پستمان ذخیره شده است
  • و …

این داده‌ها بسیار ارزشمند هستند چون معمولا کسانی که این آمارها را به وجود آورده‌اند یعنی پست ما را دیده‌اند، لایک و کامنت زده‌اند و … –  فالوورهای ما نیستند و از طریق روش‌های دیگری با پست ما آشنا شده‌اند. اما می‌خواهند پست‌های دیگر ما را ببینند. 

به همین دلیل، پست‌های قبلی‌مان باید ساختاری مشخص داشته باشند تا وقتی چنین کاربرانی وارد پیجمان می‌شوند، بتوانند راحت به یک نتیجه و درک منطقی از ما و هدفی که در پیجمان دنبال می‌کنیم برسند. شاید این آشنایی باعث شود که آن کاربر، پیج ما را فالو کند. 

 

Reach چیست و دانستن مقدار آن چه کمکی به ما می‌کند؟

اینستاگرام در بخش (discovery) تعداد (reach) را به ما اطلاع می‌دهد. من در مقاله دیگری راجع به تفاوت (reach) و (impression) برایتان صحبت کرده‌ام. بد نیست به آن مقاله هم سر بزنید. اما نکته مهمی که در این قسمت به ما گفته می‌شود این است که چند درصد از کسانی که این پست را دیده‌اند، از فالوورهایمان نبوده‌اند. 

بالا بودن این آمار برایمان سودمند است چون به ما نشان می‌دهد هشتگ‌هایی که برای پست‌هایمان گذاشتیم خیلی خوب و به جا بوده‌اند. از طرفی، «نرخ مشارکت» (Engagement Rate) کاربران در چند دقیقه اول بعد از انتشار پست هم بالا بوده است.

 چون پستمان در اکسپلور اینستاگرام قرار گرفته است. ما باید سعی کنیم این درصد را بالا و بالاتر ببریم تا علاوه بر فالوورهای خودمان، کاربرانی از طریق هشتگ، اکسپلور و مواردی این چنینی به پست ما برسند، وارد پیجمان ‌شوند و با برندمان ارتباط برقرار کنند. 

 

چرا باید به داده‌های بخش Impression اهمیت بدهیم؟

آمار پیج بیزینسی اینستاگرام

اینستاگرام در بخش (impression) کاملا به ما توضیح می‌دهد که چه تعداد از کاربران از طریق هشتگ، پروفایل، بخش home، اکسپلور اینستاگرام و … به پست ما رسیدند. مثلا اگر بدانیم که تعداد قابل توجهی از کاربران از طریق هشتگ‌هایی که زدیم به پست و پیج ما رسیدند، به این نتیجه می‌رسیم که در انتخاب هشتگ‌ها درست عمل کرده‌ایم. 

مدتی است که اینستاگرام روی هشتگ‌ها تمرکز زیادی کرده است. حتی برای این موضوع یک صفحه ساخته است تا کاربران بتوانند هشتگ‌ها را فالو کنند. پس باید هشتگ‌های خود را خیلی هوشمندانه انتخاب کنیم. در مقاله‌ای که با عنوان «انواع هشتگ در اینستاگرام‌» در دیجیتالینگ موجود است می‌توانید اطلاعات بیشتری راجع به این موضوع پیدا کنید.

به یاد داشته باشید، اولین جایی که باید خودمان را معرفی کنیم و کسب و کارمان را به نمایش بگذاریم، همان بخش خانه پیجمان است. اگر کاربران از طریق بخش خانه وارد پست‌هایمان شوند، آنها را لایک کنند و کامنت بزنند نسبت به هشتگ و حتی اکسپلور، تاثیر بیشتری در موفقیت بیزینس پیج اینستاگرام ما می‌گذارند. 

خلاصه‌ای از آنچه با هم در پروفایل بیزینسی اینستاگرام گفتیم:

  • کسب و کارهایی که می‌خواهند از اینستاگرام به درآمد برسند، پیج خود را به صورت بیزینسی درمی‌آورند.
  • بزرگ‌ترین مزیت داشتن پیج بیزینسی در این است که می‌توانید به آمارهای گوناگونی در مورد تعداد لایک، کامنت، به اشتراک گذاری و ذخیره پست‌هایتان دست پیدا کنید.
  • بالا بودن آمار (Reach) نشان دهنده این است که شما از هشتگ‌های مناسبی برای پست‌های خود استفاده کرده‌اید.

