بستن

پیج بروشوری در اینستاگرام؛ خلاقیت یا گل به خودی؟

اینستاگرام برای کسب و کارها

داشتن یک پیج پرطرفدار در اینستاگرام یکی از آرزوهای هر صاحب پیج یا بیزنس آنلاین است. از طرفی، محتوای تصویر محور این شبکه اجتماعی، باعث ایجاد ابهام‌هایی در فرآیند تولید محتوا برای آن شده است.

برخی از صاحبان پیج‌ها با خودشان این‌طور فکر می‌کنند که موفقیت در پیج اینستاگرامی یعنی انتشار عکس‌های با کیفیت. اما ماجرا به همین سادگی نیست. در اینستاگرام هم تنور تولید محتوای کاربردی و جذاب، داغِ داغ است. در این قسمت از «دیجیتالینگ» به سراغ «پیج بروشوری در اینستاگرام» می‌رویم و آن را از جنبه‌های گوناگون بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.پادکست زیر را می‌توانید در جهت تکمیل محتوای متنی گوش جان دهید.

قرار است چه چیزهایی را با هم یاد بگیریم؟

  • با مفهوم پیج بروشوری در اینستاگرام، بیشتر آشنا می‌شویم.
  • تفکری که باعث ایجاد پیج بروشوری در اینستاگرام می‌شود را کشف می‌کنیم.
  • علت نرخ مشارکت پایین پیج‌های بروشوری را بررسی می‌کنیم.
  • به دنبال چند راه چاره برای حل مشکل پیج‌هایی با سبک گالری می‌گردیم.

 

پیج فروشگاهی در اینستاگرام

منظور از پیج بروشوری در اینستاگرام چیست؟

اکنون که در حال خواندن این مقاله هستید، به احتمال زیاد شما هم یک پیج بیزنسی اینستاگرام دارید یا نمونه‌های زیادی از آنها را دیده‌اید. مشکلی مشترک در بین این پیج‌ها وجود دارد و آن تبدیل شدن پیج‌های بیزنسی به گالری عکس یا بهتر بگویم، بروشور است. در برخی از پیج‌های بیزنسی، تنها محتوایی که منتشر می‌شود، مربوط به سرویس‌ها یا محصولاتشان است. ادامه این روند، پیج آنها را به یک گالری از تصاویر محصولاتشان تبدیل می‌کند.

معمولا این پیج‌ها فالوئرهای ارگانیک (طبیعی) هم دارند. من با برخی از مدیران این پیج‌ها صحبت کردم و روش جذب فالوئر را از آنها پرسیدم. در نهایت متوجه شدم که آنها با ترکیبی از تبلیغات، ربات و فالوئر فیک به این تعداد ممبر رسیده‌اند. چیزی که در مورد پیج بروشوری اینستاگرام وجود دارد این است که با وجود فالوئرهایی که دارند، تعداد لایک‌ها و کامنت‌هایشان محدود است.

جالب اینجا است که حتی پیج‌های بروشوری اینستاگرام هم وقتی در لابه‌لای عکس محصولات یا سرویس‌های خود، پستی می‌گذارند که مربوط به مسابقه است یا یک نکته آموزشی در آن وجود دارد یا حتی یک ویدیوی جالب است که به درد مخاطب این پیج می‌خورد، نرخ مشارکت متفاوتی را تجربه می‌کنند؛ مثلا ویدیو پنج هزار بازدید می‌خورد یا زیر پست آموزشی، سیصد کامنت درج می‌‌شود.

اگر سری به بخش Insight پیج (بخش تحلیل پیج اینستاگرام) بزنیم می‌بینیم که این پست‌های خاص، چندین مرتبه ذخیره یا به اشتراک گذاشته شده‌اند. چرا این اتفاق می‌افتد؟ برایتان خواهم گفت.

اگر هم در ابتدای راه هستید و قصد جذب فالوئر طبیعی را دارید در یک مطلب راجع به «روش‌های رایگان و طبیعی جذب هزار فالوئر اینستاگرام» صحبت کردیم که پیشنهاد می‌کنم آن را مطالعه کنید.

