بستن

چگونه امنیت پیج اینستاگرام را بهبود ببخشیم؟

4,273 بازدید ۴ کامنت
امنیت اینستاگرام

امنیت در هر کاری، حرف اول و آخر را می‌زند. چه در زندگی شخصی و چه در دنیای وب، وجود امنیت به ما امکان رشد و حرکت در مسیری که می‌خواهیم را می‌دهد. موضوع امنیت در پیج‌های اینستاگرامی نیز تب و تاب خاص خودش را دارد.

 حتی در این میان، شغل‌های تازه‌ای ایجاد شده‌اند که فقط روی افزایش امنیت اینستاگرام مانور می‌دهند. در این قسمت از «دیجیتالینگ» روش‌های ساده‌ای برای «افزایش امنیت پیج اینستاگرام» بدون یک ریال هزینه کردن را به شما معرفی می‌کنم. با ما همراه باشید.

وقت خواندن تمام مقاله را ندارید؟ می‌توانید به نسخه صوتی مقاله گوش دهید.

بخش اول

بخش دوم

 

قرار است چه چیزهایی را با هم یاد بگیریم؟

  • با چهار روش برای افزایش امنیت پیج اینستاگرام آشنا می‌شویم.
  • شغل جدید «مسئول امنیت پیج اینستاگرام» را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
  • به دنبال راهی اصولی برای بازپس گرفتن پیج‌های هک شده می‌گردیم.

 

چه راه‌هایی برای افزایش امنیت پیج اینستاگرام وجود دارند؟

انتخاب پسورد قوی

  • یک پسورد غیرقابل حدس زدن انتخاب کنید

اولین، ساده‌ترین و پُراشتباه‌ترین موضوع در امنیت پیج اینستاگرام، پسورد است. پسورد یا همان کلمه عبوری که برای پیج خود در نظر می‌گیرید نباید به هیچ شکلی قابل حدس زدن باشد. مثلا نباید انتظار داشته باشید که ترکیب سال تولد و اسمتان بتواند به عنوان یک پسورد از پیج شما محافظت کند.

 این کار باعث می‌شود تا حتی مبتدی‌ترین هکرها نیز با استفاده از روش «کیک تولد» پسورد شما را حدس بزنند. به این ترتیب که هکر با استفاده از پست‌هایی که از تولدتان می‌گذارید و اطلاعاتی که راجع به تاریخ آن در اختیار دیگران قرار می‌دهید، پیج شما را هک می‌کند.

 آنها تاریخ تولد شما را به شمسی یا میلادی در کنار اسمتان می‌گذارند، آنها را تست می‌کنند و به راحتی لاگین می‌شوند. به عنوان یک دیجیتال مارکتر باید در این مورد خیلی دقت داشته باشید و پسوردی را انتخاب کنید که ترکیبی از:

  • کاراکتر‌هایی مانند: (@،#،</> و…)
  • عددها
  • حروف کوچک و بزرگ انگلیسی

باشد که به صورت تصادفی در کنار هم قرار گرفته باشند. به این ترتیب، حدس زدن آنها بسیار بسیار سخت می‌شود. می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن (LastPass) از درجه قدرت رمزی که ساختید سردربیاورید و اگر ضعیف بود، آن‌قدر آن را تغییر دهید تا به رمز قدرتمندی دست پیدا کنید. 

  • پسورد پیج خود را در اختیار وب‌سایت‌ها قرار ندهید

بسیاری از وبسایت‌هایی که کارهای تحلیل پیج اینستاگرام را انجام می‌دهند، از شما می‌خواهند که نام کاربری و رمز عبور پیج اینستاگرام خود را در اختیار آنها قرار دهید. اگر با چنین شرایطی روبه‌رو شدید، اطلاعات خود را در آن وب‌سایت وارد نکنید.

 توجه داشته باشید که این وب‌سایت‌ها برای انجام کارشان باید به صورت اصولی، چیزی شبیه به لاگین گوگل در وب‌سایت‌های ایرانی و خارجی داشته باشند. اجازه بدهید مثالی برایتان بزنم. تصور کنید شما می‌خواهید در وب‌سایت آپارات ثبت نام کنید. در این صورت می‌توانید از طریق بخش (Login with google) بدون وارد کردن پسورد اکانت گوگل خود، در سایت ثبت نام کنید.

