بستن

گوگل پنالتی چیست؟ چه زمانی گوگل را عصبانی می‌کنیم؟

4,322 بازدید ۲ کامنت
گوگل پنالتی

انسان‌ها به قانون نیاز دارند. هر چقدر که یک جامعه بزرگ‌تر و گسترده‌تر باشد، نیاز مردم به قانون برای حراست از چیزهای با ارزششان بیش از پیش مهم جلوه می‌کند. بی‌قانونی، انگیزه رشد را در یک جامعه از میان می‌برد. چون زحمت و تلاش کسانی که صادقانه ارزش‌آفرینی می‌کنند، در میان خیل بزرگ افرادی که ارزش‌های پوچ را با خودشان یدک می‌کشند، ناپدید می‌شود.
ما انسان‌ها در دنیای دیجیتال هم به قانون نیاز داریم. چون هرج و مرج‌های آنلاین هم به اندازه آشفتگی‌های معمولی جامعه، مخرب هستند. در این قسمت از دیجیتالینگ به سراغ «گوگل پنالتی» می‌رویم و روش گوگل برای برقراری عدالت دیجیتالی را موشکافی می‌کنیم. اگر جریمه شدن توسط گوگل، یکی از نگرانی‌های پنهان شما است، تا پایان این گفتگو با ما همراه باشید.
هر آنچه که اکنون در قالب واژه‌ها می‌بینید، در دنیای آواها هم حضور دارد. می‌توانید از این قسمت به پادکست این گفتار، گوش دهید.

یک آشنایی خودمانی با گوگل پنالتی

واژه «پنالتی» به معنای «جریمه شدن» است. به زبان دیگر، وقتی گوگل برخی از سایت‌ها را جریمه می‌کند می‌گویند: «آن سایت، پنالتی شده است» یا «توسط گوگل پنالتی شده است».
شاید بپرسید: «اصلا جریمه شدن توسط گوگل به چه معنا است؟» گوگل تعدادی قانون دارد. ما هم به عنوان سایت‌هایی که قرار است در این موتور پاسخگو نمایش داده شویم باید به آن قانون‌ها عمل کنیم و پا را از آنها فراتر نگذاریم. تخلف از این قانون‌ها باعث می‌شود که توسط گوگل جریمه شویم. اجازه بدهید با یک مثال، این موضوع را روشن‌تر کنم.
تصور کنید که صفحه نتایج گوگل، اتوبانی است که خودروها یعنی همان سایت‌های که در صفحه نتایج گوگل نمایش داده می‌شوند در آن حرکت می‌کنند. برای اینکه همه بتوانند در این اتوبان رانندگی کنند، باید قوانینی وجود داشته باشد و مهم‌تر از همه اینکه، آن خودروها باید در محدوده تعریف شده از سوی آن قانون‌ها به حرکت ادامه دهند.تعریفی از پنالتی گوگل
تخلف از این قوانین باعث ایجاد هرج و مرج می‌شود و کنترل ماجرا را از دست خارج می‌کند. گوگل به عنوان پلیس راهنمایی و رانندگی، وظیفه دارد که خودروهای متخلف را جریمه کند. تفاوت جالبی میان پنالتی گوگل و جریمه شدن توسط پلیس راهنمایی رانندگی وجود دارد و آن این است که وقتی پلیس راهنمایی رانندگی برایتان جریمه تعیین می‌کند، می‌توانید آن را در پروفایلتان ببینید و حتی پیامک آن برایتان می‌آید. اما وقتی گوگل شما را جریمه می‌کند، همیشه این اطلاع رسانی را انجام نمی‌دهد.

آیا می‌دانید گوگل چند نوع پنالتی دارد؟

بر اساس چیزهایی که تجربه کردم، به نظر من گوگل سه نوع پنالتی دارد:

  •  زمانی که به یک کلمه کلیدی، گیر سه پیچ می‌دهیم

گاهی ما روی یک کلمه کلیدی، بیش از اندازه سرمایه‌گذاری می‌کنیم و تمام تلاشمان را به کار می‌بندیم تا با آن کلیدواژه وارد صفحه اول نتایج گوگل شویم. در این میان، برخی از قوانین را زیر پا می‌گذاریم. به همین دلیل، گوگل هم ما را جریمه می‌کند. جریمه چنین کاری، پاک شدن از صفحه نتایج گوگل با آن کلیدواژه است. به طوری که دیگر نمی‌توانیم با آن کلمه کلیدی بالا بیاییم.