شکست کسب و کارها در اینستاگرام

یک تصور اشتباه که به جای باز کردن گِره، آنها را محکم‌تر می‌کند

تعدادی از دوستان با این دید شروع به تولید محتوا در پیج بیزنسی اینستاگرام می‌کنند که کاربران، تنها با هدف دیدن عکس محصول یا خدماتمان ما را فالو می‌کنند و در نهایت، تنها یک توضیح بسیار کوتاه در مورد قیمت یا شرح خدمات ما می‌خواهند.

اما ماجرا این‌طور نیست. در واقع اگر مشتریانتان واقعا به دنبال چنین چیزی باشند، به جای اینکه وقت خود را در پیج اینستاگرام شما سپری کنند، مستقیم به سراغ سایتتان می‌روند و خرید خود را انجام می‌دهند. حتی اگر هم پیج شما را فالو کنند، نیازی نمی‌بینند که پست‌ محصولات یا خدماتتان را لایک کرده یا برایشان کامنت بگذارند.

اگر این روند ادامه پیدا کند، به خاطر الگوریتم‌های اینستاگرام، پیج شما و پست‌هایی که می‌گذارید دیگر به مخاطبانتان نمایش داده نمی‌شود. بعد از گذشت مدت بسیار کوتاهی هم مخاطبانتان شما را فراموش می‌کنند و دیگر سراغی از پیجتان، محصولات یا خدماتتان نمی‌گیرند. در این صورت، پیجتان به قبرستان پیج‌ها تبعید و فاتحه آن نیز از سوی کاربرانتان خوانده می‌شود.

اگر در این شرایط یک استوری با این موضوع بگذارید که: «چقدر ما رو می‌شناسین؟» ممکن است بسیاری از فالوئرهایتان ادعا کنند که شما را نمی‌شناسند و اصلا نمی‌دانند در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید. در واقع، این افراد، کاربران اسمی شما بودند و واقعا قصد دنبال کردن یا دیدن پست‌هایتان را نداشته‌اند.من در یک مقاله به طور مفصل راجع به «الگوریتم‌های اینستاگرام» صحبت کرده‌ام که می‌توانید برای درک بیشتر موضوع، آن را مطالعه کنید.

الگوریتم اینستاگرام

یک سوزن به خودتان بزنید، یک جوال‌دوز به کاربران!

برخی از دوستان از من می‌خواهند که سری به پیجشان بزنم و علت نرخ پایین اینگیجمنتشان را پیدا کنم. وقتی با چنین درخواستی روبه‌رو می‌شوم، حتی قبل از دیدن پیج آن فرد، به طور خودکار در ذهنم یک گالری عکس نقش می‌بندد. چون این اشتباه مشترک بسیاری از کسب و کارهای ما است.

نهایت کاری که بیشتر کسب و کارها برای پیجشان می‌کنند، گذاشتن عکسی از محصولاتشان یا تعریف این موضوع است که ما چه کسانی هستیم و چه کاری انجام می‌دهیم. بعد هم اعتراض می‌کنند که چرا پست‌های ما لایک و کامنت نمی‌خورند، چرا کاربران ما بی‌کیفیت هستند و اصلا چرا اینستاگرام با ما بَد است؟!

باور کنید، کاربران اینستاگرام، به اندازه شما مشتاق کسب و کار یا حتی خود شما نیستند. در حقیقت، مشکل نه کاربران یا ایسنتاگرام بلکه از خود ما است. وقتی برای کاربرانمان پست‌هایی بی‌فایده تولید می‌کنیم، نباید انتظار داشته باشیم که آنها از محصولات یا خدمات ما استقبال کنند. اگر پیج اینستاگرام را رستوران، خودمان را آشپز، پست‌هایمان را غذا و کاربران را مشتری رستوران در نظر بگیریم، بیشتر درک می‌کنیم که چرا کاربران سراغی از صفحه ما نمی‌گیرند.

چون غذایی که برایشان پخته‌ایم یا آن‌قدر شور و پُر ادویه بوده که دلشان را زده یا آن‌قدر بی‌مزه بوده که دیگر تمایلی به امتحان کردن دوباره آن ندارند. فرقی نمی‌کند که چقدر برای رستوران خودتان تبلیغ می‌کنید، وقتی غذای شما بدمزه باشد، هیچ کاربری به سمتتان نمی‌آید. پس، شاید بهترین کار این باشد که ابتدا، محتوای خوشمزه‌ای برای کاربرانتان آماده کنید. سپس به انتظار واکنش مناسب آنها بنشینید.