 وب‌سایت‌هایی که قصد دیگری داشته باشند، به جای این کار و لاگین شدن با اینستاگرام از شما می‌خواهند که اطلاعات کامل حسابتان را در اختیار آنها قرار دهید تا خودشان آن را وارد کنند. این کار می‌تواند به راحتی باعث هک شدن حساب شما شود. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که آیا راهی برای باز پس گرفتن دسترسی داده شده به این وب‌سایت‌ها وجود دارد؟ 

در پاسخ باید بگویم که از طریق خود اینستاگرام، چنین امکانی وجود ندارد. اما اگر از طریق سرچ گوگل وارد بخش (help) اینستاگرام شوید با کلیک روی گزینه (revoke access) البته در صورتی که در نسخه وب اینستاگرام لاگین کرده باشید لیست تمام وب‌سایت‌هایی که دسترسی پیج خود را به آنها داده‌اید به شما نشان داده می‌شود. در این صورت، می‌توانید دسترسی خود را از آنها بگیرید.

  • از ورود دو مرحله‌ای استفاده کنید

ورود دو مرحله ای

مورد مهم دیگری که سهم قابل توجهی در افزایش امنیت پیج اینستاگرام دارد، استفاده از لاگین دو مرحله‌ای برای ورود به حسابتان است. می‌توانید این گزینه را در قسمت (security settings) فعال کنید تا هر وقت به هر طریقی از حسابتان خارج شدید برای ورود مجدد یک کُد از طریق ایمیل یا پیامک برایتان ارسال شود. 

در این صورت، حتی اگر حسابتان پسورد نداشته باشد یا پسوردتان لو برود، چون هکر به اکانت ایمیل یا گوشی شما دسترسی ندارد، نمی‌تواند لاگین شود. من از ویژگی لاگین دو مرحله‌ای در تلگرام هم استفاده کردم. اگر شما هم حساب تلگرام دارید حتما این گزینه را فعال کنید. 

  • برای حساب‌های متفاوت از ایمیل‌های متفاوت استفاده کنید

پیج‌های بیزنسی اینستاگرام باید یک حساب کاربری در فیسبوک هم داشته باشند. سعی کنید برای حساب کاربری فیسبوک و اینستاگرام خود از یک ایمیل یکسان استفاده نکنید. اگر هم این کار برایتان سخت است، حداقل سعی کنید ایمیل خود را در گوشی‌تان هم داشته باشید تا اگر یک لاگین مشکوک در حسابتان صورت گرفت، خیلی زود متوجه شوید. 

 

مسئول امنیت پیج اینستاگرام، از شایعه تا واقعیت

مسئول امنیت پیج

شاید شما هم در پروفایل پیج برخی از سلبریتی‌ها چنین چیزی را دیده باشید: «فلانی، مسئول امنیت پیج» در واقع، این شخص، کار خاصی انجام نمی‌دهد. چون تنها کاری که برای حفظ امنیت اینستاگرام باید انجام داد، همان انتخاب پسورد سخت و غیرقابل حدس و رعایت چند ریزه‌کاری است که چند مورد از مهم‌ترین‌ آنها را برایتان گفتم. 

پس اگر دیدید که کسی به عنوان مسئول امنیت اینستاگرام کار می‌کند، بدان معنا نیست که با انجام کدنویسی و طی کردن کارهای پیچیده، امنیت پیج را تامین می‌کند. اگر از من بپرسید که: «آیا برای پیج اینستاگرامم باید مسئول امنیت استخدام کنم؟» در پاسخ به شما خواهم گفت: «خیر. شما نیازی به چنین کاری ندارید.» فقط باید نکته‌هایی که در مورد پسورد و دادن اطلاعاتتان به دیگران برایتان گفتم را رعایت کنید. 

 

به دنبال نوشدارو بعد از مرگ سهراب!

هک شدن پیج اینستاگرام

تصور کنید برای انجام تمام این اقدام‌ها دیر شده است و یک هکر از خجالت پیجتان درآمده است. در آن صورت اگر بتوانیم وارد پیجمان شویم، می‌بینیم که هیچ کدام از پست‌هایمان دیگر وجود ندارند!