 

نظر شما چیست؟

آیا تاکنون از داده‌های اکانت بیزینسی اینستاگرام برای بهبود عملکرد خود استفاده کرده‌اید؟ 

آیا برای بخش خانه پیج خود در اینستاگرام تمپلیت خاصی را به کار برده‌اید؟

این مطلب برای شما مفید بود؟

5/5 - (2 امتیاز)

آیا خواندن این مقاله چیزی به دانسته‌های شما اضافه کرد؟

با نشر این محتوا، جامعه دیجیتالینگ را گسترش دهید

1
نقطه شروع بازاریابی در اینستاگرام و اهمیت آن در ایران

. مقدماتی

یک دیجیتال مارکتر، چیزی شبیه به کاشف فرصت‌های ناشناخته است. او به همه‌چیز نگاهی تحلیلی دارد و از روی اطلاعات به دست آمده از داده‌ها سخن می‌گوید. برای چنین فردی، حضور در بسترهای جدید و فعالیت در آنها با شگفتی و هیجان زیادی همراه است. بازاریابی در اینستاگرام هم یکی از همین گزینه‌های جالب به شمار می‌رود. افراد زیادی از سرتاسر جهان به طور جدی در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند. این بدان معنا است

2
آیا اینستاگرام واقعا به درد کسب و کار من می‌خورد؟

. مقدماتی

یکی از دغدغه‌های کسب و کارها، داشتن یک پیج فعال و لبریز از فالوور در اینستاگرام است. صاحبان کسب و کارها برای رسیدن به این هدف، زحمت بسیاری می‌کشند و هزینه می‌کنند. گذشته از اهمیت حضور بیزنس‌ها در رسانه‌های اجتماعی، آیا مطمئن هستید که اینستاگرام، همان مکان مورد نظر شما است؟ در این قسمت از «دیجیتالینگ» به دنبال پاسخ این پرسش می‌گردیم که: «چه کسب و کاری به پیج اینستاگرام نیاز دارد؟» با ما همراه

3
جذب 1000 فالوئر اول پیج اینستاگرام

. مقدماتی

گاهی بازگشت به فلسفه وجود چیزها یا کارها تنها راهی است که باعث می‌شود بتوانیم کارهایمان را بهتر از هر زمان دیگری انجام دهیم. زمانی جذب فالوئر در پیج اینستاگرام نه یک دل‌مشغولی پر از استرس بلکه یک شادی کوچک بود. وقتی پستی را در پیج اینستاگرام خود منتشر می‌کردیم، منتظر می‌ماندیم تا ببینیم چند نفر دیگر در دنیا مثل ما به پیرامونشان نگاه می‌کنند. در گذشته‌ای نه چندان دور، این حسِ خوبِ دیده شدن

4
بیش از ۱۰ ایده تولید محتوا در اینستاگرام به‌همراه ویدیو

.. متوسطه

گاهی وجود گزینه‌های زیاد برای انتخاب، از یک موضوع مثبت به چیزی منفی تبدیل می‌شود. چون فرد در میان انتخاب‌های فراوانی که می‌تواند داشته باشد، دچار سردرگمی می‌شود و حتی ممکن است اصلا چیزی را انتخاب نکند. می‌توان نمونه این ماجرا را در مورد انتخاب موضوع پیج اینستاگرام مشاهده کرد. در این قسمت از «دیجیتالینگ» به سراغ چند «ایده تولید محتوا برای اینستاگرام» می‌رویم تا از میان موضوع‌های بسیار زیادی که در این باره وجود

5
پیج بروشوری در اینستاگرام؛ خلاقیت یا گل به خودی؟

. مقدماتی

داشتن یک پیج پرطرفدار در اینستاگرام یکی از آرزوهای هر صاحب پیج یا بیزنس آنلاین است. از طرفی، محتوای تصویر محور این شبکه اجتماعی، باعث ایجاد ابهام‌هایی در فرآیند تولید محتوا برای آن شده است. برخی از صاحبان پیج‌ها با خودشان این‌طور فکر می‌کنند که موفقیت در پیج اینستاگرامی یعنی انتشار عکس‌های با کیفیت. اما ماجرا به همین سادگی نیست. در اینستاگرام هم تنور تولید محتوای کاربردی و جذاب، داغِ داغ است. در این قسمت

وبلاگ دیجیتالینگ

گپ و گفت کاربران در مورد این مقاله

2 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است

دیدگاه شما
لطفا دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

ستاره زارع
نوشته شده در: ۲۲:۰۶ ۲۲/۰۱/۱۴۰۰

سلام
من پیج کاری دو ماهی هست که ویو استوری ها از ۱۵ کا رسیده به ۳ کا
و به همون نسبت فروش هم بسیار کم شده
پست هارو رو هم به کسی نشون نمیده
شما اطلاعاتی راجب این موضوع دارید؟

علیرضا ابراهیمیان
نوشته شده در: ۲۱:۴۱ ۲۴/۰۱/۱۴۰۰

سلام خانم زارع عزیز
امیدوارم که خوب باشید
ممنون میشم به این سوالات پاسخ بدید

    آیا عملکرد شما در اینستاگرام تغییری نکرده؟
    افزایش فالوئر بصورت طبیعی انجام می‌شد؟
    آیا محتوا در این ۳ ماه گذشته طبق زمانبندی پست می‌شد؟

فکر نمی‌کنم موردی سمت اینستاگرام باشه بیشتر سمت پیج هست.

×