  • جریمه شدن یکی از صفحه‌های سایتمان

بعضی وقت‌ها فقط یکی از صفحه‌های سایتمان به دلیل تخطی کردن از قوانین گوگل، جریمه می‌شود. در این حالت، دیگر نمی‌توانیم با آن «URL» در گوگل بالا بیاییم، هیچ رتبه‌ای نمی‌گیریم و اصلا با آن صفحه نمایش داده نمی‌شویم.

  • خداحافظی با گوگل!

در جریمه‌های اول و دوم، ما فقط روی یک کلمه کلیدی یا یک صفحه از سایتمان دچار محدودیت می‌شویم. اما وقتی کار از کار بگذرد و در اثر تخلف‌هایی که کردیم، کاسه صبر گوگل لبریز شود، خیلی راحت تمام صفحات سایت ما را از صفحه نتایجش حذف می‌کند. شاید چنین سایت‌هایی دیگر نتوانند برگردند یا در بهترین حالت، امکان بازگشت آنها سخت‌تر از شکستن شاخ غول خوان هفتم است!
این مورد شبیه زمانی است که پلیس راهنمایی و رانندگی، خودروی شما را به پارکینگ انتقال می‌دهد. در این حالت، شاید بتوانید خودروی خود را از پارکینگ بیرون بیاورید، شاید هم اجازه این کار به شما داده نشود و حتی کار به باطل کردن گواهینامه‌تان بکشد.

کدام یک از الگوریتم‌های گوگل در جریمه کردن سایت‌ها نقش دارند؟

همه الگوریتم‌های گوگل برای جریمه کردن ما دست به جیب نیستند. گذشته از این، وقتی کارمان را اصولی انجام دهیم، هیچ‌وقت درگیر جریمه‌ها نخواهیم شد. در ادامه به سراغ سه الگوریتم گوگل می‌رویم که سرگرم جریمه کردن سایت‌ها هستند:

  • الگوریتم پاندا

من در مقاله دیگری به طور مفصل راجع به «الگوریتم پاندا» برایتان صحبت کرده‌ام. در اینجا اشاره‌ای کوتاه به آن می‌کنم. اگر به اطلاعات بیشتر و عمیق‌تری نیاز داشتید می‌توانید به آن مقاله مراجعه کنید. وظیفه الگوریتم پاندا بررسی کردن محتوای سایت‌ها است و می‌خواهد بداند که سایت شما چه حرفی برای گفتن دارد؟ چه ارزش‌هایی را برای مخاطب ایجاد کرده است و کارش را در چه کیفیتی انجام می‌دهد؟
اگر کار شما از نظر الگوریتم پاندای گوگل با کیفیت نباشد، در نتایج جستجوی گوگل به‌خصوص صفحه اول نمایش داده نمی‌شوید. از آن طرف، اگر به دنبال راه‌هایی باشید که این الگوریتم را دور بزنید، طوطی را به رنگ قناری دربیاورید و یک محتوای بی‌کیفیت را به عنوان محتوایی ارزش‌آفرین معرفی کنید، سر و کارتان با این الگوریتم می‌افتد و جریمه می‌شوید.پنالتی با پاندا