 وقتی هم با یک گوشی یا دستگاه دیگر به دنبال آثاری از پیچمان می‌گردیم متوجه می‌شویم که یا تمام زحمات ما در پیج یک فرد دیگر دیده می‌شود یا آن هکر هر کاری که خواسته با پیج ما کرده است. خوب، حالا پرسش درست این است که واقعا چه کاری باید انجام داد؟

یکی از اقدام‌های اشتباهی که عده‌ای از دوستان انجام می‌دهند این است که هزینه‌های بسیار زیادی را به افرادی که ادعای پس گرفتن پیج‌های هک شده را دارند پرداخت می‌کنند. به نظر من، بهترین اقدام این است که قبل از هر کاری اول به خود اینستاگرام پیام بدهید و بگوید که پیجتان هک شده است. البته باید این پیام را به زبان انگلیسی بنویسید. 

اما بعد از این کار، پیج شما توسط اینستاگرام بررسی می‌شود و با توجه به اطلاعاتی که در اختیار اینستاگرام قرار می‌دهید، مانند کسانی که در پیجتان لاگین کرده‌اند، شیوه دسترسی آنها و مواردی از این دست، اینستاگرام مشکل را بررسی می‌کند. در بسیاری از موارد، پیج‌ها با همین روش برمی‌گردند. حتی اگر پیج شما به دلایل گوناگون کلا بلاک شده باشد باز هم راهکارهایی برای برطرف کردن این موضوع وجود دارد. پس بی‌جهت، پول خود را به حساب توانایی این افراد به آنها ندهید.

خلاصه‌ای از آنچه با هم در بهبود امنیت پیج اینستاگرام گفتیم:

  • انتخاب یک پسورد پیچیده و غیرقابل حدس زدن می‌تواند خیلی بیشتر از آنچه که فکرش را می‌کنید از پیج شما محافظت کند.
  • به هیچ‌ عنوان، اطلاعات حساب خودتان را در اختیار وب‌سایت‌ها قرار ندهید. اگر قرار به تحلیل باشد، آنها باید از روش‌های دیگری مثل لاگین با اینستاگرام، به حسابتان دسترسی پیدا کنند.
  • استفاده از لاگین دو مرحله‌ای به شما کمک می‌کند تا حتی اگر پسوردتان لو رفت، سد دفاعی دیگری برای محافظت از پیجتان وجود داشته باشد.
  • برای هر حساب در هر شبکه اجتماعی از یک ایمیل جداگانه استفاده کنید. این کار، امکان هک شدن را کاهش می‌دهد.
  • شما نیازی به مسئول امنیت پیج اینستاگرام ندارید. تنها کاری که باید برای امنیت پیج خود انجام دهید، ساخت یک پسورد قوی و محافظت از همان پسورد است.
  • اگر زمانی پیجتان مورد حمله هکرها قرار گرفت، به جای پرداخت هزینه‌های گزاف به افرادی که ادعای پس گرفتن پیج‌ها را دارند، اول به خود اینستاگرام پیام بدهید و ماجرا را به زبان انگلیسی برایشان توضیح دهید.

نظر شما چیست؟

آیا تاکنون پیج شما مورد حمله هکرها قرار گرفته است؟

به قوی بودن پسورد اینستاگرام خود از یک تا 10 چه نمره‌ای می‌دهید؟

این مطلب برای شما مفید بود؟

4/5 - (5 امتیاز)

آیا خواندن این مقاله چیزی به دانسته‌های شما اضافه کرد؟

با نشر این محتوا، جامعه دیجیتالینگ را گسترش دهید

1
نقطه شروع بازاریابی در اینستاگرام و اهمیت آن در ایران

. مقدماتی

یک دیجیتال مارکتر، چیزی شبیه به کاشف فرصت‌های ناشناخته است. او به همه‌چیز نگاهی تحلیلی دارد و از روی اطلاعات به دست آمده از داده‌ها سخن می‌گوید. برای چنین فردی، حضور در بسترهای جدید و فعالیت در آنها با شگفتی و هیجان زیادی همراه است. بازاریابی در اینستاگرام هم یکی از همین گزینه‌های جالب به شمار می‌رود. افراد زیادی از سرتاسر جهان به طور جدی در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند. این بدان معنا است

2
آیا اینستاگرام واقعا به درد کسب و کار من می‌خورد؟

. مقدماتی

یکی از دغدغه‌های کسب و کارها، داشتن یک پیج فعال و لبریز از فالوور در اینستاگرام است. صاحبان کسب و کارها برای رسیدن به این هدف، زحمت بسیاری می‌کشند و هزینه می‌کنند. گذشته از اهمیت حضور بیزنس‌ها در رسانه‌های اجتماعی، آیا مطمئن هستید که اینستاگرام، همان مکان مورد نظر شما است؟ در این قسمت از «دیجیتالینگ» به دنبال پاسخ این پرسش می‌گردیم که: «چه کسب و کاری به پیج اینستاگرام نیاز دارد؟» با ما همراه