پست اینستاگرام

چطور می‌توانیم نتیجه بازی را به نفع خودمان تغییر دهیم؟

  1. از استوری کمک بگیرید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که روی بهبود و جذاب کردن استوری‌های خودتان کار کنید تا از این راه بتوانید کاربران بهتری را به سمت پیج خود جذب کنید.

  1. رقبای خود را بررسی کنید

باید برای این کار وقت بگذارید و پیج رقبای خودتان را زیر ذره‌بین بگیرید. در این مورد بهتر است، به سراغ پیج‌های خارجی که در زمینه کاری شما فعالیت می‌کنند هم بروید.

  1. خلاقیت خودتان را به کار بگیرید

خودتان را دست کم نگیرید. هر کسی در زمینه کاری‌اش به محتواهایی دسترسی دارد که شاید در نظر خودش چیزهای کم ارزش یا کاملا واضحی باشند که هر کسی آنها را می‌داند. اما در حقیقت، این توهم به خاطر نزدیکی بیش از اندازه شما به کسب و کارتان ایجاد شده است.

چند قدم به عقب بروید و سعی کنید به تابلوی تجارت خودتان از فاصله‌ای دورتر و حتی از دید یک کاربر نابلد نگاه کنید. در آن صورت، احتمال اینکه ایده‌های جذابی به ذهنتان برسد، بسیار افزایش پیدا می‌کند.

  1. بیشتر فضای پیج خود را به موضوع‌هایی غیر از تبلیغ خودتان اختصاص بدهید

شاید بهترین کار این باشد که گاهی در میان پست‌های با کیفیتی که برای کاربرانتان تولید می‌کنید، از خودتان هم تبلیغ کرده و تصویری از محصول یا خدماتتان بگذارید. اما یادتان باشد که در این گونه پست‌ها زیاده‌روی نکنید.

 

خلاصه‌ای از آنچه با هم در پیج بروشوری اینستاگرام گفتیم:

  • اگر در پیج اینستاگرام کسب و کارتان به جای تولید محتوای جذاب، فقط عکس محصولات و خدماتتان را بگذارید نباید انتظار داشته باشید که پست‌هایتان لایک و کامنت زیادی بخورند.
  • وقتی کاربران، پست‌های شما را لایک نکنند یا برایشان کامنت نگذارند و یا از Share و Save استفاده نکنند، الگوریتم‌های اینستاگرام پست‌هایتان را از دید مخاطبانتان دور می‌کنند. این یعنی شما فرصت تبدیل مخاطب به مشتری را از دست می‌دهید.
  • مواردی مانند «جذاب‌تر کردن استوری‌ها»، «بررسی رقبا»، «به کار بستن خلاقیت»، «تبلیغ نکردن خودتان یا خیلی کم تبلیغ کردن» باعث می‌شوند که توجه کاربران به سمت پیج بیزینسی شما جلب شود.

 

نظر شما چیست؟

چند درصد از پست‌های پیج شما، سبک بروشوری دارند؟

به عنوان یک کاربر، از چه سبک پست‌هایی در اینستاگرام استقبال می‌کنید؟

این مطلب برای شما مفید بود؟

4.7/5 - (6 امتیاز)

آیا خواندن این مقاله چیزی به دانسته‌های شما اضافه کرد؟

با نشر این محتوا، جامعه دیجیتالینگ را گسترش دهید

1
نقطه شروع بازاریابی در اینستاگرام و اهمیت آن در ایران

. مقدماتی

یک دیجیتال مارکتر، چیزی شبیه به کاشف فرصت‌های ناشناخته است. او به همه‌چیز نگاهی تحلیلی دارد و از روی اطلاعات به دست آمده از داده‌ها سخن می‌گوید. برای چنین فردی، حضور در بسترهای جدید و فعالیت در آنها با شگفتی و هیجان زیادی همراه است. بازاریابی در اینستاگرام هم یکی از همین گزینه‌های جالب به شمار می‌رود. افراد زیادی از سرتاسر جهان به طور جدی در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند. این بدان معنا است