تجربه پنالتی شدن توسط الگوریتم پاندای گوگل

چند سال پیش، یکی از دوستان من سایتی داشت و نتیجه‌های خیلی خوبی گرفته بود. سایتش با کلیدواژه‌های مختلف بالا می‌آمد و اوضاع ورودی‌هایش خوب بود. اما او زمان چندانی را صرف سایتش نمی‌کرد. من که حسابی کنجکاو شده بودم راز کارش را از او پرسیدم.
کاشف به عمل آمد که دوستم رباتی نوشته است که هر روز از سایت‌های درجه یک در زمینه کاری خودش محتواها را برمی‌دارد، برخی از واژه‌ها یا فعل‌های موجود در محتواها را تغییر می‌دهد و آن را در سایت خودش منتشر می‌کند. او این کار را بدون اینکه هیچ رفرنسی به آن سایت‌ها بدهد انجام می‌داد. چند ماهی به همین منوال گذشت و بعد سایت او در بسیاری از صفحه‌هایش پنالتی شد و دیگر در نتایج بالا نیامد.
شاید بپرسید: «همین الان کلی سایت وجود دارد که محتوایشان را از سایت‌های دیگر عینا کپی می‌کنند و هیچ مشکلی هم ندارند. پس چرا آنها جریمه نمی‌شوند؟» در پاسخ باید بگویم که گوگل دیگر کاری با محتوای کپی شده ندارد. اما اگر کسی مثل دوست من بخواهد یک محتوا را بردارد، آن را دستکاری کند و به عنوان کسی که محتوا را نوشته است رفتار کند، احتمال جریمه شدن آن خواهد بود.
برخی از سایت‌ها هم با وجود آنکه محتوایشان دستکاری شده نیست اما کیفیت ندارد و به تعداد زیادی هم منتشر می‌شود. یعنی به جای اینکه ظرف یک هفته، مثلا سه محتوای عالی به دست کاربر بدهد، هفته‌ای مثلا 20 محتوای بی‌کیفیت را در اینترنت منتشر می‌کند. این سایت‌ها دچار جریمه نمی‌شوند اما رتبه‌ای که می‌خواهند را هم نخواهند گرفت.

  • الگوریتم پنگوئن

تمرکز الگوریتم پنگوئن روی لینک‌سازی است. این الگوریتم می‌خواهد بفهمد که شما از چه سایت‌های لینک گرفته‌اید، چه سایت‌هایی به شما لینک داده‌اند و چه بخشی از ماجرای لینک‌سازی شما طبیعی یا غیرطبیعی بوده است. وقتی حجم لینک‌های غیرطبیعی شما افزایش پیدا کند، امکان دارد توسط پنگوئن گوگل جریمه می‌شوید. برخی از صاحبان سایت‌ها دل خوشی از این الگوریتم ندارند. اما به نظر من، هر الگوریتمی در گوگل با هدف ایجاد عدالت دیجیتالی ساخته شده است.
تصور کنید، اگر این الگوریتم وجود نداشت، سایت‌هایی که بودجه و نیروی انسانی زیادی دارند به راحتی می‌توانستند میلیون‌ها لینک بی ارزش را در بستر اینترنت پخش کنند. پنگوئن گوگل با روش‌های سئوی کلاه سیاه مخالف است و سایت‌های که از این روش‌ها استفاده می‌کنند را جریمه می‌کند. در این میان، شاید سایت‌هایی که از سئوی کلاه خاکستری هم استفاده می‌کنند، دچار جریمه شوند. چون مرز میان سئوی کلاه سیاه و کلاه خاکستری بسیار باریک است. من تجربه جریمه شدن توسط پنگوئن گوگل را دارم.پنالتی با پنگوئن
ماجرا از این قرار بود که می‌خواستیم در یک کلیدواژه خاصی خیلی زود بالا بیاییم. به خاطر این عجله به سراغ لینک‌سازی غیرطبیعی رفتیم و دست به دامان سئوی کلاه سیاه شدیم. ابتدا همه‌چیز خوب بود. ما در صفحه اول نتایج گوگل بودیم و ورودی خوبی داشتیم. اما بعد از مدتی به صفحه سه گوگل تبعید شدیم و دیگر خبری از دریافت ورودی با آن کلمه کلیدی نبود. ماجرا به همین‌جا ختم نشد. ما خیلی زود، از صفحه سه هم ناپدید شدیم و در 10 صفحه اول گوگل هم اثری از ما پیدا نبود.
می‌توانید از همین نکته به عنوان بزرگ‌ترین نشانه جریمه شدن کمک بگیرید. وقتی با وجود تلاش‌هایتان در 10 صفحه اول گوگل هم نباشید، حتما کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است.
بعد از این اتفاق، سعی کردیم دوباره تلاش کنیم و این بار از راه اصولی به صفحه اول نتایج گوگل برگردیم. برای آباد کردن راه میان خودمان و گوگل، اول از همه به سراغ لینک‌های قبلی رفتیم و آنها را حذف کردیم. جالب اینجا بود که درست بعد از این کار، مشکلمان برطرف شد و دوباره روند بهبود رتبه ما به جریان افتاد. (این یک داستان واقعی بود ولی قرار نیست شما دقیقا همین کار را انجام دهید به مشکل‌تان برطرف شود)
یادتان باشد، وقتی در حال لینک‌سازی هستید، دقت کنید که مخاطب مورد نظرتان در مکان انتشار لینک، حضور داشته باشد و بتواند به آن لینک برسد.
مثلا لینک‌سازی در سایت‌های خارجی – حتی اگر معتبر باشند – کمکی به حال شما و سایتتان نمی‌کند. چون مخاطب فارسی زبان شما در آنجا احتمالا حضور ندارد. پس این نوع لینک‌سازی هم می‌تواند غیرطبیعی در نظر گرفته شود. تعداد زیادی از سئوکارها فکر می‌کنند که تمام ماجرای سئو به ساخت بک‌لینک‌ها خلاصه می‌شود. وقتی هم که لینک‌هایشان دچار جریمه می‌شود، خیلی راحت، ورودی‌های خودشان را از دست می‌دهند. مواظب باشید که این اشتباه را تکرار نکنید.
در مطلبی دیگر از دیجیتالینگ مفصل از «الگوریتم پنگوئن» صحبت کردیم که شما را به مطالعه آن دعوت می‌کنیم.

