بستن

راه و رسم سئو کردن تصاویر در پیج اینستاگرام

3,082 بازدید ۰ کامنت
گوگل و اینستاگرام

بیشتر ما وقتی اصطلاح «سئو کردن» به گوشمان می‌خورد، به یاد سئو کردن وبسایت می‌افتیم. اما داستان سئو فقط به وب‌سایت‌ ما محدود نمی‌شود. 

حتی در اپلیکیشن‌هایی مثل اینستاگرام که ما در آن صرفا یک صفحه داریم نیز می‌توانیم با رعایت چند نکته ساده سئو، نتیجه بهتری از تلاش‌هایمان در این شبکه اجتماعی بگیریم. 

در این قسمت از «دیجیتالینگ» به سراغ «سئو تصاویر در اینستاگرام» می‌رویم و با چند و چون انجام آن آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.

پادکست زیر را می‌توانید در جهت تکمیل محتوای متنی گوش جان دهید.

 

قرار است چه چیزهایی را با هم یاد بگیریم؟

  • با روش سئو تصاویر در اینستاگرام آشنا می‌شویم.
  • تاثیر سئو کردن تصاویر در رشد و دیده شدن پیج اینستاگرام‌مان را بررسی می‌کنیم.
  • شیوه فعال کردن متن جایگزین تصویر در اینستاگرام را یاد می‌گیریم.
  • چند نکته مهم پیرامون سئو کردن کردن تصاویر اینستاگرامی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

 

منظور از سئو تصاویر در اینستاگرام چیست؟

سئو در اینستاگرام

سئو تصاویر در اینستاگرام، کمی ساده‌تر از سئوی تصاویر در وب‌سایت است. در اینستاگرام ما فقط از طریق «متن جایگزین تصویر» (Alternative text) می‌توانیم تصویر خود را سئو کنیم. استفاده از این متن ساده به ما کمک می‌کند تا در بخش تصاویر گوگل (Google Images) هم بتوانیم رتبه بگیریم و تصویرمان با کلیدواژه‌های مختلف بالا بیاید. 

شاید هنوز کاربران زیادی باشند که از این ویژگی و حتی فعال شدن آن خبر نداشته باشند. اما با این وجود، این نیز روشی برای بهتر عمل کردن در اینستاگرام است که نباید آن را از دست داد. 

 

چرا باید به سئوی تصاویر در اینستاگرام اهمیت بدهیم؟

از پررنگ‌ترین دلایل این کار، بالا آمدن عکس‌هایمان در صفحه نتایج گوگل، بیشتر دیده شدن پست‌هایمان و در نهایت تبدیل شدن افراد کنجکاو به فالوئرهای پیجمان است. 

در واقع، می‌توان این‌طور در نظر گرفت که قرار دادن (alt) تصاویر در اینستاگرام، روشی برای جذب فالوئر البته به طور غیر مستقیم به شمار می‌رود که تاثیر خاص خودش را روی پیج ما می‌گذارد.

 

چگونه می‌توانیم ویژگی متن جایگزین عکس را فعال کنیم؟

نوشتن تگ alt تصویر در اینستاگرام

کار سختی نیست. برای این کار باید به هنگام آپلود کردن عکس خود در اینستاگرام، وارد بخش (Advance setting) شوید. حالا می‌توانید در قسمت (alt text) که یک باکس خالی است، متنی برای تصویرتان بنویسید. سپس عکس را منتشر کنید. 

اگر کلیدواژه‌ای که انتخاب کردید، خیلی رقابتی نباشد یا حتی چند کلمه‌ای باشد – بعد از مدتی در نتایج جستجوی google image، بالا می‌آیید. 

 

چند نکته مهم در مورد سئوی تصاویر در اینستاگرام

سئو تصویر در اینستاگرام

  • به هنگام انتخاب متن جایگزین تصویر، این نکته را در نظر داشته باشید که اگر زمانی، عکستان در اینستاگرام لود نشد، چه متنی می‌تواند در درک محتوای این تصویر – که اکنون دیده نمی‌شود – به کاربر کمک کند؟ 
  • شما نمی‌توانید در بخش متن جایگزین تصویر از واژه‌های زیادی استفاده کنید. پس بهتر است لُپ کلام تصویر خود را بدون حاشیه یا توضیح اضافه بنویسید.
  • سعی کنید کلیدواژه‌ مشخصی را در نظر بگیرید و آن را در متن جایگزین تصویر و کپشن خود بنویسید.
  • اگر تصویر شما رنگ قالبی دارد، حتما آن را در (alt) بنویسید. مثلا گل سرخ مینیاتوری 

خلاصه‌ای از آنچه با هم در سئو کردن تصاویر پیج اینستاگرام گفتیم:

  • تنها راه برای سئو کردن تصاویر در اینستاگرام، استفاده از «متن جایگزین تصویر» (Alternative text) است.
  • سئو کردن تصاویر در اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا در نتیجه جستجوی تصویری گوگل به نمایش دربیایید.
  • به هنگام آپلود عکس در اینستاگرام با ورود به بخش (Advance setting) می‌توانید متن جایگزین تصویر را بنویسید.
  • استفاده از یک کلیدواژه در متن جایگزین تصویر می‌تواند مسیر ورود عکس شما به صفحه نتیجه جستجوی تصویری گوگل را هموارتر کند.