2
آیا اینستاگرام واقعا به درد کسب و کار من می‌خورد؟

. مقدماتی

یکی از دغدغه‌های کسب و کارها، داشتن یک پیج فعال و لبریز از فالوور در اینستاگرام است. صاحبان کسب و کارها برای رسیدن به این هدف، زحمت بسیاری می‌کشند و هزینه می‌کنند. گذشته از اهمیت حضور بیزنس‌ها در رسانه‌های اجتماعی، آیا مطمئن هستید که اینستاگرام، همان مکان مورد نظر شما است؟ در این قسمت از «دیجیتالینگ» به دنبال پاسخ این پرسش می‌گردیم که: «چه کسب و کاری به پیج اینستاگرام نیاز دارد؟» با ما همراه

3
جذب 1000 فالوئر اول پیج اینستاگرام

. مقدماتی

گاهی بازگشت به فلسفه وجود چیزها یا کارها تنها راهی است که باعث می‌شود بتوانیم کارهایمان را بهتر از هر زمان دیگری انجام دهیم. زمانی جذب فالوئر در پیج اینستاگرام نه یک دل‌مشغولی پر از استرس بلکه یک شادی کوچک بود. وقتی پستی را در پیج اینستاگرام خود منتشر می‌کردیم، منتظر می‌ماندیم تا ببینیم چند نفر دیگر در دنیا مثل ما به پیرامونشان نگاه می‌کنند. در گذشته‌ای نه چندان دور، این حسِ خوبِ دیده شدن

4
بیش از ۱۰ ایده تولید محتوا در اینستاگرام به‌همراه ویدیو

.. متوسطه

گاهی وجود گزینه‌های زیاد برای انتخاب، از یک موضوع مثبت به چیزی منفی تبدیل می‌شود. چون فرد در میان انتخاب‌های فراوانی که می‌تواند داشته باشد، دچار سردرگمی می‌شود و حتی ممکن است اصلا چیزی را انتخاب نکند. می‌توان نمونه این ماجرا را در مورد انتخاب موضوع پیج اینستاگرام مشاهده کرد. در این قسمت از «دیجیتالینگ» به سراغ چند «ایده تولید محتوا برای اینستاگرام» می‌رویم تا از میان موضوع‌های بسیار زیادی که در این باره وجود

5
پیج بروشوری در اینستاگرام؛ خلاقیت یا گل به خودی؟

. مقدماتی

داشتن یک پیج پرطرفدار در اینستاگرام یکی از آرزوهای هر صاحب پیج یا بیزنس آنلاین است. از طرفی، محتوای تصویر محور این شبکه اجتماعی، باعث ایجاد ابهام‌هایی در فرآیند تولید محتوا برای آن شده است. برخی از صاحبان پیج‌ها با خودشان این‌طور فکر می‌کنند که موفقیت در پیج اینستاگرامی یعنی انتشار عکس‌های با کیفیت. اما ماجرا به همین سادگی نیست. در اینستاگرام هم تنور تولید محتوای کاربردی و جذاب، داغِ داغ است. در این قسمت

وبلاگ دیجیتالینگ

گپ و گفت کاربران در مورد این مقاله

2 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است

دیدگاه شما
لطفا دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

معصومه
نوشته شده در: ۱۲:۱۸ ۱۸/۰۹/۱۳۹۹

محتوای جالبی بود مشابهش رو ندیده بودم
البته بعضی از پیج‌های خارجی هم صرفا بروشور هستند
آیا اون پیج‌ها هم دارن راه رو اشتباه میرن؟
ممنون میشم پاسخ بدید ایا میتونم دیگر سوالاتم رو بپرسم؟

علیرضا ابراهیمیان
نوشته شده در: ۱۰:۴۶ ۲۲/۰۹/۱۳۹۹

سلام وقت بخیر
ممنون از فیدبکتون
بله من خودم هم این محتوا رو خیلی دوست دارم
بله بعضی پیج های اینستاگرام خارجی رو میبینیم که صرفا محصول دارن اگر مشاهده کرده باشید اینگیجمنت جالبی هم ندارند
از نظر من قصد این برندها از حضور در اینستاگرام، فروش نیست و صرفا برندینگ دیجیتال هست
باید ببینیم آیا قصد ما هم صرفا برندینگ دیجیتال بوده؟
بله شما در بخش دیدگاه ها میتوانید سوالتان را مطرح کنید تا جایی که در تخصص ما باشد پاسخگو هستیم

×