  • الگوریتم مرغ مگس‌خوارپنالتی با مرغ مگس‌خوار

تمرکز الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل، روی واژه‌ها و مفاهیمی است که به کار می‌بریم. مرغ مگس‌خوار گوگل به دنبال درک مفهوم‌هایی است که در نهایت به مخاطب می‌رسند. چون می‌خواهد بهترین و مرتبط‌ترین محتوا را در صفحه نتایج گوگل به نمایش بگذارد. اولین موردی که مرغ مگس‌خوار گوگل برای مقابله با آن وارد عمل شد، کلمه‌های کلیدی غیرمرتبط بودند.
قبلا در سایت‌های مختلف، مثلا سایت‌های دانلود فیلم و سریال، موسیقی و … تعدادی عبارت و کلمه‌کلیدی غیرمرتبط نوشته می‌شدند تا بتوانند از آن طریق هم ورودی داشته باشند. البته برای اینکه کاربر، این واژه‌ها را نبیند، آنها را همرنگ بک‌گراند سایت می‌کردند و می‌خواستند گوگل را دور بزنند. تا قبل از اینکه پای مرغ مگس‌خوار گوگل به ماجرا باز شود، سایت‌های بسیاری با این روش بالا می‌آمدند و صفحه نتایج گوگل پر شده بود از سایت‌هایی که هیچ ارتباطی با کلیدواژه سرچ شده نداشتند.
مورد بعدی که مرغ مگس‌خوار گوگل برای مقابله با آن ایجاد شد، کیورد استافینگ (بمباران کلمات کلیدی) بود. البته این مشکل هنوز وجود دارد و سایت‌های زیادی برای گرفتن رتبه بهتر، بارها و بارها کلیدواژه خاصی را در متن خود تکرار می‌کنند و با این کار، کاربر را به گمراهی می‌کشانند.
خوشبختانه گوگل آن‌قدر هوشمند شده است که دیگر این چیزها برایش هیچ اهمیتی ندارد. گوگل به مفهوم محتوا توجه می‌کند. فکر می‌کنم بخشش این جریمه سخت باشد. چون باید واقعا خوب عمل کنید و محتوای دست اول را به دست کاربر برسانید.
نگران نباشید از «مرغ مگس خوار گوگل» و «کیورد استافینگ (بمباران کلمات کلیدی)» هم صحبت کردیم که برای اطالاعات بیشتر از آن می‌توانید به صفحه مورد نظر سری بزنید.