3
جذب 1000 فالوئر اول پیج اینستاگرام

. مقدماتی

گاهی بازگشت به فلسفه وجود چیزها یا کارها تنها راهی است که باعث می‌شود بتوانیم کارهایمان را بهتر از هر زمان دیگری انجام دهیم. زمانی جذب فالوئر در پیج اینستاگرام نه یک دل‌مشغولی پر از استرس بلکه یک شادی کوچک بود. وقتی پستی را در پیج اینستاگرام خود منتشر می‌کردیم، منتظر می‌ماندیم تا ببینیم چند نفر دیگر در دنیا مثل ما به پیرامونشان نگاه می‌کنند. در گذشته‌ای نه چندان دور، این حسِ خوبِ دیده شدن

4
بیش از ۱۰ ایده تولید محتوا در اینستاگرام به‌همراه ویدیو

.. متوسطه

گاهی وجود گزینه‌های زیاد برای انتخاب، از یک موضوع مثبت به چیزی منفی تبدیل می‌شود. چون فرد در میان انتخاب‌های فراوانی که می‌تواند داشته باشد، دچار سردرگمی می‌شود و حتی ممکن است اصلا چیزی را انتخاب نکند. می‌توان نمونه این ماجرا را در مورد انتخاب موضوع پیج اینستاگرام مشاهده کرد. در این قسمت از «دیجیتالینگ» به سراغ چند «ایده تولید محتوا برای اینستاگرام» می‌رویم تا از میان موضوع‌های بسیار زیادی که در این باره وجود

5
پیج بروشوری در اینستاگرام؛ خلاقیت یا گل به خودی؟

. مقدماتی

داشتن یک پیج پرطرفدار در اینستاگرام یکی از آرزوهای هر صاحب پیج یا بیزنس آنلاین است. از طرفی، محتوای تصویر محور این شبکه اجتماعی، باعث ایجاد ابهام‌هایی در فرآیند تولید محتوا برای آن شده است. برخی از صاحبان پیج‌ها با خودشان این‌طور فکر می‌کنند که موفقیت در پیج اینستاگرامی یعنی انتشار عکس‌های با کیفیت. اما ماجرا به همین سادگی نیست. در اینستاگرام هم تنور تولید محتوای کاربردی و جذاب، داغِ داغ است. در این قسمت

وبلاگ دیجیتالینگ

گپ و گفت کاربران در مورد این مقاله

4 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است

دیدگاه شما
لطفا دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

مهتاب حسینی
نوشته شده در: ۲۱:۵۲ ۲۶/۰۳/۱۴۰۰

برای شما هم پیش اومده که یه نفر به لیست فالویینگ هاتون اضافه شده باشه ولی شما اصلا فالوش نکرده باشین؟! تازه یه بار پیش اومده برام که یه نفر ریکوئست من رو قبول کرده در حالی که من اصلا درخواست نداده بودم! کسی میدونه چه خبر شده توی اینستاگرام من؟؟

علیرضا ابراهیمیان
نوشته شده در: ۱۱:۳۸ ۳۰/۰۳/۱۴۰۰

سلام خانم حسینی عزیز
این مورد عجیبه
حتما چک کنید که شخص دیگری به اکانت شما دسترسی دارد یا خیر
شاید هم از خاطرتون رفته باشه که فلان پیج رو فالو کردید
شاید هم ماهیت پیج تغییر کرده
برای مثال پیج به یک مجموعه دیگری واگذار شده و اسم و لوگو و محتوا تغییر کرده

پریسا رضوانی
نوشته شده در: ۱۵:۳۵ ۱۸/۱۱/۱۳۹۹

مرسی که به این موضوع پرداختید
متاسفانه بعضی ها با سودجویی پول های زیادی به اسم تامین امنیت پیج به جیب می زنند

علیرضا ابراهیمیان
نوشته شده در: ۱۷:۰۱ ۲۰/۱۱/۱۳۹۹

خواهش میکنم
ممنون از شما
بله این مورد وجود داره متاسفانه

×