نظر شما چیست؟

آیا تاکنون از ویژگی متن جایگزین تصویر برای سئو کردن تصاویر اینستاگرام خود استفاده کرده‌اید؟

فکر می‌کنید به جز استفاده از گزینه (Alt) روش دیگری هم برای سئو کردن تصاویر در اینستاگرام وجود داشته باشد؟

این مطلب برای شما مفید بود؟

4/5 - (4 امتیاز)

آیا خواندن این مقاله چیزی به دانسته‌های شما اضافه کرد؟

با نشر این محتوا، جامعه دیجیتالینگ را گسترش دهید

1
نقطه شروع بازاریابی در اینستاگرام و اهمیت آن در ایران

. مقدماتی

یک دیجیتال مارکتر، چیزی شبیه به کاشف فرصت‌های ناشناخته است. او به همه‌چیز نگاهی تحلیلی دارد و از روی اطلاعات به دست آمده از داده‌ها سخن می‌گوید. برای چنین فردی، حضور در بسترهای جدید و فعالیت در آنها با شگفتی و هیجان زیادی همراه است. بازاریابی در اینستاگرام هم یکی از همین گزینه‌های جالب به شمار می‌رود. افراد زیادی از سرتاسر جهان به طور جدی در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند. این بدان معنا است

2
آیا اینستاگرام واقعا به درد کسب و کار من می‌خورد؟

. مقدماتی

یکی از دغدغه‌های کسب و کارها، داشتن یک پیج فعال و لبریز از فالوور در اینستاگرام است. صاحبان کسب و کارها برای رسیدن به این هدف، زحمت بسیاری می‌کشند و هزینه می‌کنند. گذشته از اهمیت حضور بیزنس‌ها در رسانه‌های اجتماعی، آیا مطمئن هستید که اینستاگرام، همان مکان مورد نظر شما است؟ در این قسمت از «دیجیتالینگ» به دنبال پاسخ این پرسش می‌گردیم که: «چه کسب و کاری به پیج اینستاگرام نیاز دارد؟» با ما همراه

3
جذب 1000 فالوئر اول پیج اینستاگرام

. مقدماتی

گاهی بازگشت به فلسفه وجود چیزها یا کارها تنها راهی است که باعث می‌شود بتوانیم کارهایمان را بهتر از هر زمان دیگری انجام دهیم. زمانی جذب فالوئر در پیج اینستاگرام نه یک دل‌مشغولی پر از استرس بلکه یک شادی کوچک بود. وقتی پستی را در پیج اینستاگرام خود منتشر می‌کردیم، منتظر می‌ماندیم تا ببینیم چند نفر دیگر در دنیا مثل ما به پیرامونشان نگاه می‌کنند. در گذشته‌ای نه چندان دور، این حسِ خوبِ دیده شدن

4
بیش از ۱۰ ایده تولید محتوا در اینستاگرام به‌همراه ویدیو

.. متوسطه

گاهی وجود گزینه‌های زیاد برای انتخاب، از یک موضوع مثبت به چیزی منفی تبدیل می‌شود. چون فرد در میان انتخاب‌های فراوانی که می‌تواند داشته باشد، دچار سردرگمی می‌شود و حتی ممکن است اصلا چیزی را انتخاب نکند. می‌توان نمونه این ماجرا را در مورد انتخاب موضوع پیج اینستاگرام مشاهده کرد. در این قسمت از «دیجیتالینگ» به سراغ چند «ایده تولید محتوا برای اینستاگرام» می‌رویم تا از میان موضوع‌های بسیار زیادی که در این باره وجود

5
پیج بروشوری در اینستاگرام؛ خلاقیت یا گل به خودی؟

. مقدماتی

داشتن یک پیج پرطرفدار در اینستاگرام یکی از آرزوهای هر صاحب پیج یا بیزنس آنلاین است. از طرفی، محتوای تصویر محور این شبکه اجتماعی، باعث ایجاد ابهام‌هایی در فرآیند تولید محتوا برای آن شده است. برخی از صاحبان پیج‌ها با خودشان این‌طور فکر می‌کنند که موفقیت در پیج اینستاگرامی یعنی انتشار عکس‌های با کیفیت. اما ماجرا به همین سادگی نیست. در اینستاگرام هم تنور تولید محتوای کاربردی و جذاب، داغِ داغ است. در این قسمت

وبلاگ دیجیتالینگ

گپ و گفت کاربران در مورد این مقاله

اولین نفری باشید که نظر یا سوالش را با ما در میان می‌گذارد

دیدگاه شما
لطفا دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

×