از کجا بدانیم در هچل گوگل پنالتی افتادیم؟

راه‌حل پنالتی گوگل

قبل از هر چیز باید بدانید که جریمه‌های گوگل به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • دستی

گاهی سایت ما توسط «تیم ضد اسپم گوگل» بررسی می‌شود. وقتی این تیم سروقت سایت ما برود، از طریق سرچ کنسول گوگل به ما اطلاع داده می‌شود. اگر تیم ضد اسپم به این نتیجه برسد که سایت ما باید جریمه شود، در بخش Manual Action سرچ کنسول، پیامی برایمان می‌آید که بله سایت شما به این دلیل جریمه شده است.بخش manual action در سرچ کنسول

  • اتوماتیک

جریمه‌های اتوماتیک، شامل همان برخوردهایی می‌شوند که الگوریتم‌های گوگل با متخلفان انجام می‌دهند. این الگوریتم‌ها با بررسی روزانه، هفتگی یا ماهانه سایت ما، موارد مشکوک را زیر ذره‌بین می‌گذارند و بر اساس برداشت‌های خودشان، رتبه‌ ما را بالا یا پایین می‌برند و حتی ما را جریمه می‌کنند. جریمه‌هایی که به این ترتیب انجام می‌شوند بی‌سروصدا هستند و راهی برای فهمیدن لحظه‌ای این موضوع وجود ندارد. در نتیجه، خودتان باید آن را تشخیص دهید. چند راه برای تشخیص این ماجرا وجود دارد:

  • سرچ کنسول گوگل را هیچوقت از خاطر نبرید

فرض کنید شما سایتی دارید که در آن محتوایی با عنوان «دیجیتال مارکتینگ چیست؟» منتشر شده است. این محتوا با کلمه کلیدی‌های زیادی مثل «دیجیتال مارکتینگ»، «مزایای دیجیتال مارکتینگ» و … بالا آمده است. اما وقتی در سرچ کنسول، آدرس این صفحه را بررسی می‌کنید می‌بینید که ورودی‌هایش صفر شده‌اند. در این حالت باید به جریمه گوگل شک کنید. هرچند که ممکن است دلایل دیگری وجود داشته باشد.ابزار سرچ کنسول

  • سرچ کلمه‌کلیدی مورد نظرتان یا حتی اسم برندتان

همان‌طور که کمی قبل با هم گفتیم، اگر شما نتوانید خودتان را با سرچ کلیدواژه‌ای که روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید یا حتی با جستجو کردن اسم برندتان پیدا کنید، به احتمال بسیار زیادی جریمه شده‌اید.
البته این مورد را در نظر داشته باشید که هر افتی در گوگل به معنای جریمه شدن نیست. شاید آپدیتی در الگوریتم‌ها یا هسته اصلی گوگل صورت گرفته باشد و به خاطر آن افت کرده باشید.

بهترین راه برای پیشگیری از گوگل پنالتی چیست؟

شاید بهترین راه این باشد که ما برای کاربر بنویسیم نه گوگل. نه فقط نوشتن محتوا بلکه لینک‌سازی و تک‌تک کارهایی که روی محتوایمان انجام می‌دهیم برای مخاطب باشد نه خوش‌آمد گوگل و الگوریتم‌هایش.
تقریبا مطمئن باشید تمام روش‌های که برای دور زدن گوگل به ذهنتان می‌رسد قبلا در وب انگلیسی توسط یک سایت امتحان شده است. چون رقابت در وب انگلیسی زبان، بسیار تنگاتنگ‌تر از وب فارسی است. مورد دیگر اینکه، الان شاید نتوان به جریمه‌های گوگل مثل گذشته نگاه کرد. در واقع، گوگل، متخلفان را جریمه نمی‌کند بلکه آنها را نادیده می‌گیرد.

خلاصه‌ای از آنچه با هم در گوگل پنالتی گفتیم:

  • به ماجرای جریمه شدن سایت‌ها توسط الگوریتم‌های گوگل، «گوگل پنالتی» می‌گویند.
  • جریمه‌های گوگل در سه سطح صورت می‌گیرند: «حذف شدن از نتیجه جستجوی یک کلیدواژه»، «حذف شدن یک صفحه سایت از نتایج جستجوی گوگل» و «حذف شدن تمام سایت از گوگل».
  • «پاندا»، «پنگوئن» و «مرغ مگس‌خوار» الگوریتم‌های جریمه کننده گوگل هستند.
  • جریمه‌های گوگل به دو صورت «دستی» و «اتوماتیک» انجام می‌شوند.
  • نوشتن برای کاربر و نه گوگل، بهترین راه برای پیشگیری از گوگل پنالتی است.

نظر شما چیست؟
آیا تجربه‌ای از جریمه شدن توسط الگوریتم‌های گوگل دارید؟ چطور توانستید مشکل خودتان را حل کنید؟

این مطلب برای شما مفید بود؟

5/5 - (2 امتیاز)

آیا خواندن این مقاله چیزی به دانسته‌های شما اضافه کرد؟

با نشر این محتوا، جامعه دیجیتالینگ را گسترش دهید

1
الگوریتم‌های گوگل، دردسر ساز یا کمک‌حال؟

. مقدماتی

زندگی ما با الگوریتم‌های فراوانی احاطه شده است. الگوریتم‌ها چیزی شبیه به نقشه راه یا تدوین گام‌های انجام یک کار هستند که قبل از همه در طبیعت و خودمان وجود دارند. در هر جز از طبیعت که دقیق می‌شویم، نمونه‌ای از یک یا ترکیبی از چند الگوریتم را مشاهده می‌کنیم. مثلا الگوریتم گسترش طبیعی پوشش گیاهی را در نظر بگیرید.  هر کدام از درختان از الگوریتم‌های متفاوتی برای پخش کردن دانه‌های خود استفاده می‌کنند؛ دانه

2
الگوریتم پنگوئن چیست و چگونه به پلیس بزرگراه تبدیل می‌شود؟

... پیشرفته

اگر اینترنت را یک کشور بزرگ در نظر بگیریم، نقش گوگل در این میان مانند یک شهر است. این شهر پر از کسب و کارهای گوناگون است که در کنار هم به تجارت مشغول هستند. گوگل به تنهایی نمی‌تواند این شهر و کسانی که در آن فعالیت می‌کنند را اداره کند. به همین علت از چند فرمانده قدرتمند برای این کار کمک می‌گیرد.   از آنجا که این کشور، شهر و شهروندانش هیچ‌کدام از نظر دنیای

3
چگونه الگوریتم پاندا را راضی نگه داریم؟

... پیشرفته

هر کدام از الگوریتم‌های گوگل با هدف بهبود صفحات موجود در فضای وب ساخته شده‌اند. وجود گوگل به همراهی کاربرانش وابسته است. به همین دلیل، این موتور جستجو هر کاری می‌کند تا کاربرانش تجربه‌ای لذت‌بخش از جستجوی خود داشته باشند.  حتی اگر این کار به معنای جریمه کردن تعداد قابل توجهی از وب‌سایت‌ها و حتی خارج کردن آنها از نتایج جستجوی خود باشد. در این قسمت از «دیجیتالینگ» به سراغ «الگوریتم پاندای گوگل» می‌رویم و

4
الگوریتم مرغ مگس خوار چست؟ گوگل با این پرنده کوچک چه می‌کند؟

. مقدماتی

تلاش گوگل برای افزایش دقت و بهبود در نمایش نتیجه‌ جستجوها او را به سمت ایجاد و بهینه سازی الگوریتم‌های گوناگون هدایت کرد. الگوریتم‌ مرغ مگس ‌خوار گوگل مثل یک مترجم، معنای پنهان در پشت واژه‌های سرچ شده از طرف کاربران را هدف قرار داد و به موتور جستجوی خود آموخت که چگونه بهترین پاسخ را به کاربران نمایش دهد. در این قسمت از «دیجیتالینگ» به سراغ «الگوریتم مرغ مگس خوار» (Google Hummingbird) می‌رویم و

5
الگوریتم رنک برین؛ الگوریتمی برای درک مفهوم محتواها با ملات هوش مصنوعی!

. مقدماتی

الگوریتم‌های گوناگونی در گوگل وجود دارند که هر کدامشان عهده‌دار انجام یک وظیفه مهم هستند. همان‌طور که زمان پیش می‌رود، نیاز گوگل به نوشتن الگوریتم‌های پیشرفته‌تر بیشتر می‌شود. این موضوع به ویژه برای الگوریتم‌هایی که وظیفه‌شان ارائه خدمات بهتر به کاربران است اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این قسمت از «دیجیتالینگ» به سراغ «الگوریتم رنگ برین گوگل» می‌رویم. با ما همراه باشید. وقت خواندن تمام مقاله را ندارید؟ می‌توانید از این قسمت به نسخه صوتی

وبلاگ دیجیتالینگ

گپ و گفت کاربران در مورد این مقاله

2 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است

دیدگاه شما
لطفا دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

رضا طهماسبی
نوشته شده در: ۲۲:۲۳ ۰۶/۰۲/۱۴۰۰

جناب ابراهیمیان دو روز هست ک سایتتون رو دارم با جزیی نگرترین حالت ممکن بررسی میکنم… هم پادکست مقاله هر موضوع رو گوش میدم و هم متن خود مقاله رو برای مرور پادکست میخونم و هم تمام ارجاعاتی ک داخل هر موضوع قرار دادید… به نظرم هر سایتی این کار رو با این دقت و میزان جزییات انجام نمیده چراکه تمام این ها به نوعی اموزش و ترفند محسوب میشه حتی اگ در حد تعریف باشه.. و اتفاقا به نظر من تا تعاریف درست بیان نشن نمیشه وارد حوزه عمل شد… اکثر کسایی ک تو عمل به مشکل میخورن واس اینه ک تو تعاریف دقت نکردن… به نظرم تمام مطالبی ک گذاشتین ارزش مالی داره … داشتم لذت میبردم و ب پاس احترامی ک برام قایل بودید و وقت گذاشتید و جوابمو دادیدو راهنمایی کردید خواستم تشکر کنم مخصوصا از بیان شیرینتون ک شیرینی خاصی تو بیانتون هست… شاید تو نگاه اول خیلیا بگن خب از سایت و کانال خودش تعریف کرده و منو مجذوب کرده ولی به نظر من حتی اگ نیت هم همین باشه، مطالب جزیی و با دقت و طبقه بندی ک شما گذاشتید ارزشمندن، چون الان برای تمام این مفاهیم، کلاس های مختلف موسسه های آموزشی در سطح شهر که اکثرمون آشنایی داریم، کلی هزینه میگیرن البته درسته تو کلاس جزیی تر پرداخته میشه ولی به نظرم با مفاهیم شما بیس ی دیجیتال مارکتر و مسیری ک باید بره مشخصه و شما رایگان در اختیار افراد گذاشتید حتی اگ ب نیت بازدید شدن و تبلیغ از خودتون هم باشه ارزشمند و انسانیه

در هرصورت وظیفم بود تشکر کنم چون حس خوبی بدست اوردم و دارم لذت میبرم..

علیرضا ابراهیمیان
نوشته شده در: ۲۱:۰۴ ۰۷/۰۲/۱۴۰۰

سلام و درود بر شما اقای طهماسبی عزیز?
واقعا احساس خوشحالی و خوشبختی دارم
سپاس از اینکه زمان گذاشتید و این کامنت به این طولانی را با من و دیگر اهالی دیجیتالینگ به اشتراک گذاشتید
قطعا پیام شما انرژی بخش است و ما رو وادار می‌کنه که جدی‌تر از قبل پیش بریم
باز هم سپاس

×